Stoppen met roken topic

Ik wil heel graag (weer) stoppen met roken.

Zijn er nog meer dames die willen/gaan stoppen met roken?

Misschien fijn om tips met elkaar uit te wisselen. En elkaar aan te moedigen!

2 likes

Ik wil eigenlijk ook stoppen met roken. Ik ben echt een gelegenheidsroker, thuis rook ik eigenlijk nooit. Elke keer als ik wil stoppen, dan denk ik ‘ach, ik kan er nu best nog een roken in de kroeg’. En als ik gedronken heb krijg ik altijd zo’n trek in een sigaret, dan gaat het altijd fout.

Ik moet dus eigenlijk stoppen met roken én drinken :sweat_smile:

Ik was gestopt 3 maanden ofzo. Maar toen ging ik een keer uit en was ik dronken en heb ik gerookt. Dat is nog een aantal keer gebeurd. Zo dom. Maar als ik alcohol op heb ben ik zo zwak en boeit het me niet. Zeker nu in de zomer vind ik het echt lastig omdat je vaker op het terras zit. Dus ik wil daar eigenlijk ook vanaf

edit; het is 5 keer gebeurd ofzo en ben in februari gestopt. Ik rookte trouwens sowieso niet vast. Op werk rook ik niet. Het was vooral in het weekend maar ik ging toen ook steeds meer in de avond roken.

3 likes

Ik heb nog 1 sigaret in mijn pakje en ik ga hierna geen nieuw pakje meer kopen. Denk ik…

4 likes

Ik wil ook weer stoppen. Was 1 januari gestopt en toen (bewust ook nog) met koningsdag weer begonnen. Eerst natuurlijk alleen op feestjes, toen kwam het pakje standaard in m’n tas en nu rook ik er elke dag wel weer 2, op het terras of met feestjes nog meer. Heb afgesproken om met een vriendin 3 september na onze vakantie te stoppen, maar wil voor die tijd eigenlijk ook wel minderen.

1 like

Ik lees mee! Wil ook graag stoppen, maar heb er de ballen nog niet voor gehad. Ben bang voor wat er komen gaat ofzo.

1 like

Lichamelijke en geestelijke reacties wanneer ik stop. Wat het gaat doen met me. Zie daar erg tegen op. Maar ik wil het!! Nu alleen nog een goed moment bedenken dat ik het geestelijk aan kan.

Meld me hier ook. Misschien gezamenlijk met stoptober ofzo? Ben al eens anderhalf jaar gestopt en het is zo’n zonde van het geld.

2 likes

Vind ik wel een goeie. Ga halverwege september nog op vakantie met een vriendin die ook rookt, dus daarna zou ik geen excuses meer moeten hebben…

2 likes

Ik wil ook stoppen! Vooral de momenten als op de trein wachten bijvoorbeeld. Ik koppel het zo snel aan vaste wachtmomenten

1 like

Ik ben nu 10 dagen gestopt! Ik heb het wel moeilijk als ik alcohol drink, maar ben nog niet in de verleiding gekomen om sigaretten te kopen. Scheelt ook dat veel vrienden niet (meer) roken.

4 likes

Ik heb toch besloten om het stoppen uit te stellen tot na de zomervakantie. Over een week ga ik naar Sziget en de laatste week van de vakantie is hier ‘feestweek’, oftewel, veel drank en rook-triggers. Ik wil mezelf niet zo kwellen haha

1 like

Ik ben nu aan t roken puur om mn pakje op te maken zodat ik weer kan stoppen, maar vind t nieteens lekker gosh whats wrong with me

2 likes

Stoppen met roken is echt moeilijk. Ik ben denk ik al wel vijf keer gestopt. Inmiddels heb ik drie weken niet meer gerookt, maar het gaat me nu veel makkelijker af dan normaal. Ik ben gestopt met roken omdat ik geopereerd moest worden (vorige week donderdag gebeurd) en omdat wondgenezing simpelweg ook beter gaat als je niet rookt. Op één of andere manier maakt dit het wel makkelijker voor me om te stoppen. Genezing van de wond duurt vier tot zes weken en ik hoop dat ik niet daarna een terugval heb en weer ga roken. Ik ben wat dat betreft heel zwak.

Ik heb een hele suffe tip die waarschijnlijk iedereen al kent, maar die bij mij vaak wel werkt(e). Als ik zin had in een sigaret dan ging ik vaak iets heel anders doen om mezelf af te leiden en dan was de zin vaak na een minuut of vijf verdwenen. Dus even de was ophangen, mijn tanden poetsen, mijn (teen)nagels lakken o.i.d.

Verder gebruik ik een app: Stoppen met roken, waarin je kan zien hoeveel geld je bespaard hebt en wat het stoppen met roken voor je gezondheid doet.

@Boondigga: Superherkenbaar dit. Dit heb ik ook zo vaak gedaan, even mijn pakje oproken, en dan vervolgens stopte ik niet. Je kan het! Lekker laten liggen als je het niet lekker vindt.

Mijn collega heeft zo’n nepsigaret met een vloeistof erin, ben de naam even kwijt. Zij is inmiddels al vier maanden van het roken af en zij was echt een verstokte roker.

3 likes

Ik heb zoooooveel zin om te snaaien sinds ik ben gestopt met roken. Terwijl ik hiervoor echt weinig snoepte. En ik heb m’n abo op de sportschool opgezegd omdat ik te weinig ging, dus moet wel echt weer gaan sporten.

Vanavond verveel ik me en dan mis ik een sigaretje echt wel. Maar ik weet ook dat ik vaak ging kettingroken uit verveling en dat is echt een ongezonde gewoonte (dubbel ongezond).

Ik ben wel blij dat ik gestopt ben, maar ik heb het op momenten echt wel zwaar. Nu met dit lekkere weer zit ik iedere avond op m’n dakterras, en drink ook best vaak een glas wijn en daar hoort voor mij gewoon een sigaret bij. Denk dat ik het makkelijker zou hebben in de wintermaanden!

1 like

Ja die vaste momenten lijken me zo moeilijk. Je kan echt trots op jezelf zijn dat je nog steeds niet gerookt hebt.

1 like

Ik had altijd de gewoonte om uit werk in mijn auto op weg naar huis te roken. Deze gewoonte heb ik nu al twee dagen doorbroken en ik rook de eerste sigaret pas weer als ik thuis ben (zo ongeveer drie kwartier later). Normaal stak ik er ook gelijk al één op als weer ik thuis was, dus dit zijn toch weer twee sigaretten per dag minder. Trots op mezelf :slight_smile:

3 likes
4 likes

Shit. Twee weken niet gerookt, gister was ik bij de enige vriend die nog wel rookt en toen heb ik twee hijsjes van hem genomen en daarna 1 sigaret gerookt. En nu heb ik net een pakje gehaald :frowning:

Gooi het weg. Je bent sterk genoeg. Je wilt dit en je kan dit. En nee, het is niet zonde van je geld. Het is zonde van je lichaam.

5 likes