Je zou kunnen zoeken of er een facebook groep is van die studie en diezelfde uni. Je zult vast niet de enige zijn met die vraag denk ik!
Is het wellicht Biomedisch in Leuven? Zo ja dan kan ik vragen hoe mijn kennis zich daarvoor heeft voorbereid.
Je zou kunnen zoeken of er een facebook groep is van die studie en diezelfde uni. Je zult vast niet de enige zijn met die vraag denk ik!
Is het wellicht Biomedisch in Leuven? Zo ja dan kan ik vragen hoe mijn kennis zich daarvoor heeft voorbereid.
Ik twijfel toch nog steeds, mijn zelfvertrouwen momenteel is niet wat het moet zijn. De ene dag ben ik vol overtuiging en de andere zoals nu twijfel ik zo hard.En ik ben bang dat dit weer een fixatie is van mijn adhd, alhoewel het zo niet voelt. Ik ben ook bang voor de reacties van anderen, zowel familie als âvreemdenâ. Maar ja, ik moet toch niet ongelukkig ergens achter een buro gaan werken (niet dat daar iets mis mee is, maar ik zou gek worden) enkel en alleen omdat dat de âverwachtingâ is.
Faalangst is zeker aanwezig, door de vele negatieve ervaringen in het verleden, ik denk dat ik ook maar eens een therapeut zoek hiervoor, en voor studiebegeleiding.
Dank je
@Kahlo Goede tip ook idd, ga ik zeker doen, dank je
@Rose_Gold Dit vind ik zo leuk om te lezen, iemand die exact doet wat ik wil doen en succesvol is! Daar is mijn moeder bang voor, omdat ik al ouder ben als ik afgestudeerd ben, ik geen werk zal vinden. Mij lijkt ook inderdaad dat een matuurder iemand net positief kan zijn. Dank je
@chasingrainbows Ik heb gezocht en er een paar gevonden!
Ik zou zelf de opleiding volgen aan de VUB, maar zoveel zal dit niet verschillen denk ik. Alle tips zijn welkom!
Wow wat goed! Welke vakken volg je nu allemaal dan? Props to you dat je er ook nog naast kunt werkenđđŒ
Ik denk dat het in de richting die jij op wilt, het medische, echt wel meevalt! Ik deed eerst redactiewerk en daar was echt bijna geen persoon van boven de 30 jaar te vinden. Terwijl op mijn werk nu lopen de leeftijden echt uiteen van midden 20 tot in de 60. Plus dat je met een medisch diploma ook vaak nog andere kanten op kunt. Oud-collega van mij zit nu bijvoorbeeld in de medische IT, weer een ander is een master gaan doen voor een andere functie in het ziekenhuis en ik wil zelf graag nog een master doen waardoor ik ook in de medische staf van een sportclub zou kunnen werken. Dus ik denk dat je met een dergelijke opleiding altijd wel werk vindt! En je hebt natuurlijk altijd nog je vorige opleiding en ervaring om op terug te kunnen vallen. Het is niet weg.
De twijfel en faalangst herken ik, ik bleef ook mezelf gek maken met twijfelen en âmaar wat alsâ bedenken. En nog wel hoor, ik heb vrijdag een praktijkexamen waarvan ik denk dat ik het nooit ga halen. Dus dan ben ik alweer bezig met alternatieven bedenken. Dus ik denk idd dat begeleiding daarbij wel heel fijn is, want het is iig iets waar ik tegenaan blijf lopen. Desondanks ben ik wel blij dat ik de stap gezet heb, want werk waar je ongelukkig van wordt is gewoon echt niks. We moeten nog zo lang werken!
Oké, de lessen zijn opnieuw begonnen en voor een groepsopdracht zit ik samen met 3 mensen waarvan 1 iemand mij sowieso gaat irriteren voorspel ik.
Het is iemand die per se het laatste woord moet hebben, die altijd de ander precies moet âone uppenâ. Zij kent altijd iemand die ook zoiets heeft meegemaakt maar gekker. Zij heeft familie die hetzelfde object in huis hebben maar toch anders. In onze groepschat post iemand links en zegt erbij dat we die zeker eens moeten lezen, waarop zij ook een link naar een algemeen iets post en zegt dat we haar link ook zeker moeten nakijken. Iemand doet een mededeling in de groepschat, zij post dezelfde boodschap erna maar dan in andere bewoordingen.
Ik haat groepsopdrachten.
Wel als je op je eigen graf (of ik jouw geval een mausoleum) voorziet van begrijpelijke taal.
Ik zat vandaag met een groepje te lunchen, allemaal mensen uit verschillende werkgroepen. Zegt een van die jongens dat ie nog 18 is en dat zijn moeder nog zijn lunch maakteâŠvoelde me even heel oud
Ik zou mijn studie echt 100 x leuker vinden als het voornamelijk in het Nederlands was i.p.v. Engels.
Ik ben nu al maanden (bijna een jaar misschien) bezig met het voorbereiden en regelen van mijn aanmelding voor een masterstudie in Parijs. Nu heb ik eindelijk alle documenten klaar en heb ik ze net opgestuurd. Het voelt zo raar momenteel
Als het goed gaat nodigen me ze dan binnenkort uit voor een video interview en zie ik daarna of ik toegelaten word. Vind het héél spannend opeens haha
Ja moet je even kijken naar wat de bsa is voor jouw opleiding. Als je die haalt mag je door naar jaar 2, en kun je later de vakken halen die je nodig hebt voor je p. Tenminste, op hbo is dat zo
Als het goed is heeft jouw uni wel documenten beschikbaar waar precies staat hoeveel punten je moet halen om door te mogen naar het tweedejaar zodat je wel een positief studieadvies haalt. Maar het aantal kan verschillen per opleiding / universiteit.
Omgggg ik weet dus niet of ik wel of niet mn P cum laude heb gehaald en dat komt door bepaalde clusters en omdat ik 1 zin in het OER niet weet hoe ik die moet interpreteren. Mijn tutor wist het ook niet en examencommissie wacht ik al n halve week op. Vertel het me gewoon
Mocht iemand willen meedenken let me know
Er zijn dus twee dingen waardoor je niet weet of het zo is of niet. Je zou die OER-regel hier wel kunnen droppen dan kunnen mij ook mee-interpreteren.
En bij ons heb je clusters en je mag bij elk cluster bijv 1 punt halen tussen de 5 en 5.5 en heb je alsnog je studiepunt bijv. Dus ik denk dat de compensatieclusters daar vooral voor zijn.
Als ik per cluster het gemiddelde uitreken, en dan weer het gemiddelde van de clusters kom ik op 7.993 dus te weinig.
En als ik alle punten optel en deel door t aantal tentamens kom ik op 8.008
Gezamenlijk gemiddelde dan zou ik denken eerst het gemiddelde cijfer per cluster berekenen, die bij elkaar optellen en dat gedeeld door het aantal clusters die meetellen.
Shit ja dan heb ik het dus NET niet
Ik ging er niet eens van uit he tot een klasgenote het zei en nu ben ik doodnerveus
We zullen het zien. Ik hoop dat ik geen gelijk ga hebben.
Het maakte me eerst niet uit, maar op 0.07 (âŠ) niet halen is echt kut Examencommissie zal wel denken die meid komt 3 maanden later hiermee ineens
Hoeveel uur kunnen jullie werken naast een voltijd master? Ik doe nu een research master met een studielast van 40 uur per week. 1 dag per week werk ik in de ggz (meestal een weekenddag). Nu heb ik ook nog een uitnodiging voor een gesprek gekregen voor de functie student-assistent bij een interessante master bij mij op de uni, zou ongeveer 6 uur per week zijn. Ik weet nog niet hoe dit opgedeeld is (vaste dagen of flexibel ofzo), maar zou dat te doen zijn? Minimaal 14 uur per week werken naast 40 uur studeren? Voor het geld hoef ik die student-assistent functie niet te doen want aangezien loonheffing aanstaat bij mijn andere baan, houd ik misschien 180/200 ervan over per maand. Denk alleen wel dat het goed op mijn cv staat? Wil ooit misschien nog hbo docent worden op de opleiding social work die ik zelf ooit heb gedaan, zulke baantjes zijn dan altijd goed. Maar vind de master ook wel lastig en intensief. đ„Č dilemmaâs dilemmaâs.
Ga het sollicitatie gesprek wel gewoon doen denk ik, want zijn nog 3 andere kandidaten dus misschien word ik het niet eens.
Ik werk 20-25 uur maar dat is echt killing. Ik zou denken dat 12-15 uur wel de max is voor een chill leven. Bijv 1 weekenddag en 1 of 2 avonden.