Wat supergoed van je dat je dit zo wilt gaan doen! Ik heb ongeveer een soortgelijk verhaal als jij. Ook een studie gedaan in de taalsector, maar werd super ongelukkig van het werk. Medisch vond ik altijd interessant, maar ik dacht nooit dat ik dat zou kunnen: slecht in de beta-vakken, emetofobie, kon niet tegen bloed etc. Maar uiteindelijk toch voor gegaan. Alle beta-vakken op de vavo behaald, in therapie gegaan voor mijn emetofobie en bloedfobie. Ik ben nu in opleiding in een ziekenhuis op de neurologie en ik vind het echt ZO veel leuker dan mijn vorige werk. Ook al meerdere malen met overgegeven/bloed geconfronteerd en het gaat best wel oké eigenlijk. Veel beter dan ik had verwacht!
Vrijwilliger in het ziekenhuis zijn lijkt me idd een hele goede! Zeker voor geneeskunde is dat wel een pré volgens mij. Ik zou er wel rekening mee houden dat mocht je daarvoor kiezen je waarschijnlijk eerst ook nog een PHD etc. zal moeten doen. Er zijn veel meer afgestudeerden dan plekken voor AIOS.
Leeftijd lijkt me idd helemaal geen probleem! Ik ben ook 36/37 als ik helemaal klaar ben. Ik krijg juist altijd te horen dat ze het wel prettig vinden, iemand met wat ervaring al. Ook al is het in een totaal ander vakgebied. Iig heel veel succes! Ik ben in ieder geval enorm blij dat ik de keuze toch heb gemaakt, dus ik hoop dat het voor jou ook heel goed uitpakt! Maar als ik je motivatie en hoe je het allemaal doordacht heb hoor, dan komt het vast goed!