Ik moet nog 2 examens maken en dan mag ik hopelijk dat mooie papiertje in ontvangst nemen! Kan echt niet wachten
Dankjewel!
Vandaag heb ik gelukkig mezelf de hele dag gegeven om 1 college voor het vak af te handelen (ik schrijf een samenvatting met de colleges en de literatuur in een). Als ik nog andere dingen weet af te maken is het mooi meegenomen ik denk dus dat ik nog eventjes ga chillen tot half 12
Kwam net tot de realisatie dat ik over 4 weken mijn laatste tentamen heb en dus vakantie. Ooh het is zo dichtbij! Nog even 4 weken doorzetten. Vandaag een dag aan de scriptie.
@NewBlood ik ga stuk om die kat haha.
Ik wacht nog op een cijfer van een tentamen waar ik niet zoân goed gevoel over heb. Dit klinkt misschien stom, maar het is de eerste keer in jaren dat ik gewoon niet zeker weet dat ik een tentamen ga halen en ik kan er echt niet mee dealen? De docenten hebben nog tot volgende week woensdag, maar ik kijk echt elk uur in het systeem of er misschien al cijfers staan⊠word echt helemaal gek van mezelf. Ik kan ook niet helemaal ontspannen erdoor, zit de hele tijd met zoân onbestemd gevoel.
Ik heb een 8 voor een paper en ik vind het echt kut. 3 keer feedback en alles wat ik kreeg destijds was âmeer wetenschappelijk woordgebruikâ, wat ik elke keer netjes aanpastte en toen kreeg ik terug ânu wat minder kommaâs en dan is het perfect, je zit vrijwel op thesis niveauâ. Ook gedaan en ik verwachte dus wel een hoog cijfer, en nu heb ik een 8??? En dat is ook wel hoog hoor, daar niet van. Maar als het vrijwel op thesis niveau zit verwachte ik eigenlijk wel een 9
Schrijven is eigenlijk wel het enige waar ik goed in ben dus ik had dit wel nodig om mn GPA wat op te krikken
@Kurisu ook al is een 8 al super goed snap ik wel je teleurstelling! Soms zijn docenten zo oneerlijk in hun feedback en dan verwacht je echt wel wat extraâs in je cijfer terug te zien. Maar misschien lag het gemiddelde van de andere studenten wel een stuk lager?
Is er iemand die verstand heeft van Chicago bronvermelding? Ik heb een internet bron en ik snap echt niet hoe ik het nou moet vermelden in de bibliography en voetnoten⊠Ik heb namelijk dit:
âLion.â The Medieval Bestiary. Last modified January 16, 2011. http://bestiary.ca/beasts/beast78.htm.
Maar mijn supervisor zei dat âlast modifiedâ tussen haakjes moet en er nog een âlast accessedâ bij moet komen, maar als ik bijvoorbeeld op Owl Purdue kijk staat dat er helemaal niet? Dus nu ben ik in de war.
Een deel van het cijfer is gebaseerd over hoe je feedback aanpast enzo, ik denk dat ik daarom geen 9 heb. Als je weinig feedback krijgt is er weinig aan te passen en dan krijg je niet zoân hoog cijfer als wanneer je van een paper die een 3 waard is naar een paper die een 6 waard is gaat. Ik vind het eerlijk gezegd best oneerlijk, als ik begonnen was met een half-afgemaakte paper ofzo had ik nu wel een 9 gehad want dan is het contrast veel groter.
Qua bronnen, toch doen met wat je hebt. Of er vanaf een ander oogpunt naar kijken, dan kom je vaak op andere steekwoorden die je weer kan gebruiken voor het zoeken naar bronnen.
En ik vind het ook heel kut, maar ik snap het ook wel. Het vak duurt een jaar en is erop gericht om je te helpen ontwikkelen in wetenschappelijke artikelen schrijven. Als je dat al kan valt er weinig te ontwikkelen en dan krijg je alleen een cijfer voor de paper zelf en niet voor de voortgang. Voor jou zou zoân vak dan juist heel goed zijn
Mja ik heb niet echt tips qua structuur, daarin doe ik maar gewoon een beetje wat. Het klinkt stom maar ik heb gewoon echt een talent voor schrijven en heb er nooit moeite mee gehad. Voor essays en fictieve verhalen kreeg ik ook altijd de hoogste cijfers want dat schud ik wel gewoon een beetje uit mijn mouw zeg maar. Ik kan wel goed feedback geven dus als dat helpt wil ik dat natuurlijk wel aanbieden :â)
Maar hm ja, alles wat ik kan bedenken dat zou helpen in structuur doe je waarschijnlijk al. Kopjes maken, onderwerpen aanhouden,etc
wow maar 36 uur werken naast je master is wel echt heftig hoor! ik werk zelf 24 uur nu en red het allemaal maar net met een hele strakke planning en weinig vrije tijd in het weekend⊠deze week voor de tentamens heb ik ook een extra dag vrij en ook elke dag voor het tentamen heb ik vrij genomen omdat ik anders echt in de stress schiet. Kun jij niet minder werken? En wanneer ga je dan naar colleges/werkgroepen? Of werk je 2 hele weekend dagen?
ik ben klaar voor vandaag en heb zelfs nog extra gedaan dus lig nu content met een radler in bed en zo meteen ga ik uit eten met wat vriendinnen, als je je goals klein houdt lukt het dus allemaal wel haha
Mijn universiteit heeft sinds 2/3 jaar een groot aanbod aan cursussen en schrijf trainingen. Misschien kan je kijken of jouw uni ook zoiets aanbiedt?
Oké, fijn dat je werk zo flexibel is qua werktijden, maar als het klantenservice is dan zouden ze wel wat flexibeler mogen zijn qua vrijvragen, genoeg mensen die ook in de werknemers poule zitten toch!! Krijg je geen toeslagen? Ik heb ook al jaren geen recht meer op dingen (dacht ik, kwam er vorige maand achter dat ik nog OV heb voor 13 maanden maar ga daar pas volgend jaar gebruik van maken), en met toeslagen erbij heb ik toch 1500 netto met 24 uurtjes werk per week.
Mijn scriptie⊠Wat een drama! Ik heb er zoveel moeite mee. Ik moet hem volgende week inleveren. Ik hoop dat alles goed gaat.
Heb echt een productief dagje gehad vandaag! Echt super fijn want gisteren had ik echt een dag waarin ik mijn hele scriptie vervloekte haha. Laatste hoofdstuk is bijna klaar. Morgen de puntjes op de i zetten en dan alleen nog de conclusie. I can do this.
Wow, ja logisch dat je het oneerlijk vindt. Voelt nu gewoon alsof je gestraft wordt omdat je eerste opzetjes al gewoon super goed waren. Zo oneerlijk
@Booklover jeetje, wat heftig zeg dat je zoveel moet werken ernaast. Vind het wel heel knap dat je alsnog doorzet!
Pff, ik ga morgen mijn scriptie (eindelijk) inleveren en ik kan me gewoon niet ontspannen nu of zo. Ik heb gisteren en vandaag nog wat zinnen toegevoegd en hier en daar wat aanpassingen gedaan en eigenlijk is het nu gewoon klaar. Maar ik kan gewoon niet rustig op de bank gaan zitten en iets anders gaan doen? Ik word soms zo moe van die constante drang om te presteren. Hoe doen jullie dat, gewoon even je hoofd op iets anders zetten.
Pfff ik ga biiiiijna de scriptie van mijn ene master inleveren. Qua inhoud is hij nu zo goed als klaar, maar blijkbaar telt mijn bibliografie mee met de wordcount. Ik heb mega veel bronnen (uitgebreid theoretisch kader, ingewikkelde methode die veel referenties vereist en dan ook nog case studies als toevoeging daarop) en kom nu uit op 1700 woorden aan bronvermelding op een thesis van max 10.000 woorden. Ik moet denk ik nog zoân 1300 woorden schrappen maar weet eeeecht niet waar ik het vandaan moet halen. Heb het nu naar een vriendin gestuurd en ga er zelf morgen nog eens kritisch naar kijken, wat dingen herschrijven en ook maar een paar bronnen die ik niet nodig heb weghalen. Echt stom dit, normaal is onze wordcount zonder bronvermelding
Ik moet alleen nog de conclusie van mijn scriptie schrijven en dan ben ik KLAAR, FINIR, FINITO!
Ik zit nu al 7 dagen achter elkaar in de bieb (en moet er nog 26). Maar ik geef zo takke veel geld uit! âShit zoveel stressâ --> haal ik thee voor mijzelf. âYeey goede feedback terugâ --> iets lekkers om het te vieren. âIk ben gaarâ --> thee/ijskoffie, âkut ontbijt/lunch/avondeten vergetenâ --> chill eten.
En net in mijn pauze voor 120 euro gewinkeld hahaha help, dure scriptie.
Ik krijg morgen feedback op de conceptversie van mijn scriptie en ik ben nu al gewoon misselijk van de zenuwen. Wat zal ik blij zijn als het ding gewoon ingeleverd is, klaar. Nog 22 dagen, nog 22 dagen, nog 22 dagenâŠ
Hahaha zo herkenbaar. Ook op de faculteit zelf, waar ik elke dag zit. Elke onzinreden is dan een reden om geld uit te geven .
__
Hoe leren jullie voor echte âweetâ tentamens? Ik heb dus eigenlijk nog nooit echt een tentamen gehad die puur over theorie ging, zonder inzicht vragen, en heb nu een reader van 186 paginaâs die ik moet leren voor een tentamen, maar als ik naar de oefenvragen kijk is het best gedetailleerd.
Hebben jullie tips? En voornamelijk: hoe moet ik papers leren? Het tentamen gaat over onderzoek doen naar gebruikers, vanuit marketing perspectief, en dan staat o.a. een paper in de reader over hoe focus groups in een bepaald gebied gebruikt kunnen worden met een case study, maar wat zouden jullie daarvan leren? Ik neig zelf naar theoretisch kader, en discussie/conclusie, maar voelt een beetje raar om resultaten over te slaan, terwijl het ook nutteloos voelt om tabellen te leren.