Stoppen met de pil

Bij mij duurde het ook een jaar, maar mijn huisarts zei dat dat heel normaal was. Na een jaar kan je altijd nog langs gaan. Zolang je verder geen andere symptomen hebt, zal de huisarts ook niet zoveel kunnen doen.

Ik woog ook plots 5 kg meer toen ik ben gestopt met de pil ! Nochtans spanden mijn kleren niet meer dan anders maar de weegschaal gaf echt wel 5 kg meer aan. Werd ik gek van.

1 like

Ik ben ook een paar kilo aangekomen na het stoppen met de pil, en het ging er echt heeeeel moeizaam af!

Ah nee, ik verweet altijd de pil mijn gewichtstoename, hoopte al weer iets lichter te worden wanneer ik zou stoppen :expressionless:

Ja vervelend dat je er zo verschillend op kan reageren :pensive:

1 like

Je kan er inderdaad ook van afvallen, dus voor de mensen die nog moeten stoppen het kan ook goed uitpakken. Ik ben in augustus gestopt en wel afgevallen. Daarvoor was ik al
4 maanden bezig met afvallen en moest ik echt goed mijn best doen om een paar 100 gram te verliezen. Sinds ik gestopt ben viel ik 3 kilo af terwijl ik juist minder mijn best deed. Acne valt goed mee, misschien iets meer dan voordien.
Menstruatie is minder lang en heftig dan met de pil (terwijl ik juist aan de pil ging omwille van mijn lange en pijnlijke menstruatie)
Daarnaast merk ik dat ik mij emotioneel beter voel. Ik lach meer, lijk meer te kunnen genieten.
Groot nadeel is dat ik meer hormonale hoofdpijn heb, ik hoop dat dit nog verbeterd met de tijd.
Dus het kan meerdere kanten uitgaan en elke persoon reageert er anders op.

3 likes

Nou ik heb toen ruim een half jaar geen moeite gedaan om die paar kilo’s te verliezen omdat ik er gewoon geen zin in had haha, na dat half jaar had ik er genoeg van en heb ik iedere dag calorieĂ«n geteld (dat deed ik voor ik stopte ook regelmatig) maar het ging zo verschrikkelijk langzaam en als ik dan eindelijk een halve kilo was afgevallen kwam ik 3 dagen later weer 750 gram aan. Maar ik heb volgehouden en ben begonnen met sporten en nu een jaar later ben ik op m’n laagste gewicht ooit dus hou vooral vol! Nu is het net zoals het was voor ik stopte dus het is helemaal goed gekomen.

@Solsikke Ahh ik zou het alsnog gewoon proberen hoor! Volgens mij is het juist een uitzondering als vrouwen aankomen na het stoppen met de pil, ik las vooral dat veel vrouwen een paar kilo’s afvielen dus grote kans dat het voor jou ook zo is. En ik was ook ‘maar’ 4 kilo aangekomen dus het valt eigenlijk ook allemaal wel mee.

Ben nu anderhalf jaar gestopt en het is nog steeds de beste beslissing ooit geweest. Voel me als herboren haha. Dat waren me die extra kilo’s zeker waard!

2 likes

Ben sinds twee weken gestopt na meer dan 16 jaar aan de pil. Voorlopig Merk ik dat ik veel minder ‘honger’ en zin in snoep of ongezond eten heb. Hierdoor val ik hopelijk eindelijk die paar kilo af die ik eigenlijk kwijt moest maar niet kwijt raakte (door teveel te eten). Helaas ook al twee keer hoofdpijnaanval gehad. Maar hopelijk blijft dat niet duren eens de hormonen wat stabiel zijn. Ben wel heel benieuwd of ik meteen een normale cyclus krijg

Ik ben net weer begonnen met de pil en ik voel me meteen weer stabieler wat betreft emoties. Zo stom dat ik me blijkbaar beter voel mét hormonen!?

Ik ook. En ik had mega haaruitval na het stoppen met de pil, heeft mijn haar echt danig aangetast. Ben weer opnieuw begonnen en verlies nu nauwelijks haar nog.

1 like

Genoeg mensen die zich juist beter voelden en/of afvielen. Ik niet. Mijn haar viel af en verder kwam ik aan. Geef mij maar de pil. Maar dat wisselt echt heel sterk, misschien ga je er wel heel goed op.

2 likes

Dan begin je ook gewoon weer toch?:smile:

Hier in november gestopt, maar ook nog niet ongesteld. Soms tekenen; zeurend gevoel in buik, puistjes, soms echt erge stemmingswisselingen. Maar niks zet door. Ondanks dat ik weet dat het normaal is dat het lang kan duren, word ik er toch beetje onzeker van en bang dat er iets mis is. Maar probeer het maar los te laten voor zover dat gaat.

Wel ook veel minder honger en iets afgevallen. En heb echt twee maanden last gehad van onwijze verstopping, maar dat lijkt nu ook enigszins over te gaan.

De dokter zei ooit tegen mij dat als er iets mis is, het meestal gepaard gaat met meer bloed ipv minder. Miss is dat een geruststelling?

1 like

Ik vind het altijd zo raar dat ze zeggen dat er geen correlatie is tussen gewichtstoename en de pil
 Bitch
hoe verklaar je dan dat ik in een maandje of twee na het starten van de pil 11 kilo ben aangekomen? :joy: Inmiddels zit er gewoon 22 kilo extra aan sinds het starten van de pil.

1 like

Bij mij duurde het destijds geloof ik een maand of drie, maar was daarna wel gelijk heel regelmatig. Maar ken ook iemand waarbij het een half jaar duurde, dus ik zou me nog niet zo erg zorgen gaan maken.

Ik wil eigenlijk al een tijdje stoppen met de pil. Maar ergens ‘durf’ ik niet het. Ik ben best wel bang voor wat het doet met mijn huid, mijn haar, mijn borsten maar ook hoe mijn cyclus is. Daarnaast vind ik het gewoon zo makkelijk om zelf mijn stopweek te bepalen en natuurlijk met seks.

Maar ergens staat het met ook tegen tegen dat ik dat allemaal niet weet. En ben ik wel benieuwd naar mijn cyclus. Ik ben ook al ruim 10 jaar aan de pil dusja.

Nu zit ik toch te denken aan een koperspiraal. Maar de verhalen die ik daarover hoor zijn vaak niet zo positief. Vooral dat je menstruatie heftiger kan worden

Ik ben 1 januari gestopt omdat ik enorme hormoonschommelingen had, hoop dat dit minder wordt. En ik hoop stiekem ook dat ik wat afval. Maar gaat met name om dat ik een kreng werd en enorm labiel werd.

1 like

Ik stopte in oktober met de pil en ik heb helemaal niets gemerkt. Niet aangekomen, afgevallen, geen acne of wat dan ook!

Jaloers!
Ik ben nu een paar maanden gestopt en ik wordt echt gek van mijn huid, ik mis de huid die ik had toen ik aan de pil zat echt :cry: Hoop echt dat het nog een beetje bijtrekt.