Studietopic

Ik zocht op het forum naar “open universiteit” maar ik kwam niet veel recents tegen, dus daarom plaats ik hier een bericht :slight_smile: Ik ben namelijk onlangs afgestudeerd aan de OU en heb nu mijn bachelor bedrijfskunde! Dus als iemand vragen heeft of wil kletsen, hierbij dus.

Moet toegeven dat ik tijdens mijn studie hier vaak heb meegelezen, op afstand/virtueel heb je nl. geen standaard studie-ervaring, dus ik zocht het online een beetje op.

5 likes

Pff ik ga binnenkort afstuderen en heb alvast het aanmeldformulier ingevuld. Er waren twee onderwerpen die de organisatie door mij wilde laten onderzoeken, maar een daarvan vonden zij het belangrijkst. Ik heb toch voor optie b gekozen, omdat ik a niet interessant vind en ook niet logisch vind. Dit heb ik vriendelijk uitgelegd per mail. Krijg ik nu een nogal kattige mail terug dat optie b helemaal geen optie b is en zij alsnog optie a willen. Ik heb er nu al geen zin meer in. Voor de mensen die afstuderen of afgestudeerd hebben, hoeveel inspraak had jullie organisatie op jullie onderwerp? Is her gebruikelijk dat de organisatie hierin het volledig het voor het zeggen heeft?

1 like

Ik weet niet bij welke (onderwijs)instelling je afstudeert. Ik mocht (universiteit, faculteit der letteren) het onderwerp van beide mastertheses zelf bepalen. Ik weet van mijn broertjes (faculteit der rechten en faculty of science) dat ze respectievelijk konden kiezen uit een lijst van onderwerpen van wat de faculteit onderzocht wilde hebben (recht) en meedraaien met een eigen kleiner onderzoek in een groot overkoepelend onderzoek van een professor, die als het ware zijn deelvragen door masterstudenten en promovendi liet onderzoeken (scheikunde).

Het kan dus heel erg verschillen!

1 like

HBO! Dus bij een organisatie zelf. Ik weet niet echt wat gebruikelijk is en doe zo n onderzoek liefst een beetje zelfstandig zonder te veel voorschriften. Maar ik heb nu al een gevoel dat ze het onderzoek echt willen sturen, wat ook fijn kan zijn maar ik weet niet hoe ik dat vind.

1 like

Zou je een compromis kunnen voorstellen: dat je wel onderzoek doet naar wat voor hen relevant/een prioriteit is, maar dat je zelf op je eigen manier (binnen de standaard afstudeerkaders natuurlijk) het onderzoek uitvoert?

1 like

Ik heb van de week mijn diploma eindelijk opgehaald. En ben toch stiekem trots na al die jaren struggelen. Heb hem zelfs ingelijst 🥹. Al een half jaar afgestudeerd maar kon niet bij de diploma uitreiking zijn (hadden die dag een auto ongeluk) en daarna steeds geen tijd voor gehad. Ik dacht dat het me niks zou doen maar, toch wel.

21 likes

Inmiddels heb ik al vier jaar studievertraging door post covid. En nu heb ik eindelijk mijn studie weer opgepakt met een heel mooi en haalbaar plan. Lijkt het nu weer in de war geschopt te worden en met een half jaar uitgesteld te worden door slechte communicatie met een stage instelling.
Ik wil gewoon zo graag mijn diploma halen en niet nog meer tegengehouden worden.

2 likes

Ik heb vandaag mijn scriptiebeoordeling gekregen, een 8.0. En een paar weken geleden mijn stage afgerond met een 8.5. Ben zo blij 🥹 eindelijk mijn master klaar en kan binnenkort mijn diploma aanvragen! Een stage vinden was echt de hel, twee tussenjaren gehad, maar uiteindelijk een leuke beleidsstage gedaan.

En nu ga ik helemaal niks met mijn masterdiploma doen :rofl: wellicht voor de toekomst.

24 likes

Gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd!! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like