Verstandig hoor om m.b.v. Champix te stoppen. Heel fijn middel daarvoor. Heb zelf vanaf mijn 13e gerookt, 33 jaar lang (ja, ik weet het, ben denk ik één van de oudste op het forum…) en dan ook echt verslaafd, meteen bij het opstaan al roken.
3 jaar geleden was ik het zat, niet in 1 keer hoor, ging geleidelijk. Heb er ook een jaar over gedaan om op het punt te komen dat ik ook echt wilde stoppen. Ben ook van mening dat stoppen alleen gaat lukken als je het echt wil.
Goed over nagedacht hoe ik dat dan zou gaan doen. En uiteindelijk ook met behulp van een praktijkondersteuner en Champix gestopt. Had gelukkig niet zoveel last van de bijwerkingen van Champix. Alleen nare dromen, daardoor al snel de halve dosis genomen.
Vond het erg moeilijk evengoed, jee ben door een hel gegaan de eerste paar weken. Maar zonder Champix had het me echt niet gelukt, daar ben ik van overtuigd. Het neemt toch echt de scherpste randjes van de afkickverschijnselen weg.
Nu 3 jaar gestopt, en nooit meer de behoefte gehad om een sigaret op te steken.
Spaar sindsdien elke maand automatisch het bedrag wat ik normaliter uitgaf aan shag en ben daar al een paar keer van op vakantie geweest.
Succes!