Studietopic

Ik heb hem net ingeleverd! Morgen m’n presentatie oefenen en volgende week voor het echt. Bijna klaar!

@NewBlood heel veel succes! Je kan het! Ik zou de taalcursus wel gaan doen, lijkt mij interessant. Als het qua tijd niet lukt, zou ik het overslaan.

3 likes

Ben echt trots (en jaloers) op iedereen die zo goed bezig is met z’n scriptie. Ik wist dat ik een held was in uitstellen, maar pff bij elke nieuwe versie van m’n opzet met commentaar raak ik meer gedemotiveerd :weary:

Ik heb zoooveel stress vanwege mn scriptie. Heb iedere week een meeting en iedere keer gaan we dan een stapje verder in het proces en vertelt mijn supervisor wat ik dan moet doen ongeveer, maar iedere week heb ik een soort van paniekaanval omdat ik gewoon niet weet hoe ik dat moet doen? En dan uiteindelijk lukt het wel, maar ik ben zo bang dat uiteindelijk gewoon niet goed genoeg is. Ik heb iedere dag echt zo’n drukkend gevoel op mn borst, ik heb er gewoon zoveel stress van :frowning: en nu moet ik ook nog een paar herkansingen maken, en ik kan het gewoon allemaal niet aan? Twijfel hierdoor ook zo erg Of dit wel mijn studie is want ik vind het zoo moeilijk allemaal :sob:

@floreales, misschien werkt het om hele behapbare to-do lijstjes te maken? Dan kan je beter visualiseren wat je allemaal moet doen en misschien schept dat wat rust.

Ik heb feedback gekregen van mijn begeleider maar ze eindigt iedere comment met een ; ). Ik weet niet maar kan dit niet verdragen?? is die knipoog sarcastisch of echt zo belerend.

3 likes

Ligt eraan of je normaal gesproken de ochtend voor het tentamen nog leert en dat ook voor dit tentamen graag wil doen. En of je je na zo’n les nog kan concentreren op een tentamen.

1 like

Nooo, ik had morgen eigenlijk mijn laatste interview, zegt die mevrouw af :cry: Ik heb nog wel een back-upplan, maar alles wordt zo kort dag nu… Echt stom.

Vandaag mijn oefenpresentatie gehad. Ik heb handige tips gekregen, vooral rustig praten. Volgende week de echte presentatie.

@Peachpuff das echt klote… succes!!

1 like

OMG zometeen tentamen ben zoooooo zenuwachtig!! om 3 uur is het voorbij

5 likes

Je kan het

omg bedankt!!
komende week nog 1 en dan is 't klaar voor dit semester (als ik het haal in 1 x tenminste :face_with_hand_over_mouth:)

1 like

Succes! You can do this :hugs:

Ik kon me bij de vakken van mijn minor ook niet voor werkgroepen inschrijven! Voor vakken van mijn bachelor normaal wel, maar nu alleen alle vakken aanvinken en dan op aanmelden klikken. Ik heb bij de inschrijving voor mijn minor (apart online forumlier, weet niet of dat bij elke minor zo is) een mail gehad met daarin dat we later bericht krijgen over werkgroepaanmelding.

1 like

Waarom kom ik er altijd veel te laat achter dat ik mijn vakken eigenlijk wel interessant vind? Ik moet nu tegen morgen nog superveel schrijven, m’n portfolio afmaken én de theorie leren, omdat ik alles altijd uitstel. En de grootste grap is dat ik nu merk dat het eigenlijk erg interessant is en ik er wel langer/dieper wil mee bezig zijn, maar uit tijdsnood moet rushen.

1 like

Ja het ging wel! Durf nooit volmondig te zeggen dat het “goed” ging, maar het is wel een pass als ik het zo inschat :biggrin:. Nu ff vanavond chillen met een wijntje

Succes vanavond!!

2 likes

Haha de intrinsieke schijnt het beste te zijn!! Welke studie doe je eigenlijk? Heb volgende week ook tentamen en heb net van de week ook een stuk gelezen over motivatie enzo

@En_17_Anderen ah oké leuk! Ik zit er zelf aan de denken om deze september nog een master te doen in child & adolescent psychology.

1 like

Nee ik vind studeren echt heel leuk!! Geniet er echt van. Zit nu wel een beetje aan het einde van m’n latijn maar dat komt ook omdat ik redelijk veel ernaast werk en ook de weekenden heb besteed aan studeren de afgelopen 6 weken. Maar nu het nog kan tegen een laag tarief kan ik er maar beter gebruik van maken denk ik (en zit de laatste tijd steeds meer te denken om met kinderen te werken natuurlijk dus waarom niet nog meer daarover leren en wellicht in die richting nog een stage doen). Ben 25 dus heb nog 40 jaar om te werken als ik klaar ben met studeren denk ik altijd maar zo !

2 likes

Aah, tof zeg! Ik blijf ook een eeuwige student, denk ik. Mijn leven voelt zo leeg als ik niet moet studeren, haha (ben 29). Al vervloek ik mezelf wel echt iedere examenperiode :’) (heb erg last van uitstelgedrag en faalangst).

1 like

Ja na deze master en nog misschien een 3e ga ik nog een post master doen, hopelijk nog Promoveren nouja zo blijf je bezig haha

1 like

Oh, dit is al je tweede master? Waw, netjes zeg! Ben je niet bang dat je straks overgekwalificeerd bent? Ik vind dat dat absoluut geen ding zou moeten zijn, maar dat heb ik al wel hier en daar horen vallen (wel totaal andere sector).