Stoppen met roken topic

Gisteren 2 jaar gestopt :heart:

8 likes

Goed bezig!! :partying_face::partying_face:

Ik ben inmiddels ruim 3 maanden gestopt. Echt zo fijn dat ik op dit punt gekomen ben. Het was lang en kort tegelijk :joy:

11 likes

Ik doe opnieuw een poging. Ben al een paar dagen benauwd dus goed moment om te stoppen. Alweer.

2 likes

Succes!! Je kunt het! Als je een peptalk nodig hebt geef je maar een gil. We moeten elkaar helpen :grin:

1 like

Heb 2 weken geleden een heel pakje opgerookt in een week, na 2 jaar gestopt te zijn. Extreem stressvolle/angstige situatie was de aanleiding
Geen moeite mee om ook weer te stoppen gelukkig, maar het was wel een dieptepunt…blijft gek dat tijdens stressvolle situaties een sigaret het 1e is waar ik naar snak.

3 likes

Succes!! Je kunt het :grin: ik ben ook met poging 622688432 bezig en het gaat bij mij nu beter dan vorige keren dus er is hoop!!

1 like

Oh wauw, smaakte dat wel?
Als ik nu na 2 jaar een trekje neem vind in het helemaal niet zo lekker.
En werkt het tegen de stress? Ik dacht dat dat enkel kalmerend werkt wanneer de verslaving actief is.

Hoe gaat het?

2 likes

Ik ben nu ruim 5 maanden onderweg en traject met praktijkondersteuner afgesloten inmiddels. Hoe gaat het met jullie? Succes ook tijdens de kerst. Je kunt ook een stukje gaan lopen zonder sigaret!

3 likes

Ik ben gelukkig nog steeds gestopt na de terugval een aantal weken geleden.
Gister met kerst heel even een twijfel moment gehad maar niet aan toegegeven. Blijft jammer dat ik die 2 jaar streak heb verbroken maar ik ben vooral blij dat ik er niet in ben blijven hangen.

5 likes

Heeft iemand ervaring met collectief stoppen met roken? Op mijn werk roken best veel mensen en nu heeft 1 daarvan voorgesteld of wij als werkgevers iets aan willen bieden zodat ze collectief kunnen stoppen en elkaar ook mee kunnen krijgen.
Ik vind het een tof voorstel dus dacht mss heeft iemand er ervaring mee?
Edit : of een mening of idee erover mag ook

2 likes

Stoptober biedt daar een stappenplan voor aan!

En wij hebben geloof ik ook iets waardoor je een stoppen met roken cursus vergoed krijgt door de werkgever

1 like

Wat fijn dat hier een topic voor is! Nu 5 weken gestopt en afgelopen weekend de eerste ‘confrontatie’ met bezoek aan een rokende vriend gehad. Het voelde vreemd om bij hem de patronen te zien van het roken tijdens wachtmomenten of voordat we ergens heen gingen. Benadrukt nog even extra hoe chill het is dat ik nu ook van de gewoonte af ben.

Erger me nog wel mateloos aan mijn neus. Sinds het stoppen lijkt mijn neusslijmvlies in overdrive te zijn gegaan: Soms wel 20 keer op een dag moeten niezen, af en aan verstopte neus en met snuiten komt het er met bakken uit. Hopelijk gaat dit nog weg, want holy shit wat irritant :smiling_face_with_tear:

3 likes

Iemand nog tips voor het stoppen met roken? Ik doe een serieuze stoppoging. Maar vindt het erg lastig. En ben pas net 24 uur gestopt :sweat_smile:. Wel de drive om door te zetten. Maar het voelt alsof ik alleen maar opgefokt, onrustig en kan om alles janken. Wat een nare verslaving is het toch.

Herkenbaar. De eerste 24 uur vind ik ook heel lastig! Ik heb al vele succesvolle stoppogingen erop zitten maar elke keer begin ik weer na een half jaar ofzo. Ik ga 1 juni weer stoppen dus dan doe ik met je mee!

2 likes

Weet je hoe het komt dat je na een half jaar weer steeds begint?

Ik ben ooit na 7 jaar roken, 7 jaar gestopt geweest. Toen overleed m’n opa. En dat was voor mij de reden om weer te beginnen.

2 likes

Verschillende redenen. Mijn motivatie dipt dan op een of andere manier. Dus ene keer sigaretje met een vriendin gerookt (en gelijk losgeslagen), andere keer therapie die heftig was. Ik ga mezelf dan te zielig vinden en denken dat ik het zonder niet aankan. Maar dat is onzin want die sigaret verandert helemaal niets. Ik ben het totaal met je eens dat het een kloteverslaving is. Mijn reden om te stoppen is nu dat ik het simpelweg niet kan betalen.
Heb jij je redenen om te stoppen (en gestopt te willen blijven) helder?
In de begindagen doe ik vaak veel spelletjes op mijn telefoon en lig ik wat meer in bed.

2 likes

Beetje cliché. Maar de reden is m’n kinderen en man. Ik rook niet bij ze maar ben t zat om steeds ver weg te lopen om maar even een sigaret te doen. En m’n oudste dochter vroeg laatst waarom ik zo stonk. Dat was voor mij de trigger om te stoppen.
Het voelt alsof er een monster in m’n hoofd zit die constant redenen benoemd waarom ik er toch wel eentje kan roken.

Bij mij hielp nicotine kauwgom tegen het ergste opgejaagde gevoel. Het maakte het voor mij echt een stuk makkelijker om te stoppen en na een week was ik ook met de kauwgom gestopt. Ik heb nog geen heel pakje kauwgom opgemaakt.

3 likes

Ja heel herkenbaar. Echt junkiegedrag.

Mooi om voor je kinderen en man te stoppen! Ik had pas mijn nichtjes over de vloer en het is toch wel vervelend als een driejarige naar je toe komt en zegt ‘wat is dat? Ik ook?’ Ik zeg dan gelijk ‘nee je vies, tante kikker moet het ook niet doen’ en dan denk ik waarom doe ik het dan toch?

1 like