Wanneer begint het academisch jaar voor jou dan normaal gesproken?
In België start het 27 september. Wij weten pas vanaf 13 september ons lessenrooster en ik vind het ook heel vervelend dat ik me daardoor nog niet kan inschrijven, @Kahlo. Ik volg een aangepast schema, dus ik zal o.a. aan de hand van het lessenrooster m’n vakken kiezen. En ik kan ook nog niets anders vastleggen (werk bv.) voor na september (ik zal zowel overdag als 's avonds les hebben, of misschien toch niet, want er zal ook nog deels online les zijn en ik weet niet of dat dan live zal zijn of opgenomen), beetje irritant. Ik heb het gevoel dat ik niets kan regelen .
Ja, echt je laatste zin is waar ik mee zit. De controlefreak in mij kan er niet tegen dat ik nog niet alles kan plannen haha.
@chasingrainbows Hier in BE starten we idd pas ofwel 20/09 (hogeschool) ofwel 27/09 (uni)!
Ooo zo! Ik kreeg al een paniek gevoel voor jou haha dacht ff dat je uit Nederland was. Veel succes ermee!!
Zometeen mijn eerste dag en blijkbaar alsnog een soort introductie, maar we weten nog steeds bijna niks? Geen idee waar ik moet zijn of wat ik aan moet trekken
Ja snap ik! Ik had zelf ook wel wat meer verwacht. Ik ga ervaren hoe het gaat en waar we uitkomen.
Slopend, een soort teambuilding sportdag in de brandende zon Morgen de echte eerste lesdag, daar heb ik meer zin in haha.
Nou pfoe zeg dat wel, ik had vandaag 8.30 tot 14.30 werkcolleges. Zo niet meer gewend, ben echt ge-sloopt
Ik ook, helemaal moe en hoofdpijn van het concentreren en naar het scherm achter de leraar turen
En nu thuis alsnog achter de laptop zo
Ik ben ook wel echt heel blij dat colleges weer op campus kunnen, maar toen ik gisterochtend om 6:45 moest vertrekken en pas om 19:00 weer thuis was, was het toch even wat minder leuk. 🥲
Uhm, ik ben dus voor alles geslaagd??? Waaronder ook 3x 14/20 ??? Totaal niet zien aankomen, maar ik kan dus zonder zorgen naar mijn laatste jaar
Bye bye studeren, hallo klinieken en stages
Wel 10 jaar ouder geworden in 4 weken maar dat nemen we er even bij
Proficiat!! Geniet maar van enkele weekjes rust nu, om daarna in de stages te knallen!
Ik begin in januari weer met studeren. Dan is het zes jaar geleden sinds ik mijn hbo heb behaald.
Ik ben nu alweer over enthousiast van dit moet ik hebben en zus en dit.
Wat zijn echt must haves volgens jullie?
Het gaat om een drie jarige master.
Hahaha dank je maar waarvoor gebruik je de kaarthoekmeter in je overlevingskit?
Hoe groot is je tas?
Wat is je onderwerp? Want je zou in je biblotheek kunnen vragen naar rechtsvergelijkende literatuur. Mijn universiteit heeft in elk geval een hele kast met rechtsvergelijkende literatuur.
EDIT: beetje onvolledige reactie van mij, maar bedoelde dat je dan een van die boeken als startpunt kunt gebruiken, daar staan dan ook weer bronnen in etc en wellicht heb je dan meer handvatten om in online databanken te kunnen zoeken.
Ik had voor mijn HBO scriptie op een gegeven moment de Nederlandse vertaling van het Turks BW nodig en dat is bijv. online niet te vinden, wel in boekvorm
Wist ik ook niet hoor haha, had 2 weken terug een rondleiding door de rechtenbieb (Radboud) dus vandaar. Anders was het denk ik niet eens in me opgekomen om fysiek in boeken te gaan kijken.
Oh wat leuk! Ik volg inderdaad de premaster. Je moet zoeken in de kast met Z naar boeken mbt Zweden, evt. met een code op de rug ZZ (blijkbaar rechtsvergelijkende boeken). Hopelijk vind je wat!
Thanks! Succes met je onderzoek!
Ik had graag jullie advies/ideeën/opmerkingen. Het is nogal wat tekst, dus ik zet het in een spoiler hieronder.
Samenvatting
Nu denk ik al sinds begin vh jaar dat ik adhd heb, ik ben nu 95% zeker. Dingen die ik dacht dat mijn persoonlijkheid waren, kan ik nu toeschrijven aan adhd en tegelijk komt mijn echte persoonlijkheid nu naar voren. Ik wou altijd al iets met wetenschappen, door adhd lukte dat niet, dus ben ik een richting ingeduwd die ik eigenlijk niet wou. Het feit dat de leerkrachten/school met verder de grond in boorden hielp natuurlijk ook niet.
Nu al 3 jaar geleden ben ik afgestudeerd met een Ma English linguistics, maar ik kan geen werk vinden met dit diploma.
Begin juni had ik een ‘epiphany’, al mijn hele leven ben ik zeer geïnteresseerd in alles wat met wetenschap en het menselijke lichaam te maken heeft. Dus, ik zou graag voor dokter studeren, of toch iets in het medische (biomedische bvb).
Anderen hadden altijd een redelijk goed idee wat ze wilden doen, of alleszins de sector, maar ik had dat nooit, tot nu. Al meerdere keren heb ik met tranen in mijn ogen gezeten, omdat ik het zooo graag wil doen (en nu ik dit typ ook bvb)
ik heb het altijd al fascinerend gevonden, maar was een no-go vanwege mijn emetofobie, sinds kort is dit geen groot obstakel meer.
Dus mijn plan zou nu zijn om te stoppen op mijn huidig werk, nog steeds hetzelfde soort werk als toen ik 17 jaar was
en dus grondig beu ben. Ik woon nog thuis dus dat is denk ik geen probleem, en ik heb al flink gespaard, ik kan de 6 jaar studie zelf bekostigen. Ow ja, ik word eind dit jaar dertig, maar heb via de universiteit gehoord dat dat zeker geen uitzondering is.
Mijn plan is om tot dat het tweede semester begint aan de universiteit, alle stof te leren voor het toelatingsexamen, en tijdens het tweede semester heel veel oefeningen te maken, terwijl ik al 2 vakken opneem van Biomedische Wetenschappen onder credit contract (om al eens te voelen of het wat voor mij is, en als ik dan toch biomedische start, ik al 2 vrijstellingen heb).
Het leek mij ook een goed idee om 2 voormiddagen vrijwilliger te zijn in het lokale ziekenhuis, ook om de sfeer al wat te proeven, om te zien of het iets voor mij is, en zodat ik toch nog onder de mensen kom. Ik ben nogal een eenzaat, weeral mede door adhd, wat hopelijk betert als ik (cross your fingers) de diagnose krijg en medicatie/therapie probeer.
Ik wil het echt proberen, want ik wil niet binnen 10 jaar ergens werken waar ik ongelukkig ben, en ondertussen al mijn studies had kunnen voltooien.
Nog een vraagje, ik heb niets meer van boeken vh secundair, raden jullie aan om alle boeken apart te kopen om te leren voor het (Belgisch) toelatingsexamen (duur!) of zou zo’n boek speciaal voor het toelatingsexamen voldoende zijn?
Alvast bedankt <3