Stoppen met roken topic

Je hebt helemaal gelijk. Dankjewel voor je bemoedigende woorden!

Het was vies overigens, dus dan weet ik dat ook weer. Ik geef t pakje wel aan een vriend haha (vanavond nog).

2 likes

Super goed van je. Wilde al vragen hoe het voelde na die ene sigaret maar je hebt er zelf al antwoord op gegeven. Als je vanavond weer zou roken had je morgen echt spijt. Je kan het!

1 like

@Zemraluani goed bezig!

Ik ben nog niet helemaal gestopt helaas :frowning: Ik rook ongeveer 1 sigaret per week, dus dat is niet zo erg. Ik vind het wel vies telkens dus dat is wel fijn haha. Ik heb nog een pakje liggen thuis, dat moet ik eigenlijk gewoon weggooien/weggeven.

1 like

Ik ga vanaf oktober onder begeleiding van een praktijkondersteuner en met behulp van Champix stoppen. Rook denk ik 20 sigaretten per dag en merk dat het me steeds meer tegen begint te staan

Iemand ervaring met Champix? Mijn vader is er nu voor de 3e keer mee gestopt, inmiddels al een aantal maanden maar hij rookte dan ook al 35 jaar. Ik rook nu zo’n 10 jaar, aardig stevige roker (vanaf het begin meteen) maar vind het zo overdreven om op mijn leeftijd aan die medicijnen te gaan??? Terwijl ik echt superverslaafd ben: meteen als ik wakker word een peuk, etc

Verder: succes iedereen!!! Weg met die rommel

1 like

Verstandig hoor om m.b.v. Champix te stoppen. Heel fijn middel daarvoor. Heb zelf vanaf mijn 13e gerookt, 33 jaar lang (ja, ik weet het, ben denk ik één van de oudste op het forum…) en dan ook echt verslaafd, meteen bij het opstaan al roken.
3 jaar geleden was ik het zat, niet in 1 keer hoor, ging geleidelijk. Heb er ook een jaar over gedaan om op het punt te komen dat ik ook echt wilde stoppen. Ben ook van mening dat stoppen alleen gaat lukken als je het echt wil.
Goed over nagedacht hoe ik dat dan zou gaan doen. En uiteindelijk ook met behulp van een praktijkondersteuner en Champix gestopt. Had gelukkig niet zoveel last van de bijwerkingen van Champix. Alleen nare dromen, daardoor al snel de halve dosis genomen.
Vond het erg moeilijk evengoed, jee ben door een hel gegaan de eerste paar weken. Maar zonder Champix had het me echt niet gelukt, daar ben ik van overtuigd. Het neemt toch echt de scherpste randjes van de afkickverschijnselen weg.

Nu 3 jaar gestopt, en nooit meer de behoefte gehad om een sigaret op te steken.
Spaar sindsdien elke maand automatisch het bedrag wat ik normaliter uitgaf aan shag en ben daar al een paar keer van op vakantie geweest.

Succes!

3 likes

Ah wat fijn om te lezen! De bijwerkingen kunnen inderdaad naar zijn, ik merk dat ook bij mijn vader maar ik Heb het er wel voor over! Knap van je dat je gestopt bent :muscle:t4: Hoop echt dat het me gaat lukken en van elke dag €7 sparen kun je idd een hoop leuke dingen doen!

1 like

Ja ik! Het werkt heel goed, maar bedenk je goed dat het een medicijn is die alles onderdrukt. Zo vond ik alcohol ook opeens vies smaken en was ik over het algemeen minder vrolijk. Ik ben overigens toen wel van het roken afgekomen.

1 like

Ik was begin februari gestopt en dat ging wel makkelijk. Ik ben sowieso nooit wen vaste roker geweest. Ben toen 3/4 maanden gestopt tot het mooie weer en dat ging gepaard met meer alcohol. Ik ben zo’n zwakkeling als ik gedronken heb. Terwijl, doordeweeks denk ik er niet eens aan. En elke keer heb ik de volgende ochtend ook spijt. Zo stom.

Vind dit zo suf omdat ik al jaren niet echt verslaafd was, niet meer dagelijks rookte, vooral voor de gezelligheid rookte en ook vooral nooit echt kon stoppen met roken. Merk wel dat het mij steeds meer tegen staat maar ook dat ik al zo vaak niet rook dat ik het mijzelf wel weer gun om het te doen als ik het wel wil. Daar krijg ik de laatste tijd steeds meer spijt van. Ik stink, ben buiten adem en misselijk. Maar toch is dat niet goed genoeg om helemaal nooit meer nee te zeggen. Super zwak maar goed, denk dat ik toch echt ergens moet beginnen en dat is dan maar nu en hier… denk ik…

1 like

Wie gaat er allemaal mee doen aan Stoptober? Ik ga het wel proberen. Omdat ik het niet kan betalen eigenlijk, omdat ik al 2 maanden aan het hoesten ben en omdat ik het een heel slecht voorbeeld vind voor mijn kind. Ik rook nooit waar ze bij is maar toch zit ze wel eens met haar bellen blaas mij al rokend na te doen. Toen ik zwanger was 1 jaar gestopt en daarna helaas weer begonnen. Het is echt tijd om te gaan stoppen nu :persevere:

Ik ga ook meedoen! Vorig jaar ook mee gedaan, 3 maanden gestopt. Voor mij werkt het wel om te weten dat veel meer mensen het moeilijk hebben, als ik trek krijg in een sigaret ;-). App helpt ook goed.

2 likes

Ik ook!
Het is er bij mij langzaam in geslopen van roken op feestjes naar nu eigenlijk elke dag wel 2-3 sigaretten en daar wil ik gewoon van af.
Denk dat het mentaal moeilijker word dan ik denk omdat ik ook even niet zo goed in mijn vel zit maar ik hoop dat ik me hier juist beter door voel want ik wil gewoon geen roker zijn.

Fijn om te weten dat er hier meer mensen gaan stoppen!

1 like

Ik ga het ook proberen! Rook echt veel te veel en ben nu al zenuwachtig en schrik steeds dat het maandag al oktober is. Elkaar een beetje steunen hier? Ook voor @Jipster @Kruiswoordpuzzel

2 likes

Let’s do this together :muscle::muscle::muscle:

@jipster @bree @Taartje en @mezelf

2 likes

3 maanden!!! Holy moly dat is langer dan ik dacht!

Wel echt petje af dat je 100% gestopt bent nu, mag je zeker trots op zijn!

1 like

Wij kunnen dit! Ik ga de wortels, lolly’s etc. vast in slaan. We gaan het niet proberen, maar gewoon dóen :metal:

Thanks voor deze bemoedigende woorden :slight_smile: dit geeft me hoop haha

3 maanden?!?! Ik hoopte dat ik na een week het toch wel makkelijker zou krijgen.

Wat gaan jullie doen om het een beetje vol te kunnen houden? Ik heb de hele week vol gepland met dingen waarbij ik toch niet mag roken. Sporten, uit eten, een feest binnen met allemaal vrienden die niet roken.

Ik ga ook mee doen!

3 likes

Bij mij is het binnenkort twee jaar geleden en het voelt echt alsof dat in een ander leven was. Dat had ik me toen ik nog rookte nooit kunnen voorstellen, dat het iets zou zijn wat ik totaal niet meer met mezelf zou associëren. Hoop dat jullie dit gevoel ook ooit kunnen krijgen!

5 likes