Stoppen met roken topic

We hebben dag 4 gehaald.
Elke ochtend schrijf ik hoe de dag ervoor verlopen is.
Ik ben fier op mezelf en ontzettend fier op mijn partner. Ik ben zo blij dat we dit samen doen.
Dit weekend gaan we een weekendje samen weg. Dit ligt al een tijdje vast. Het zal een grote test zijn in deze strijd tegen de nicotine.
Ik hoop dat we volhouden.
Ik ben blij dat ik alles neerschrijf.
Het is voor mij het bewijs dat stoppen met roken echt mogelijk is.
4 dagen is misschien niets, maar voor een roker is 4 dagen al een ontzettende inspanning.

Stoppen met roken na 25 jaar - dag 4

3 likes

Vandaag voor het eerst in jaren nog eens naar de tandarts geweest.
Ik ben namelijk best bang ervoor. Bijt soms in de vingers van de tandarts.
Gelukkig heb ik volgens de tandarts een goed gebit.
Dus enkel een onderhoudsbeurt en ik was klaar.
Dus alle sporen van mijn roken zijn nu ā€˜weg’ en heb ik terug een mooi proper gebit.
Best wel belangrijk als je stopt met roken niet?

3 likes

Ik ben nu een ruime 3 jaar gestopt en echt, het wordt beter! Ik heb zo lang trek gehouden, vond het maar saai om op terras te zitten of op festival te staan zonder sigaret etc.
Maar ik bespaar zooo veel geld, voel me beter, ruik lekkerder etc zonder die stomme sigaretten! Hou vol, jullie kunnen dit!!

6 likes

Ik ben nu 5 weken ver. Soms toch nog moeilijke momenten maar het meest van de tijd denk ik er niet echt aan. Het help me wel dat ik er over schrijf.

Ik ben 5 maanden en een week gestopt. En elke dag is het meer zonde om weer te beginnen dus ik houd vol!

Edit: ik droom nog wel elke nacht dat ik rook :sweat_smile:

2 likes

Ik ben nu een jaar verder en nog steeds biets ik af en toe een sigaret in mn dromen hahah

1 like

Ik durf elke keer dit topic niet te openen, joh. Ik wil heel graag stoppen, maar ook weer niet? Herkennen jullie dat?
Op het moment zit ik in een periode waarvan ik vantevoren had gedacht dat ik al lang en breed gestopt zou zijn. En ik merk dat m’n walging van die sigaret wel toeneemt, de geur, de smaak enzo. Maar toch wil ik het ook niet kwijt ofzo? Alsof er een soort klein kind staat te drammen om meer snoep, terwijl het eigenlijk weet dat je er misselijk van gaat worden.

Dat is de verslaving die zichzelf in stand wil houden. Jij bent niet dat. Zodra je jezelf loskoppelt van die gedachten kun je gewoon stoppen. Ik had moeite met identiteit; ik was bang dat ik een ander persoon zou worden als ik zou stoppen, saaier of minder leuk ofzo. Dat was ook gewoon de verslaving die dat zei. Zodra ik inzag dat die verslaving echt een vies smiechterig soort Gollemfiguur in mijn hoofd was, maar niet ikzelf, kon ik eigenlijk zo stoppen.

6 likes

2,5maand gestopt ! :partying_face:

10 likes

Zeer goed, bedankt.
Als je m’n eerdere berichten van in het begin van ā€œhet procesā€ leest is het wel echt 180 gedraaid.
Ik ben superfier op mezelf, mijn man en kinderen ook. Ik heb natuurlijk vaak nog zin in sigaret, zal altijd wel ex-roker blijven en geen niet-roker maar het is zeker handelbaar zo.

3 likes

Eindelijk 2 maanden gestopt. Mijn online dagboek helpt me ontzettend moet ik zeggen.
Het moeilijke nu is dat mijn partner terug aan het roken is.
Toch wil ik volhouden.

3 likes

Afgelopen vrijdag was ik een jaar van de sigaretten af :tada::tada:
Ik ben echt zo trots op mezelf. Ik heb in dat jaar niet 1 keer een sigaret gerookt. Wel een trekje van een joint gehad. Dat was geen succes.

14 likes

Super goed!! Gefeliciteerd met je mijlpaal!

Bij mij staat de teller deze maand op 3 jaar maar moet zeggen dat ik nog steeds weleens momenten heb dat ik het mis. In de auto, op feestje met wijntje erbij of tijdens een stresspiek… wat een hardnekkige verslaving is het toch eigenlijk.

3 likes

Ja ik ben nu 4 jaar gestopt denk ik en laatst ja een hele belangrijke deadline (heb ik ook al ongeveer 5 jaar niet gehad op deze manier) dacht ik toch: Zo en nu een sigaret
Omdat deze situatie gewoon nog niet was voorgekomen in mijn rookvrije leven. Echt bizar.
Mijn ouders roken wel allebei en ik vind het steeds moeilijker worden. Heb echt met ze te doen en dat ze zo in hun verslaving zitten. Ik kan ze op heel veel andere vlakken ook niet meer serieus nemen als ze bijv zeggen dat iets duur is of ze zich zorgen maken over COVID bijv. Maarja we vermijden allemaal het onderwerp. Zucht. Ik haat roken!!
Als het nu werd uitgevonden zou het nooit op de markt gebracht mogen worden

1 like

Ah dat lijkt me idd heel moeilijk als het om je ouders gaat! En extra knap van jou dat het wel gelukt is om te stoppen.

Na 1,5 jaar gestopt te zijn laatst een trekje genomen in beschonkten toestand en ik ging bijna over m’n nekšŸ‘. Dus we kunnen wel stellen dat ik er echt vanaf ben.

6 likes

Ik heb dat dus nooit gehad. Eerste sigaret die ik ooit rookte vond ik gelijk lekker. Na vijf jaar gestopt zijn ging ook nog lekker. Sommige mensen moeten helemaal hoesten ofzo maar na al die jaren als ik er een opsteek is het nog steeds lekker. Misschien omdat mijn ouders altijd thuis hebben gerookt dat ze mijn longen ook al verpest hebben?

Maar ben wel tevreden over mezelf want was in Frankrijk en er waren zooooveel rokende mensen ik had de eerste avond zo in en de volgende dag eigenlijk helemaal niet meer aan gedacht en toen was ik vandaag onderweg naar huis en dacht ik wow nice ik heb t niet gedaan

6 likes

Neeee dat wil je niet!!! Je bent goed bezig. Ik ben trots op je!!

2 likes

Dat gaat echt voorbij! Ik had het ook en het hielp mij echt om met een vriendin te appen die ook tegelijk gestopt was, heb je die toevallig? Ook hielp het om even wat anders te doen en daarna was het bij mij al wat minder, het kwam echt in momenten. Dus als ik ging douchen bijv, dan moest ik daarna nog aankleden etc dus dan was ik uit dat moment

1 like

Zooo goed bezig!

2 likes