Ik moest vaak voor tentamens een reader met ongeveer 20 artikelen leren. Heb nog nooit ook maar één artikel helemaal gelezen. Zorg gewoon dat je het abstract kent, de hypotheses die ze opstellen, en de uiteindelijke conclusie en discussie. Vaak komt het dan wel goed!
Haha dit vind ik fijn om te lezen. Van de opgegeven literatuur heb ik ook maar heel weinig artikelen volledig gelezen.
Echt? Maar resultaten gewoon overslaan dus, gezien de main/nuttige results toch in de dicussie besproken worden?
Ik ben hier zo slecht in. Ben ook echt zo een student die alles leest, ook voor college enzo.
Ja dat doe ik iig wel altijd. Maar is ook mijn manier van leren hoor, ik ben juist iemand die nooit alles leest, en alleen het belangrijke eruit pikt. Voor mij werkt dat het best, heb nog nooit iets hoeven herkansen dusja. Maar is natuurlijk persoonlijke voorkeur!
Ah oke! I’ll give it a try. Maak daar wel een samenvatting van en dan leer ik dit. Als ik deze haal heb ik mijn laatste master tentamen binnen, dan alleen nog stage lopen en een thesis schrijven. Kan niet wachten , helemaal gehad met studeren.
Ah wat fijn! Ik ben nu bezig met mijn stage en masterscriptie. Valt me tot nu toe alles mee, beter dan al die tentamens.
Nog even volhouden en succes!
Ja, kan ik me voorstellen! Heerlijk lijkt het mij.
Ben echt een beetje aan het aftellen, want het eerste semester vond ik echt super leuk (want wat ik later wil gaan doen) maar dit semester is gericht op onderzoek en vind ik drie keer niets, dus even doorbijten tot de leuke dingen weer.
Ik ga mezelf volgende week opsluiten op m’n kamer. De laatste 2 weken kwam er niet echt veel op papier. Ik moet weer even knallen zoals in het begin, want ik wil van die scriptie af.
pffff. Mijn essay gaat zo stroef. Maar is een resit dus moet lukken, anders is het niet afstuderen dit jaar.
En morgen het cijfer van mijn thesis terug
Morgen open boek examen en ik maak me veel minder zorgen dan ik voor mijn gevoel zou moeten… Het gaat om een vak wat heel veel studenten ontzettend kut vinden en ik sowieso al wel leuk, maar ik heb niet het idee dat het zo makkelijk voor me zou (moeten) zijn en nu ben ik gestrest omdat ik niet gestrest ben
Dankjewel! Ik heb verschillende oude examens gemaakt en ik maak eigenlijk alleen fouten omdat ik de tekst/vraag/antwoorden niet goed gelezen heb. Maar dat vind ik juist het allermoeilijkste om toch wel te doen
Enne veel plezier met je samenvattings geld
Neee cijfer voor mijn scriptie nu al terug, 5
Had wel verwacht dat er ruimte voor verbetering zou zijn, maar eigenlijk niet dat het onvoldoende zou zijn. Moet best wel wat aanpassen.
Snap de feedback wel, maar het valt zo wel even tegen.
Was super sterk begonnen maar ben halverwege het argument een beetje kwijt geraakt en de “body” van mijn thesis is dus te zwak
Ik geniet echt van dit laatste blok van drie weken met één vak waar we een meerkeuze tentamen voor hebben. Voelt al bijna als vakantie
Moet vandaag eigenlijk alleen 1 nieuw hoofdstuk inleveren maar heb ook mijn conclusie al af dus ga die ook inleveren! Wil echt een 9 voor mijn scriptie en hoop dat dit helpt . Heb dan nog twee pogingen om feedback in te leveren dus zou moeten lukken dan.
Vandaag ga ik de hele dag studeren voor 1 tentamen, voor dat vak heb ik nu al 51 punten (door middel van de wekelijkse opdrachten en actieve deelname in de werkgroep) en bij 60 haal je het dus de stress is er ietwat af. Morgen heb ik om 10 uur afgesproken met een groepje medestudenten om een paar uur lang een heftige cram sessie te houden voor hetzelfde tentamen dus hoop dat ik na dit weekend wel wat zekerder van m’n zaak ben, moet bij dit vak namelijk altijd heel lang nadenken over m’n antwoorden.
Ah ik herken dit echt heel erg. Mijn vriend werkt fulltime sinds 2010 en ik ben door gaan studeren, maar sinds we samenwonen snapt hij niet dat ik ook gewoon moet studeren.
Kan je vriend niet wat klusjes overnemen, dat hij het zelf doet?
Ja heel goed succes vandaag!
Ik zit op dit moment zo te twijfelen wat ik wil met mijn studie. Het jaar is bijna voorbij en mijn stage is superleuk én ik hoef hierna alleen nog af te studeren a.k.a. scriptie schrijven, maar uiteindelijk is dit niet het beroep wat ik wil uitoefenen. I.v.m herkenbaarheid wil ik even niet vertellen welke studie het is en waaronder het valt, maar ik val iig onder een bepaalde beroepsgroep, maar de richting die ik heb gekozen is naar mijn idee veel oppervlakkiger dan de andere twee + ligt mij niet qua kwaliteiten etc. Sorry vaag verhaal, maar ik denk dat ik me wil omscholen. Heeft iemand ervaring met NTI studies en dergelijken? Want dat overweeg ik dus ernaast of erna te gaan doen…
Waarom via de NTI? Is je huidige studie in de zorg of het onderwijs?
Ik zit in m’n derde jaar maar als ik naar de toekomst kijk wil ik niet eens (meer) in een uniform in het ziekenhuis rondlopen, of alle andere opties die ik zou kunnen. Ik ben het oprecht beu, maar heb ook geen flauw idee wat ik anders wil. Wil iig gewoon dit papiertje ook al weet ik niet wat ik er mee zou willen, maar dan heb ik in ieder geval iets achter de hand…