Stoppen met de pil

Ik moet weer bijna ongesteld worden maar ik heb echt onwijs zere borsten, vanaf mijn 2e pilloze menstruatie trad dit op…moet ze zowat vasthouden als ik geen BH aan heb :joy:

1 like

Ja dit heb ik ook heel erg! Heb een onregelmatige cyclus sinds ik gestopt ben maar weet meteen wanneer het eraan zit te komen want zoooooo pijnlijk

1 like

9 dagen later, maar ik heb hier ook echt heeeel erg last van. Mijn borsten lijken (of zijn) ook een cupmaat groter (merk het ook aan mijn bh’s) en mijn tepels die zijn super gevoelig. Echt alles behalve fijn :confounded:

Ik ben nu dus ongesteld en heb direct geen zere borsten meer. Bij mij waren ze ook een stuk voller. Zelfs met omdraaien in bed deden ze zeer, maar is dus echt zo’n beetje een week voor mn menstruatie

Ik heb het ook ongeveer een week voor mijn menstruatie en de eerste drie dagen van mijn menstruatie. Daarna heb ik er geen last meer van tot het feest weer begint

1 like

Ik ben nu ruim een week gestopt met de pil en voel me echt zo down. Alles wat ook maar een beetje jammer of kut is, is nu vreselijk. Kijk ook ineens op tegen dingen waar ik eerst veel zin in had? Heel vermoeiend. Hoopte echt op een verschil in libido haha en niet op dit emo gedoe.

Oh en constant buikpijn. Herinner me ineens weer dat ik in mn pilloze periode altijd best wel last van ovulatiepijn had en daar lijkt dit op. Had het toen ook vaak meerdere dagen achter elkaar, afwisselend met links en rechts.

Voel me echt even naar aan alle kanten. Hopelijk snel voorbij

1 like

Ik zou vandaag mijn vervolgafspraak hebben bij de gynaecoloog: arts ziek. Volgende optie: 25 april. Even huilen wel.

Ik voelde mij pas 2 maanden na stoppen weer fijn. Waren echt 2 depri maandjes maar het zeker waard! Alles moet eerst nog in balans komen in t lichaam.

1 like

Ik postte hier laatst nog dat er erg lang zat tussen mijn menstruaties. Nu zit er weer best lang tussen: 37 dagen en ik ben ook nog niet ongesteld. Dus ik twijfel toch om naar de huisarts te gaan.

Maar ik ben ergens ook wel bang. Ik heb een grote kinderwens. Niet op dit moment maar over een paar jaar wel. En nu ben ik bang dat er iets niet klopt oid. Ik kan me ook best wel verliezen in verhalen op internet. Over disbalans in de hormonen, pcos etc.

Ik vraag me af wat de huisarts gaat doen? Prikken ze dan bloed of stuurt hij je door? Of is de kans ook groot dat hij gaat zeggen dat ik moet wachten tot ik actief aan kinderen wil beginnen?

1 like

Ik had ook altijd zulke cyclussen. Elke maand werden ze langer en ik had zelf een vermoeden van PCOS maar omdat je er niks mee kan tot kinderwens had ik het gelaten. Ze zijn er bij een inwendige echo achter gekomen dat het idd PCOS is. Ik deed de echo vanwege iets anders en toen kwamen ze dat ook op het spoor. Ik weet dat ze het door een echo en evt bloedonderzoek kunnen vasstellen. Je kan altijd de huisarts bellen als het je niet lekker zit en vanuit daar verder kijken naar volgende stappen. Ik vond de diagnose heel kut omdat het me ook bang maakte voor mijn kinderwens. Uren heb ik op internet gespit naar ervaringen van andere vrouwen. Uiteindelijk ben ik vorig jaar spontaan vlug zwanger geworden en zijn die zorgen echt voor niks geweest gelukkig, plus de medische wereld kan tegenwoordig heel veel. Ik zou je vooral afvragen in hoeverre een diagnose je leven zou veranderen en of je dat wilt of tegen die tijd ziet.

2 likes

Klinkt zooo herkenbaar. Misschien heb je mijn berichtjes al voorbij zien komen, maar ik ben dus uiteindelijk naar de huisarts gegaan, voornamelijk voor het overleg wat is normaal en wat is niet meer normaal en wat is dan het plan? Ik wilde zelf graag ondersteuning hierin in plaats van zelf ‘aanmodderen’. Ik ben uiteindelijk doorverwezen voor wat onderzoek, ook nog niet per se een heel actieve kinderwens toen, maar liever nu al dan als je wens wel heel actief is misschien?

Bij mij is toen een echo gedaan en inderdaad bloed geprikt, maar heb de resultaten van het bloedonderzoek nog niet want mijn afspraak vorige week ging niet door.

2 likes

En bij de echo deden ze geen uitspraken?

2 likes

Ik heb mn berichtje iets aangepast, was een beetje onduidelijk. Bij de echo viel er niet echt iets op, behalve dat ik verdikte slijmvlies had. Heb een Primolut-kuur gehad en zou afgelopen week dan weer een echo hebben. Na de echo ook bloed laten prikken, maar daar weet ik inderdaad nog niets van.

3 likes

Oh wat fijn dat je snel zwanger bent geraakt! Want ik kan me voorstellen dat je niet echt optimistisch wordt van alles wat je leest. Ik ben ook wel in dubio. Maar het is ook steeds hetzelfde cirkeltje bij mij: ik word ongesteld en dan maak ik mij even niet druk totdat ik merk dat het weer lang duurt en dan denk ik dat het niet goed is. En twijfel ik of ik naar de huisarts moet.

@Salmiak je berichtje verwoordt wel goed hoe ik er ook in sta. Goed dat je naar de huisarts bent gegaan! Ik ben benieuwd hoe het afloop en wat er uitkomt! Post je het hier? Of een pb naar mij mag ook als je wilt.

3 likes

Spannend zeg! Succes :heart::four_leaf_clover:

1 like

Ik moet nu pas over 3 weken terug… maar ik zal het daarna (met je) delen!

Dit is ook zo herkenbaar. Ik was daarnaast in december/januari bijna continu ongesteld, dus werd er ook gewoon helemaal gestoord van. Ik heb eind februari de kuur gehad, dus wacht nu eigenlijk op een menstruatie.:crossed_fingers:t3:

2 likes

Ik ben gestopt met de pil. Ben er zo klaar weer mee.
Voel me toch wel down soms en mijn libido is erg laag.
Ook weer vaker hoofdpijn.

Ik gebruik nu de daysy om vooral wat meer inzicht te krijgen in mijn menstruatie. Helemaal als anticonceptie gebruiken vind ik voor nu nog te risicovol.

Enigste nadeel vind ik wel dat ik nu niet meer kan doorslikken.

2 likes

Bedankt voor je reactie! Wat fijn dat je uiteindelijk wel weer een regelmatige cyclus hebt gekregen! En kwam je er bij de dietiste achter dat je een vitamine d12 te kort had?

En ja wat je zegt klopt wel. Het is inderdaad fijn om te weten. Ook al vind ik het ook wel spannend en ben ik ook wel van mijn kop in het zand steken. Maar nu ervaar ik ook best wel veel onrust en zorgen.

Vind het heel irritant. Ben heel ff gestopt met de pil. Maar heb nu op dag 20 nog steeds geen eisprong gehad. Maak ik me toch elke keer weer zorgen dat mijn PCOS lekker bezig is…

1 like

Ik ben eind vorig jaar gestopt met de pil, de ongesteldheid zelf valt me gelukkig wel mee maar ik heb nu net voordat ik ongesteld moet worden zoveel puisten :disappointed_relieved: lijk net weer een puber

1 like