Nou dus dat… waarom deed ik t eigenlijk. Alleen heb ik vandaag ook al 435 smoesjes bedacht waarom ik er eentje zou moeten kunnen. Niks gerookt maar doodvermoeiend
Ik ben ook gestopt voor man & kinderen.
Heb veel gehad aan de podcast van ikstopwel.nl
Verder veel huilen, mezelf heel zielig vinden, hele rouwperiode door… altijd mokabon snoepjes bij de hand voor trek.
Na 10 dagen begon de hemel weer op te klaren voor mij. Dit is nu 4 jaar geleden. Stoppen doe ik maar 1x, vreselijk moeilijke ervaring.
Succes !
Hoe gaat het? Ik heb net mijn pakje onder de kraan gehouden en weggegooid
We kunnen dit!
Woensdagochtend een sigaret gerookt. (De smoes is extreem slechte nacht gehad door heftige omstandigheden). Nouja eigenlijk een halve en toen dacht ik hierdoor ga ik me ook niet beter voelen. Daarna niks meer aangeraakt. Dus ik zit nu op dag 3 en ben gemotiveerd! (Sommige momenten ook niet maar dan denk ik maar t gaat over…)
Heel veel succes! Je kunt het!!
En hoe gaat t bij jou?
Goed eigenlijk! Ruim een week gestopt nu. Ik probeer vooral te denken aan niet meer stinken, geld overhouden voor leuke dingen en niet continu stress dat ik eigenlijk zou moeten stoppen. Ik plak elke ochtend een nieuwe nicotinepleister en daarmee gaat het best aardig. Wel duizelig en last van mijn maag.
En bij jou? Houd je het nog vol?
Hou vol hoor! Het is echt het grootste cadeau wat je jezelf kunt geven om niet meer verslaafd te zijn
Zijn er nog meer stoppers? Hoe gaat het?
Ik wil ook stoppen, de prijsstijging heeft zeker geholpen en heb altijd (misschien deels grappend) gezegd als ik klaar ben met mijn opleiding ga ik stoppen. Dat komt steeds dichterbij en merk dat ik er ook wel klaar mee ben. Moet alleen nog even bedenken hoe ik het ga aanpakken.
Success! Ik ben nu 8 maanden gestopt en heb steeds het geld aan de kant gezet, nou het is echt extra erg om het bedrag daadwerkelijk te zien. Zonde dat het opgaat naar sigaretten.
Je kan het
Ik ben afgelopen donderdag na 12 jaar vast roken een JAAR (!!) gestopt. Bij een bruiloft geweest met alleen maar rokende mensen, veel behoefte gehad en nog steeds niet gedaan.
Wat ik merk is dat je het ECHT moet willen/er een reden voor moet hebben. Het is bij mij grotendeels mindset. Je moet er elke dag opnieuw voor kiezen om het niet te doen en dan wordt het vervolgens naarmate de tijd vordert iedere keer makkelijker (is mijn ervaring). Ik had tot volgend jaar nog nooit een avond geborreld zonder te roken en nu voelt dat steeds natuurlijker.
Knap hoor! Gek hè, dat als je rookt of pas net gestopt hebt dat je denkt dat je leven (en vooral een bepaalde activiteit zoals borrel of vakantie) nooit meer leuk kan worden. Gelukkig is dat niet waar!
Ja echt. Ik heb echt jarenlang tijdens mijn favoriete peukjes (ochtend, na het eten, borrelen) gedacht ‘maar dit wil ik toch niet missen???’. Nou ik mis het nu heel af en toe maar ben zo blij dat ik niet meer rook!
Ben jij ook gestopt?
Trots op jullie!! Ik wil ook graag een jaar rookvrij bereikt hebben
Ik heb nu dus telkens bij de stoptober reclames een zenuwachtig gevoel van ‘shit eigenlijk moet ik ook’ en dan bedenk ik me dat ik al gestopt ben! Heel gek haha. Maar nu 4 maanden! Yeeeeeee
Ja! Intussen alweer ruim 2 jaar, daarvoor een halfjaartje weer gerookt na een jaar gestopt te zijn. Moet wel zeggen dat ik het soms alsnog mis hoor, maar die momenten van gemis zijn ook zo weer voorbij. Als het regent ben ik wel nog altijd blij dat ik niet naar buiten hoef om te roken haha.
Hebben jullie iets voor het ophoesten van slijm? Iets voor de keel? Wordt echt gek van die klodders viezigheid, ben nu 5 dagen gestopt
Wat voor klachten hadden jullie in het begin?
En welke goeie dingen merkten jullie na een tijdje?
Ik ben nu een week gestopt, voel me wat vermoeider gek genoeg, maar kan ook zijn wegens het seizoen, en ben ook met alcohol gestopt
Vooral heel veel hoesten. En ook met hard lachen echt zo’n rokerskuch. Ook wel vermoeid inderdaad en ik voelde me beetje suffig (was denk combi pleisters en andere medicatie).
Goede dingen die ik nu merk zijn niet zozeer fysiek. Wel financieel, minder stress, minder gedoe over stinken etc.
Ik rookte vanwege stress maar ik ga steeds meer zien dat roken juist extra stress gaf.
Ik ben nu bijna 7 maanden gestopt!
Heel veel hoesten, slecht geslapen en moeilijk concentreren in de eerste weken. Na paar weken (2 a 3) sliep ik weer goed en was de vermoeidheid weg. Goede dingen nu zijn dat ik mij veel fitter voel, betere smaak en reuk, verbeterde huid en geen zorgen over stank.