Stoppen met roken topic

Zo’n 9 maanden compleet gestopt nu en zo blij dat ik zelfs tijdens een terrasje geen nood meer voel. Soms wel “een goestingske” maar dat gaat eigenlijk altijd snel voorbij. Voel me zoveel fitter, beter in mijn vel, mijn reuk is heel wat beter én geen stinkende kleren meer. Ik zie alleen maar voordelen :partying_face:

Aan alle stoppers die het moeilijk hebben: you can do it. Het wordt écht beter!

7 likes

10 maanden gestopt :heart: Dat ik dit volgehouden heb

10 likes

Ik was, ja was, ruim een jaar gestopt en toen had ik een personeelsfeestje. Heb dus weer gerookt. En op vakantie zelfs een pakje gehaald. Ben nou een week thuis maar heb absoluut geen behoefte aan een sigaret. Hopelijk blijft dat zo.

2 likes

Don’t do it !!!

1 like

I knowwwww 🥹

1 like

Gaat er iemand mee doen met Stoptober?

1 like

Hoe ging het?

Ik ben vandaag gestopt. Gisteravond laatste sigaret gerookt en alles weggegooid. Nu ben ik mijn kleding en bed aan het wassen zodat alles weer fris ruikt!
Doen er nog meer mensen mee?

4 likes

Ik ben ook gestopt en alles weggegooid!

3 likes

Ik ben zo ziek teleurgesteld in mijzelf. Ik was 3 jaar gestopt met roken en had er ook echt 0,0 behoefte meer aan. In een opstandige dronken bui ben ik weer begonnen en nu rook ik sinds september weer vast. Ik had dit zo niet verwacht van mijzelf en baal zo van de kosten en mijn gezondheid.
Vorige keer ben ik cold turkey gestopt. Ik had super veel last van onrust maar het was op mijn werk nog te doen. Nu zit ik in een klein kantoor met 10 mensen waarbij ik mij ook niet vertrouwd voel en ik wil die onrust daar niet hebben. Daarom overweeg ik om te stoppen dmv nicotine kauwgom of iets en zag dat de dokter ook kan ondersteunen en dit verzekerd word.

Heeft bij jullie een traject vanuit de dokter geholpen en viel de onrust toen mee?

Mag ik je de hand schudden? 2 jaar lang gestopt en nu ik thuis ben ben ik weer aan het roken. Ook eerst 1-tje met een glas wijn en zo ging t balletje rollen.
Als het mentaal weer iets beter gaat ga ik wel weer stoppen, dat gaat me nu echt niet lukken. Ga het boek van Alan Carr wel weer lezen dan, heeft me vorige keer ook geholpen.

Niet te hard zijn voor jezelf. Het is je eerder gelukt om te stoppen!

2 likes

Goede tip! Ik ga het boek even opzoeken :slight_smile:

Ik ben 1.5 maand geleden door afbouwen van antidepressiva en depressie weer begonnen met roken na 6 jaar gestopt te zijn en wil vanaf morgen weer stoppen. Wish me luck, zie er echt tegenop.

Heb een hele lijst gemaakt met waarom ik wil stoppen en ook wat ik kan doen ter afleiding. Mijn weekend ook volgepland dus nu hopen dat het me weer gaat lukken :skull_and_crossbones:

3 likes

Heel veel succes! Je kan dit!

2 likes

Toi toi toi! Slim om een lijstje te maken met al jouw redenen. You got this!

1 like

Gaat je gewoon lukken! Het is je eerder gelukt, dus het komt nu ook weer goed. Die eerste week is even kut, maar straks ben je weer heerlijk rookvrij en kun je je niet voorstellen dat je ooit afhankelijk geweest bent van die vieze stinkstokjes. Succes!!

1 like

Het gaat so far best goed! Wel wat behoefte maarr ja niks in huis en wil er ook niet aan toe geven. Bijna 72u nu :grin:

7 likes

Ik heb morgen een afspraak bij de praktijkondersteuner om weer te stoppen met roken. Door vele gefaalde pogingen vind ik het zo eng :pensive: maar ik moet echt stoppen. Ik kan het niet meer betalen.

4 likes

Goed dat je hulp zoekt! Heel veel succes, je kunt het :four_leaf_clover:

1 like

Het is al wel de 3e of 4e keer dat ik daar kom, maar ze zei gelukkig dat het niets is om me voor te schamen en dat ik gerust weer terug mocht komen als ik er weer klaar voor was. Ik voel me er niet klaar voor, maar het moet. Dat vind ik wel een lastige situatie, maar ik hoop dat ze me weer op weg kan helpen. Stoppen kan ik best goed, maar het langdurig stoppen is echt het probleem. Dan vind ik mezelf weer zielig door iets, heb ik roken verdiend, wil ik me afzetten tegen de wereld door juist te roken, legio aan excuses. Ik hoop dat het daarvan bewust zijn misschien ook wat helpt haha

Dit is ook echt de verslaving die dat tegen je zegt. Roken is niet iets wat je verdient, gestopt zijn is iets wat je verdient.

6 likes