Stoppen met de pil

En dit klinkt, nu ik er over nadenk, heel herkenbaar voor mij. Ik heb dit ook ervaren!! Ook ik heb ADHD/ADD en het zit me sinds het stoppen met de pil ook echt meer in de weg. Ik had dat nog niet met elkaar in verband gebracht…

Ik ben nu bijna 3 maanden gestopt, maar ik merk eigenlijk nog niks… Libido is hetzelfde (laag), huid is hetzelfde (onzuiver en regelmatig puistjes) en gewicht hetzelfde. En verder ben ik weer onregelmatig ongesteld, denk omdat mijn lichaam nog aan het wennen is om mijn echte cyclus terug te krijgen. Maar alsnog geen spijt van de koperspiraal die ik nu heb.

Sinds 1,5 week ongeveer (ben er nu sinds 4/5 weken vanaf) echt van de een op de andere dag.

1 like

Mijn huid is ondertussen wel al een stuk rustiger nu ik die facewash gebruik die iemand aanraadde (in dit topic? Of in wat je even kwijt wil) van gladskin.
Ik was trouwens wel best verbaasd dat m’n eerste ongesteldheid na het stoppen maar 3 dagen scheelde met wanneer hij had moeten beginnen, dus alles blijft wel ongeveer in hetzelfde ritme.

Het enige wat ik merkte toen ik stopte met de pil was dat mijn huid veel, maar dan ook echt veel beter is geworden. Ik heb nu alleen rond de tijd dat ik ongesteld moet worden één kleine pukkel rond mijn kin en dat is het.

Voor de rest heb ik weinig verschil gemerkt. Ik slikte Stediryl/Microgynon 30

Ik slik al 5 jaar geen pil meer. Ik stopte toen omdat mijn dokter de diana pil niet meer wou uitschrijven en ik met de microgynon ging doorbloeden en heel me cyclus apart werd. We hadden het toen ook al over een kindje dus besloot ik de pil niet meer te slikken. Maar ik kreeg in de weken daarna wel veel last van hoofdpijn, acne is terug, meer haargroei, meer pijn en meer bloed. Hoofdpijn is wel weggegaan maar ik vloei nog steeds meer, pijn is nog steeds erg. De diana pil werd gegeven aan mensen met acne of overbeharing, dus het is logisch dat dat weer erger werd. Ondertussen wel een kindje mogen krijgen en hebben nu nog een kinderwens. Maar denk niet dat ik daarna terug ga aan de pil, misschien een spiraaltje of implanon? Libido is volgens mij het zelfde gebleven… Die is wel hoger geworden na mijn bevalling.

Hier ook nog een wens voor een tweede, daarna ga ik denk ik een koperspiraaltje proberen. In de tussentijd weer aan de pil ga ik echt niet meer doen, inderdaad ook hoofdpijn en doorbloedingen.

Ik hoor daar horrorverhalen over en vooral over het inbrengen. En ik ben nogal kleinzerig down there. Maar het schijnt wel na de bevalling minder pijn te doen…

@lovewarrior @Coco Doen, het is het waard. Ik ben dus ook recent gestopt en heb nu een koperspiraal. Het inbrengen was niet prettig, maar je moet gewoon denken aan al die jaren dat je nooit meer over anticonceptie hoeft na te denken en lekker hormoonloos door het leven kunt gaan.

Dat lijkt me wel superfijn! Zal vast niet zoveel pijn doen als een kind uit je doos persen, moet me daar maar aan vast proberen te houden haha :stuck_out_tongue:

Ik ben ongeveer een jaar / 1.5 jaar gestopt, maar merk eigenlijk niet (geen merkbaar in ieder geval) verschil tussen wel of geen pilgebruik… Ben nu aan het twijfelen toch weer te starten i.v.m. last van hormonale acne die met pilgebruik stuk beter onder controle was.

1 like

Ik denk dat ik weer ga beginnen met de pil. Ik heb iemand ontmoet en ik vind de pil toch wel een van de fijnere manieren om ongewenste zwangerschappen tegen te gaan.

Tenzij nu iemand me tegen houdt wordt morgen mijn eerste dag na een half jaar zonder. Ik ben benieuwd hoe snel mijn cyclus weer onder controle is. En of ik verschil ga merken.

Dus je… twijfelt nog? (Badum tss)

Maar ben het met je eens dat het een van de fijnere manieren is. Houden bijwerkingen je tegen?

1 like

Ik ben ook weer begonnen hoor, voel me prima. Als ik zo terugkijk heb ik behalve meer zin in seks geen heftige verschillen meegemaakt

Ik ben ook weer begonnen. Het bevalt me goed. M’n libido is niet meer zo ontzettend afleidend hoog, maar ik kreeg ook enorme haaruitval na het stoppen met de pil (dat is nog steeds niet helemaal goed) en ik kwam juist aan terwijl mijn borsten minder werden. Ik voel me uiteindelijk denk ik beter met pil.

2 likes

en @Luzarl @Damnatio

Gevoelsmatig werd ik tegengehouden, maar vanochtend heb ik dan toch zonder veel aarzeling (‘niet over nadenken maar gewoon doen’) de eerste pil weer ingenomen.

Eigenlijk heb ik altijd een hele lichte pil geslikt en nooit veel bijwerkingen gehad, maar dat kan ik pas na een halfjaar pilloos pas constateren (denk ik). Daarvoor wist ik het niet, en daarom wilde ik het graag uitproberen om eens te stoppen.

Het enige echt grote verschil wat ik zeer opmerkelijk vind, is dat ik aanzienlijk minder heftig menstrueer zonder pil. Wat dat betreft ben ik echt van plan om dan ook maar meteen zo veel mogelijk door te slikken. Ik las op een huisartsen website dat je maximaal een jaar achter elkaar mag doorslikken, maar zolang heb ik dat nog nooit gedaan. Hooguit 2-3 cyclussen.

1 like

Ja, ik ervaarde ook toch wel enige moeite om weer te beginnen, maar ik weet eigenlijk niet goed waarom. Ik heb ook een hele lichte pil en eigenlijk meer gestopt omdat ik op vakantie niet genoeg bij me had, maar ik merkte (misschien ook daardoor) niet heel veel positieve effecten van het stoppen van de pil. Inderdaad wel een minder hevige menstruatie (ook volgens mij minder heftig dan voordat ik startte met de pil, maar dat is wel een hele tijd geleden).

Ben benieuwd hoe je het ervaart als je ‘gewoon’ weer aan de pil zit.

Ik heb ook zo een last van hormonale acne. Heb het nu redelijk onder controle behalve dus 1 week per maand. Maar ik doe peelings bij de huidtherapeut werkt wel! Ze geven die Diana pil toch ook niet meer?

Nee klopt maar een lichtere pil helpt bij mij ook al. Bij mij helpen peelings e.d. helaas echt weinig (ben ook lange tijd onder behandeling van huidtherapeute en dermatoloog geweest), evenals op mijn voeding letten bijvoorbeeld. Echt hormonaal😭

Ohh echt! Jammer, bij mij verricht het helaas ook geen wonder maar merk wel buiten mijn menstruatie om dat mijn huid gladder is. Heb jij ook van die onderhuidse ontstekingen? Op voeding letten helpt bij mij ook niet ook al denken mensen dat het altijd maar weg gaat als je stopt met chocola en varkensvlees eten, echt voor langere tijd. Haha dood moe word ik wel eens van die tips :stuck_out_tongue: