Precies dezelfde ervaring gehad! Ik ben nu een jaar gestopt met de pil en ben veel meer mezelf en gelukkiger. Haaruitval begon bij mij pas een paar maanden nadat ik stopte met de pil. Ben een flinke bos verloren in drie maanden tijd. Gelukkig is het gestopt en krijg nu allemaal nieuwe haren + gebruik nu de haargummies van K.ruidv.at. Hopelijk gaat het nog sneller hierdoor!
Ik ben sinds vandaag gestopt met de pil. Heb al jaren last van depressieve en angstige gevoelens en ik wil eens kijken of dit verandert als ik stop. Ik slik al 12 jaar ( jezus ben ik zo oud) de pil. Ik ben ook gewoon in het algemeen heel erg benieuwd of het iets verandert aan mijn persoonlijkheid. Ben nu boeken aan het lezen over de pil en menstruatie en jeetje het is best wel gek hoeveel invloed het (in theorie) heeft en dat we dat dus allemaal maar gewoon slikken. Letterlijk haha.
Ik āmoetā ook stoppen met de pil, kreeg zonder doorslikken allerlei bloedingen, na een soa test en uitstrijkje gedaan te hebben (die goed waren) is dit waarschijnlijk de oorzaak.
Vind het wel spannend en wil eigenlijk pas na mān vakantie stoppen zodat ik niet random ongesteld wordt op vakantie⦠slik hem ook al vanaf mijn 2e menstruatie dus ben zo benieuwd hoe ik me voel zonder die hormonen.
Ben met name bang voor mān huid en mān gewicht en mān libido is nu al best wel hoog dus ik wil eigenlijk niet dat die nog hoger wordt haha
Ik ben inmiddels vijf maanden gestopt. Mijn cyclus is tot nu toe megaregelmatig, tussen de 27 en 30 dagen. Gisteren ook weer op dag 27 ongesteld geworden. Heb wel meer haaruitval, en mijn huid is ietsje onrustiger, maar niks heftigs. Mijn libido is wel omhoog gegaan maar ik heb ook een nieuwe vriend, bij mij hangt dat ook wel echt daarmee samen, dus durf dat niet helemaal aan de pil toe te schrijven. Mijn eisprong voel ik ook heel goed, doet echt flink pijn, eerste keer schrok ik me dood, dacht dat ik blindedarmontsteking had⦠Menstruatie is heel kort ineens, en wel wat krampen, maar niet zo erg als voor ik ooit met de pil begon.
Ik ben wel een beetje nerveus, heb al van twee vriendinnen gehoord dat het bij hun het eerste half jaar ook chill was en toen ineens omsloeg, hevige pijnen, enorme puistuitbraken etc. Fingers crossed dat dat bij mij niet zo zal zijn
Ik ben inmiddels 1,5 jaar gestopt met de pil en vind dat het wel went dat je niet meer kunt regelen wanneer je ongesteld wordt⦠nu accepteer ik dat het komt wanneer het komtš vind dat ook een stuk minder vervelend dan op 12-jarige leeftijd wanneer je nog zo onzeker bent en klungelig met maandverband en het nog niet de normaalste zaak van de wereld is dat alle vrouwen om je heen ongesteld worden
Mijn cyclussen worden steeds korter. Het begon met 28 dagen en nu rond de 24. Ik vind het wel raar want ik wil zwanger worden, maar ik kijk wel.
Ik ben wederom gestopt met de pil. Want elke keer hoofdpijn.
Nu twijfel ik zo erg of ik een spiraaltje wil ?
āEindelijkā na drie maanden na het stoppen van de pil ongesteld geworden. Ben heel benieuwd hoe ik komende week ga ervaren. Het is na een dag al zo anders dan ik me herinner van mijn pil bloedingen.
Ik denk niet echt dat ik veel verschillen merk. Maar er zijn de laatste tijd ook wel wat dingen verandert in mijn leven, dus vind het lastig om het aan de pil toe te schrijven hoe ik mij voel.
Ik ben wel op het een op andere moment 2 kilo afgevallen (ik sportte wel veel, maar toen ik daar mee stopte ging opeens de 2 kilo eraf). Helaas wel veel volume in mijn borsten verloren waar ik beetje van baal. Ik heb iets meer onzuiverheden op mijn huid, maar daarvoor drink ik nu soms een glaasje bietensap (ooit gelezen dat dat zou werken). Mijn menstruatie tot nu toe voelt ook al anders, ik heb nog niets van krampen gehad en normaal heb ik ook altijd pijntjes die het aankondigen, maar nu kwam het uit het niets. En ik voelde twee weken geleden waarschijnlijk ook mijn ovulatie, wat ik voorheen nooit voelde.
Ik zit nu in mijn 3e week(+ nog een stopweek dus zou pas rond de 1e weer ongesteld worden als dat direct al weer normaal loopt)nadat ik ben gestopt met de pil en ik ben echt geneigd om er nu al weer mee te beginnen. Allemaal van die stomme kwaaltjes waarvan ik niet zeker weet of dat nu al kan komen doordat ik ben gestopt (meer onzuiverheden, aardig emotioneel onstabiel, geen zin meer in dingen) of dat het gewoon toeval is
Ik heb echt het idee dat alle supplementen heel erg goed helpen! Ik werd precies op de dag dat ik het zou moeten worden ongesteld, terwijl het de vorige keer dat ik met de pil stopte 4 maanden duurde! Mijn huid ziet er misschien nog wel beter uit dan eerst, al had ik tijdens de pil ook een mooie huid. Maar nu nog meer stralend. Hoop echt dat het zo blijft! Nu bijna 2 maanden, dus ben benieuwd of ik straks weer ongesteld wordt rond de ājuisteā tijd.
Tot nu toe in ieder geval echt een wereld van verschil tov de vorige keer dat ik stopte.
Het klopt, hahaha! Door deze app ben ik erachter gekomen dat mijn stoelgang beter is rond mijn ovulatie dan vóór mijn mentruatie. Ik ben in die periode ook meer vezels gaan eten en meer drinken.
Ja en gewicht ook! Bijna dagelijks.
Ja is wel handig op patronen te ontdekken. Ik gebruik de app pas 3 maanden, ik wilde de voorspelbaarheid accurater maken.
Etenslust werd minder en mijn borsten werden ineens een stuk minder groot en minder mooi gevormd. Nog iemand dit ervaren nadat ie stopte met de pil?
Ik ben nu 2 maanden gestopt met de pil en merk veel verschil:
- Veel hoger libido
- Ik voel me zelfverzekerder en vrouwelijk
- Meer puistjes (niet schrikbarend nog maar had ik met de pil weinig last van). Ook op mijn hals en rug.
- Ik voel me de dagen voordat ik ongesteld moet worden enorm opgeblazen. Echt alsof ik heel veel heb gegeten en dat ik op knappen sta, echt vervelend. Hier heb ik nog nooit last van gehad. Iemand die dat herkent?
Vooralsnog ben ik erg blij, ik hoop dat de pijn tijdens de menstruatie niet erger gaat worden.
Ik heb vanaf mijn 16e tot mijn 22e de pil gehad. Daarna een hele periode niet meer en toen vanaf mijn 25e tot nu verschillende dingen geprobeerd o.a. spiraaltjes en ook weer de pil. De laatste keer dat ik weer de pil ging slijmen (vorige jaar oktober) was het echt een drama met mijn gemoedstoestand. Ik was echt in no time heel verdrietig en ik huilde twee keer per week terwijl er niets aan de hand was. Nu zijn er bij mij wel onderliggende dingen aan de hand maar toen ik in februari weer stopte ging het echt zo veel beter! Geen huilbuien meer en niet zo vaak meer dat sombere gevoel.
Nog even een update. Mijn eerste echte menstruatie duurde 3 dagen. Ik heb geen moment last gehad van krampen of gekke ongemakjes. Wel een paar puistjes en onzuiverheden op mijn gezicht. Maar als het zo blijft, kan daar zeker mee leven. Maar ik ben nog wat voorbarig om al te gaan juichen.