Stoppen met de pil

Ik was laatst begonnen omdat ik iemand had ontmoet, en hij heeft me redelijk onverwacht ineens aan de kant gezet. Nu zit ik ook echt te twijfelen of ik moet doorgaan, of stoppen? Mijn pilstrip is nog niet eens af… Ben jij gewoon van de een op de andere dag gestopt? Wat gebeurt er dan? Ongesteldheid neem ik aan?

(Errr, ja, het is heel snel bergafwaarts gegaan tussen hem en mij.)

Je kan gewoon stoppen, maar ik heb de pil zelf wel netjes afgemaakt

Ik zou je stripje afmaken tot je menstruatie en daarna stoppen.

en @Coco
Daar zat ik nu inderdaad ook aan te denken. Dan doe ik dat wel. Ik kijk wel op tegen de komende menstruatie. Die zal wel weer heel anders zijn.

Ik heb gewoon de pil niet meer genomen na mijn stopweek(3 dagen terug)
Als je er al over twijfelt om te stoppen zou ik het gewoon doen na je strip.

Balen dat het bij jou zo onverwachts over is gegaan zeg!

1 like

Meestal is het met de pil minder!

1 like

Bij mij was het veel minder

en @Luzarl

Het is grappig dat jullie dat allebei zeggen, want in de maanden zonder pil was ik echt kort en licht ongesteld in vergelijking met de 12 jaren daarvoor. Misschien was mijn lichaam nog niet volledig ontwend, al was ik wel zo’n 7 of 8 maanden gestopt.

Ohh echt! Ik heb echt meer bloedverlies, acne en pijn. Al moet ik zeggen dat de pijn wel steeds minder word. Toen ik net bevallen was moest ik gewoon huilen van ellende, en ik heb niet een hele lage pijngrens.

Wat vervelend zeg. Mijn huid is inderdaad wel veranderd, maar nu ik enkele weken aan de pil zit is het ook even geen pretje op mijn gezicht… Pijn heb ik eigenlijk maar weinig last van.

Deze maand heb ik wel een MAP geslikt (voor het eerst ooit), de vraag is ook of dat nog van invloed is… Ook dat zal wel verschillen per persoon.

Wat is een map?

1 like

Morning after pil

Ohh. Ja misschien dat je daardoor ook wel wat last kan krijgen van je hormonen.

Ik hoop het niet te veel :sob:

Nee snap ik. Maar het komt weer goed houd ik me zelf altijd maar voor net voor dat ik een mental breakdown krijg hahaha.

1 like

Ik ben nu ook gestopt na ik jaren geleden ooit begon omdat ik extreme buikpijn/misselijk was tijdens het ongesteld zijn.
Voorlopig nog maar 1.5 week ongeveer, maar ik heb nu ineens zo veel buikkramp in combinatie veel meer afscheiding (beide tot nu toe alleen vandaag). De buikkrampen voelen alsof ik dus ongesteld ben, maar dat ben ik niet en zal ik pas over een paar weken worden.
Herkent iemand dit misschien? Als ik zoek zie ik vooral dingen over schimmelinfecties en soa’s maar dat lijkt me sterk.

Het kan best dat je ongesteld wordt toch, juist omdat je bent gestopt?

Oh dit ben ik vergeten te zeggen. Ik ben gestopt en toen had ik een normale ‘stopweek’ dus ben ik ongesteld geworden, maar ben daarna niet weer aan een stip begonnen. De laatste pil is dan ongeveer 1,5 week terug geweest dus het duurt nog even voordat ik weer ongesteld wordt.

Dus je bent net ongesteld geweest?

Yes! En nu al een paar dagen niet meer.

1 like