Stoppen met de pil

Ik ben een maand na het stoppen op de berekende dag (volgens clue) ongesteld geworden. Ook erge rugpijn erbij, had ik tijdens pilgebruik nooit. En lekker chocola ingeslagen, dat eet ik normaal nooit. Maar wel fijn idee dat alles weer werkt ofzo

2 likes

Weet niet of het van het stoppen komt, maar heb echt bijna elke dag hoofdpijn ineens. :cry:

1 like

Had ik ook vlak na het stoppen!

1 like

Mijn hoofdpijn is juist veel minder, gek hoe dat zo verschilt!

2 likes

Ik ben bijna 9 maanden gestopt met de prikpil, ook in de hoop wat kilo’s af te vallen. Dit werkt helaas niet, en ik ben om de week ongesteld. Ik word hier echt gek van en ook van meer labiele stemming en klachten rondom menstruatie.
Weten jullie hoe lang het zou duren voordat je gewicht verliest bij stoppen? Ik zelf denk dat het niet meer gaat gebeuren en twijfel of ik weer terug wil op de prikpil.

Ik ben helemaal niets afgevallen na het stoppen met de pil.

3 likes

Ik gebruik Clue, vind het wel fijn werken. En qua privacy schijnt die ook een van de veiligste te zijn (sommige apps verkopen je data blijkbaar door, maar Clue niet).

2 likes

Ja, heb voor een jaar premium. Weet niet of het het per se waard is hoor, maar je kunt dan patronen inzien en dat leek me wel handig. Maar die zijn sowieso pas na een tijdje te zien natuurlijk.

Ik zit nu op dag 37 van de eerste cyclus en heb wel symptomen gehad (bloating, kramp, acnĂ©) maar nog geen bloed :’)

1 like

Clue! Wetenschappelijk onderbouwd met veel fijne uitleg en een van de enigen (zo niet: enige) die ook privacy vriendelijk is. Je kan een gratis maand premium proberen, ik vond dat eigenlijk geen meerwaarde hebben.

3 likes

Ik ben vanmorgen weer bij de huisarts geweest en ben ook doorgestuurd naar de gynaecoloog (@Feather) Ik kan gelukkig wel redelijk snel terecht. Ik haal wel allerlei spookverhalen in mn hoofd.:expressionless:

1 like

Ik ben dus een maand geleden naar de HA geweest en toen met haar afgesproken dat ik het nog even zou afwachten. Nu een maand verder en eigenlijk is het bloeden nog geen dag gestopt (niet altijd menstruatie-heftig maar wel iets van bloed elke keer). Ben er he-le-maal klaar mee. Vandaag opnieuw naar de HA geweest en keuze was echo waarvan uitslag dan bij de HA komt en dan verder kijken of meteen echt doorsturen naar de gynaecoloog. Ik heb voor het laatste gekozen. Dus ik verwacht idd alsnog wel een echo. HA gooide ook pcos op maar gaf ook aan dat het nog steeds normaal kan zijn. Ik kan over 2 weken terecht op woensdag, misschien DM ik je wel even inderdaad, heel lief!

1 like

Jeetje ik ben echt aangekomen sinds het stoppen van de pil. Misschien is het ook omdat het winter is maar pf ik voel me zo oncomfortabel in m’n vel. De laatste dagen wou ik ook Ă©cht vreten? Maarja nu ben ik ongesteld dus niet zo’n verrassing op zich. M’n acne is ook al een beetje minder dan in het begin maar nog steeds enorm aanwezig. Ik twijfel echt om terug te beginnen met de pil eigenlijk. En nu heb ik wel geen partner, maar ik denk eigenlijk ook niet dat ik zin heb om de rest van m’n leven een condoom te gebruiken.

1 like

Misschien een idee om je schildklier te laten prikken als dit zo blijft? Bij mij was die in de war na het stoppen van de pil en werkte dus trager. Met alle gevolgen van dien.

Wat vervelend zeg! Ik zou zeggen dat je na een jaar hier wel mee naar de huisarts kunt. Volgens mij staat er voor ontpillen ongeveer een jaar, en zou je moeten merken dat je steeds regelmatiger ongesteld wordt. Dat lijkt nog niet echt het geval. Je zou je vraag ook in het medische vragen topic kunnen stellen

1 like

Ik ben nu ook ongeveer een jaar gestopt en mijn cyclus is ook erg lang. Ongeveer rond de 40 dagen. Eerst maakte ik mij niet zo druk maar nu merk ik dat ik er toch wel veel mee bezig ben. Vooral omdat ik laatst las dat de kans klein is dat je een eisprong hebt bij een lange cyclus. Ik heb ook zeker een sterke kinderwens heb. Niet per sé nu dus daarom ben ik ook in twijfel of ik er iets mee ga doen. Maar stel dat er wel iets is
 hoe eerder hoe beter?

Na 13 jaar pilgebruik ben ik in november 2021 gestopt met de pil. Slikte altijd de Yasmin omdat ik van lichtere pillen puistjes en doorbraakbloedingen kreeg, slik de pil namelijk vrijwel het hele jaar door. Ben gestopt omdat ik van de ‘rommel’ af wilde, en wilde kijken of ik mij dan beter zou voelen: meer energie, minder hoofdpijn en meer libido e.d. Die eerste twee kan ik gelukkig afvinken maar verder voel ik me niet heel anders. Wel heb ik ineens puistjes terwijl ik die al jaaaaren niet meer gehad heb, en wordt mijn haar vet terwijl ik normaal na een week niet wassen nog niet eens vet haar had. Heb daarom net besloten toch maar weer te beginnen met de pil
 kijken hoe het gaat. Walg echt van mezelf nu en baal er zo van. Het is echt kiezen tussen twee kwaden. Als mijn hoofdpijn terugkomt moet ik toch verder kijken naar een alternatief.

Overigens ben ik dus sinds november tot nu ook nog niet ongesteld geweest. Heb geen idee of dat normaal is en ik eerst mijn menstruatie af had moeten wachten voor ik weer begon met de pil :sweat_smile:, maar zal wel goed komen denk ik?

Ik heb ook een lange/onregelmatige cyclus en ik moest echt “ont-pillen”, werd na 9 maanden zwanger. Er is ook de wens voor een tweede en heb daardoor ook bewust gekozen niet in de tussentijd aan de anticonceptie te gaan omdat ik echt het gevoel had dat de pil veel op de hobbel bracht. Dit is mijn persoonlijke ervaring. Zodra er een tweede is (gegund) dan gaat er direct een spiraaltje in haha!

1 like

Compleet andere vraag; heeft iemand ook ervaring met samenhang adhd - anticonceptie? Ik heb namelijk zonder anticonceptie onwijs veel last van hormonen (/hormonale schommelingen)

1 like

Ik ben nu bijna 1,5 jaar van de pil af en dit is mijn derde ongesteldheid die na een gemiddeld aantal dagen komt (daarvoor zaten er steeds 60-70 dagen tussen).
Voor iedereen die er nu tegenaanloopt: ik weet natuurlijk niet of mijn cyclus regelmatig blijft, maar zo lang kan het dus duren voordat alles weer ‘normaal’ is.

1 like

Ik ben vandaag ongesteld geworden! Na 52 dagen dus dat valt mee maar het is voor mij wel het langste ooit.

Ik had de afgelopen week trouwens zo’n gevoelige rechter borst. Zo gevoelig dat het eigenlijk wel pijn deed. En sinds vandaag is het voorbij. Toen ik aan de pil zat slikte ik deze vaak door en had ik dat ook. En als ik dan een stopweek inlaste ging die gevoeligheid ook weg.

1 like