Stoppen met roken topic

Mee eens, die ga ik opschrijven :blush:

1 like

Ja uiteindelijk moet je niet de sigaret overwinnen maar je eigen verslaving. Dat is misschien een fijnere manier om ernaar te kijken. Het is een strijd tegen jezelf dus die kun je echt winnen als je je er maar van bewust bent hoeveel invloed die verslaving heeft op allerlei gedachten en dat je jezelf saboteert door ernaar te luisteren

1 like

Hoe is je gesprek verlopen?
Respect dat je hulp zoekt, juist iets om trots op te zijn dat je het blijft proberen! En zó herkenbaar de terugval momenten die je opnoemt.

Ik ben gestopt in februari 2019 en bij vlagen als er een stresspiek langs waait of ik onwijs boos/verdrietig ben is die trek er nog weleens. Zo hardnekkig is het gewoon, ik hoor dezelfde ervaring van mede stoppers. Maar het wordt echt steeds beter en ook jou gaat t lukken!

Als ik nu uitreken wat een besparing aan geld het stoppen me opleverde… dat an sich is ook een fijne motivatie om vol te houden, zeker als het eens lastig is.

1 like

Gesprek ging goed, lief dat je het vraagt! Ze gaat nicotine pleisters voor me bestellen en die kan ik begin volgende week ophalen. Op dat moment stop ik.

O en geld is voor mij de reden ook idd! Ik leef van een uitkering en ik heb gewoon echt het geld niet. Ik ga het op een rekening zetten wat ik over houd en daar mag ik de dingen van kopen die ik normaal wil maar niet kan kopen.

Ik heb er nu heel veel stress van en ergens verlang ik ook naar de duidelijkheid van het stoppen. Ik rook nu extra veel voor mijn gevoel en straks is het gewoon duidelijk. Niet ‘nog eentje dan? Ja maar straks kan het niet! O ik heb nog 5 minuten!’. Het roken zelf is eigenlijk ook best stressvol :joy:

6 likes

Goed dat je de stap hebt genomen! Ik had de app stoppen met roken. Hierin kun je invoeren hoeveel je op een dag rookte, wat de kosten zijn enz. De app houd dan bij hoeveel geld je per dag bespaard en je kan ook spaardoelen instellen. Ik rookte een pakje per dag, wat dus 70 euro per week is. En ik had dan als doel om mijn vriend uit eten te nemen. Super motiverend om in die app te zien dat je dat dus na een week al bereikt! Ook krijg je meldingen wat het met je lichaam doet, bv je bloeddruk wordt normaal en je krijgt steeds minder trek etc. Vind die app echt een aanrader en het heeft mij heel erg geholpen met gemotiveerd blijven.

5 likes

Pleister geplakt! Laatste sigaret ritueel gerookt, pakje in afwasmiddel geweekt en app geinstalleerd. Dit gaat lukken :ok_hand:

12 likes

Je kan dit!

1 like

Inmiddels 1,5 dag onderweg. Zelfs met pleisters voelt het als cold turkey afkicken man. Zweten, onwijs moe. Maar ik houd vol :sunglasses:

5 likes

6 dagen :grin: ik gebruik dit topic even als stok achter de deur haha.
Ik ben er echt ziek van geweest maar vandaag gaat het gelukkig iets beter. Ook dingen buiten bed kunnen doen. Gaat de goede kant op!

10 likes

Wow dus je bent er echt fysiek ziek van geworden? Wat heftig! Dat had ik niet toen ik stopte, wist niet dat dat kon. Knap dat je door hebt gezet!

1 like

Ja ik weet niet goed wat het was. Mijn theorie is dat de amitriptyline die ik slik samen met de nicotine pleisters niet goed ging. Te hoge dosering. Misselijk, wazig, koorts, zweten, diarree. Niet echt een fijn begin :sweat_smile: nu met stap 2 verder gegaan en alleen overdag, elke avond doe ik m af. Hopen dat dit m is en dat het nu verder op gaat knappen!

1 like

You got this!!!

Ik ga over een paar weken weer stoppen, na mijn vakantie met rokende vriendin. Ik ben weer begonnen na heartbreak :sweat_smile:

1 like

Top!! Jij kunt het ook :grin: uiteindelijk is het heel makkelijk, 1x meer stoppen dan beginnen :joy:

1 like

Jaa ik ben al eens 6 jaar gestopt dus ik heb er wel vertrouwen in :grin: i got this

1 like

Wat fijn dat je iets beter gaat nu! En onwijs sterk dat je doorzet, het gaat echt beter worden en jij kunt dit!

1 like

De podcast ikstopwel.nl heeft mij ook goed geholpen. Intussen bijna 3 jaar gestopt. Je kan hem gratis (wel met reclame in snippets) beluisteren op je podcast-app

1 like

30 dagen gestopt!! :partying_face: zijn er meer mensen onderweg?

16 likes

Wat goed! Ik ben inmiddels al ruim 2,5 jaar gestopt, rook heeeeeeeel af en toe als ik wat te veel gedronken heb en er iemand bij is waar ik van kan bietsen nog wel eens 1 sigaretje (2-3x per jaar), die smaakt dan wel lekker, maar heb daarna gelukkig niet de behoefte om weer te beginnen. Het eerste jaar heb ik dat ook helemaal niet gedaan, maar nu sta ik het mezelf heel af en toe toe

2 likes

Sinds maanden heb ik gisteren gerookt. Vond het gisteren nog wel lekker, maar wat is de kater de volgende dag erger. Goede wake up call wel. Ik ben er meteen weer klaar mee.

1 like

Ik ben ruim 1,5 maand onderweg :partying_face: plak nog steeds de laagste dosering pleisters er het gaat best goed!

10 likes