Hahaha. Hormonen, nicotine…
@iloveblush had daarna twee goede gelukkig anders moest ik alsnog aan de chocola
Hahaha. Hormonen, nicotine…
@iloveblush had daarna twee goede gelukkig anders moest ik alsnog aan de chocola
Ik ben 2 maanden geleden (na 15 jaar de pil te hebben geslikt) gestopt met de pil, ivm verhoogde trombocyten waarden om te kijken wat er gebeurd. Maar wat een ellende tot nu toe. Ik moet wel zeggen dat ik ook een chronische ziekte heb, waar de pil juist goed voor werkte. Dat maakt het er allemaal niet makkelijker op.
Sinds het stoppen heb ik elke dag hoofdpijn, nekpijn, duizeligheid en extreme vermoeidheid.
Ook een hele lage bloeddruk, blijkbaar verhoogde de pil mijn bloeddruk tot een wat prettigere waarde
Ik sta soms op het punt van opgeven, maar het voelt als een “laatste kans” en dat anders de conclusie is dat ik de rest van mijn leven aan de pil moet.
Dus nu besloten dat ik mijn hormonen en vitamines ga laten prikken en hopelijk komt daar iets uit waardoor ik de situatie kan verbeteren.
Knuffel!
Ben zelf 5 jaar geleden gestopt na 18 jaar de pil te hebben geslikt. Maar inmiddels weer begonnen (advies gekregen van de neuroloog om door te slikken zonder stopweken) en het helpt wel iets tegen m’n hoofdpijnen en migraines. Echt kiezen tussen 2 kwaden, dus ik snap je
Dank je wel
Wel fijn om te horen dat weer terug aan de pil gaan iets geholpen heeft weer wat betreft de migraines en hoofdpijn voor jou. Ik voelde me ook altijd het beste zonder stopweken.
5 jaar zonder de pil heb je dan nog best lang “volgehouden”! Merkte je daar nog voordelen van op andere gebieden of was het gewoon echt bikkelen?
Dit is echt precies hoe het voelt inderdaad
Ik geef het nog even de kans maar ik functioneer nu gewoon totaal niet in het dagelijks leven dus daar baal ik wel echt van.
Hoi!
Ik slik denk ik al bijna twintig jaar de pil en de afgelopen jaren heb ik de pil vaak doorgeslikt zonder maandelijkse stopweek. Nu wil ik graag stoppen met de pil en mijn cyclus bijhouden (met het oog op proberen zwanger te raken/kinderwens in de nabije toekomst). Ik heb twee verschillende apps hiervoor gedownload. Nu moet je daar dan natuurlijk de eerste dag van je ongesteldheid invullen.
Stel ik stop aan het einde van mijn strip met de pil en wanneer ik daarna ‘ongesteld’ word, vul ik die dag dan als 1e dag? Ik kan me voorstellen dat dit nog niet de echte ongesteldheid is natuurlijk.
PS. Ik heb mij nog nooit verdiept in de/mijn menstruatie cyclus en vooral altijd gedaan alsof het niet bestond. Dus mocht ik rare vragen stellen
Ja ik zou dat gewoon invullen voor je eigen info, maar die eerste maand kun je er echt nog weinig aan aflezen (dus wanneer je ovuleert bijvoorbeeld). Daarna zou ik gewoon je eerste ‘echte’ ongesteldheid loggen.
Als je meteen serieus aan de slag wil met de kinderwens, is zo’n app na 1 maand nog niet betrouwbaar (die heeft echt meer data nodig). Niet om je te ontmoedigen, maar na 15 jaar pil gebruik duurde het bij mij echt bijna een jaar voor ik een redelijk ‘normale’ cyclus had. Maar dat hoeft niet altijd zo te zijn!
Dankjewel voor je reactie! Ik log straks dan inderdaad gewoon vanaf de eerste keer. Ik ben benieuwd of en hoe snel er regelmaat in komt. Erg benieuwd ook hoe mijn lichaam gaat reageren.
De app is vooral eerst bedoeld om het echt bij te houden in plaats van proberen direct zwanger te raken, geloof ook inderdaad dat het ook echt wel even kan duren met een normale cyclus. Ook ga ik eerst nog een opleiding volgen (en ineens was daar het sterke gevoel van een kinderwens… life happens while you make it) maar ben nu net 35 jaar geworden dus ik dacht, ja stap 1 is dan nu wel echt gaan stoppen met de pil.
Wow wist niet dat dit topic bestond! Ben ook recent gestopt na 15+ jaar en ben benieuwd wat ik ervan ga merken.
Heb in ieder geval het idee dat ik een stuk minder anxiety/stress ervaar, maar dat kan ook goed placebo effect zijn.