Studietopic

Ik kwam erachter toen de docent aangaf dat er maar 1 bijeenkomst was :joy: . De rest is zelfstudie i.c.m. wekelijkse taken.
Als ze dat van het hele jaar zo gepland hebben, dan verwachten ze dus dat ik gebaseerd op 4 bijeenkomsten mijn eerste jaar van mijn master haal. Zelfstudie oke, maar dit vind ik wel erg veel.
Maar ik ga mijn best doen!

1 like

Wooow, ik had herexamen van een vak waarvoor ik alle landen en hun hoofdsteden moest kennen, superveel namen van mensen, oorlogen en verdragen en 3000 jaar wereldgeschiedenis. Echt gigantisch veel en nu heb ik blijkbaar 17 voor dat vak?!! Gisteren herexamen gehad van een ander vak waar ik minder aandacht aan had besteed, omdat ik vooral bezig was geweest met bovenstaand horrorvak (het is allemaal heel interessant, alleen bizar veel), en dat ging niet goed. Ik zat helemaal in een neerwaartse spiraal, dat deze vakken niets voor mij zijn en serieus overwegend om te stoppen, maar haha, deze punten, I’m back in the game :stuck_out_tongue: .

8 likes

Ik vind de Belgische schaal altijd ingewikkeld. Maar als het van 0 tot 20 is, zou het dan in Nederland een 8,5 zijn die 17? :smiley:

1 like

Ja, dat denk ik wel!

2 likes

Ik had maar 1 herexamen en daarvan weet ik pas de uitslag woensdagmiddag. Ik vind het echt vervelend dat ik mij hierdoor nog niet kan inschrijven voor komend academiejaar en daardoor ook nog geen uurrooster heb of studieboeken kan bestellen. :weary:

Wanneer begint het academisch jaar voor jou dan normaal gesproken?

In België start het 27 september. Wij weten pas vanaf 13 september ons lessenrooster en ik vind het ook heel vervelend dat ik me daardoor nog niet kan inschrijven, @Kahlo. Ik volg een aangepast schema, dus ik zal o.a. aan de hand van het lessenrooster m’n vakken kiezen. En ik kan ook nog niets anders vastleggen (werk bv.) voor na september (ik zal zowel overdag als 's avonds les hebben, of misschien toch niet, want er zal ook nog deels online les zijn en ik weet niet of dat dan live zal zijn of opgenomen), beetje irritant. Ik heb het gevoel dat ik niets kan regelen :stuck_out_tongue: .

2 likes

Ja, echt je laatste zin is waar ik mee zit. De controlefreak in mij kan er niet tegen dat ik nog niet alles kan plannen haha.

@chasingrainbows Hier in BE starten we idd pas ofwel 20/09 (hogeschool) ofwel 27/09 (uni)!

1 like

Ooo zo! Ik kreeg al een paniek gevoel voor jou haha dacht ff dat je uit Nederland was. Veel succes ermee!!

1 like

Zometeen mijn eerste dag en blijkbaar alsnog een soort introductie, maar we weten nog steeds bijna niks? Geen idee waar ik moet zijn of wat ik aan moet trekken :crazy_face:

1 like

Ja snap ik! Ik had zelf ook wel wat meer verwacht. Ik ga ervaren hoe het gaat en waar we uitkomen.

1 like

Slopend, een soort teambuilding sportdag in de brandende zon :hot_face: Morgen de echte eerste lesdag, daar heb ik meer zin in haha.

Nou pfoe zeg dat wel, ik had vandaag 8.30 tot 14.30 werkcolleges. Zo niet meer gewend, ben echt ge-sloopt

1 like

Ik ook, helemaal moe en hoofdpijn van het concentreren en naar het scherm achter de leraar turen
En nu thuis alsnog achter de laptop zo :exploding_head:

2 likes

Ik ben ook wel echt heel blij dat colleges weer op campus kunnen, maar toen ik gisterochtend om 6:45 moest vertrekken en pas om 19:00 weer thuis was, was het toch even wat minder leuk. 🥲

1 like

Uhm, ik ben dus voor alles geslaagd??? Waaronder ook 3x 14/20 ??? Totaal niet zien aankomen, maar ik kan dus zonder zorgen naar mijn laatste jaar :cry: :cry: :cry:
Bye bye studeren, hallo klinieken en stages :star_struck:
Wel 10 jaar ouder geworden in 4 weken maar dat nemen we er even bij

27 likes

Proficiat!! Geniet maar van enkele weekjes rust nu, om daarna in de stages te knallen!

1 like

Ik begin in januari weer met studeren. Dan is het zes jaar geleden sinds ik mijn hbo heb behaald.
Ik ben nu alweer over enthousiast van dit moet ik hebben en zus en dit.
Wat zijn echt must haves volgens jullie?
Het gaat om een drie jarige master.

1 like

Hahaha dank je maar waarvoor gebruik je de kaarthoekmeter in je overlevingskit?
Hoe groot is je tas?

:joy::joy: