Studietopic

Ik heb gewoon geen motivatie om m’n laatste verslag af te maken. Ik denk dat het max. een middagje werk is, maar kan mij er niet toe zetten.

Tot wanneer heb je nog? Heb je de luxe om af te wachten tot je een keer wél genoeg motivatie hebt, of vrees je dat dat moment nooit zal komen?

Ik heb nog 1,5 week. Ik moet alleen nog de feedback aanpassen en 400 woorden erbij verzinnen. Ik denk dat ik het vandaag maar moet doen…

Denk eraan hoe fijn en opgelucht je je gaat voelen als je gewoon helemaal KLAAR bent :raised_hands:t3: En misschien kan je jezelf een beloning in het vooruitzicht stellen? Ergens een lekker ijsje halen/eten, bijvoorbeeld!

3 likes

Scriptie is inmiddels ingeleverd maar heb over 3,5e week pas mijn laatste herkansing. Heb er echt geen motivatie voor.

Ik heb (denk ik) een soortgelijke opleiding als jij afgerond (HBO-V) en ik had precies hetzelfde. Toch heb ik het diploma behaald en ik ben heel blij dat ik 'm achter de hand heb. Ik wil er zelf niets mee en ben door gaan studeren op de uni in een totaal ander vakgebied. Maar het voelt toch goed om iets achter de hand te hebben!
Toen ik aan HBO-V begon lag mijn interesse daar, maar ik was ook jong en mijn interesses veranderde en dus paste de opleiding/het beroep ook niet meer bij mij.

En, is het nog gelukt?

Ik heb geen advies, maar wilde wel even zeggen dat een diploma altijd goed is! Ik doe nu toevallig als tweede studie hbo-V. Toen ik ging solliciteren voor een leerlingplek, benoemden ze overal nog mijn vorige diploma als pluspunt, terwijl die vorige studie letterlijk niets met de zorg te maken heeft. Ik waardeer nu pas dat ik toentertijd heb doorgezet.

Ik heb op dit moment echt motivatie nodig. Om mijn studie voort te zetten zoals ik wil, moet ik nog twee vakken halen dit jaar. Voor het ene kan ik niet zoveel doen, voor het andere wel. Ik heb nu een middag vrij dus ik hoop dat dit bericht ervoor zorgt dat ik straks ook daadwerkelijk aan de slag ga.

1 like

Ik ga vandaag ook goed aan de slag. Ik moet deze week een rapport schrijven van 18-30 pag. en vandaag wil ik een duidelijke opzet en begin maken, want ik heb nog niet echt een idee hoe of wat ik wil schrijven.

Morgen is het drie weken geleden dat ik een tentamen heb gemaakt en heb nu nog steeds geen cijfer. Had zo gehoopt het vandaag te horen, maar tot op heden nog steeds niks… Ik kan echt niet meer tegen deze stress.

Jaaaa mijn ene scriptie is digitaal ingeleverd en ligt nu bij de drukker! Ga hem zo ophalen en ook de hard copy inleveren en dan ben ik in ieder geval klaar met master 1 mits ik een voldoende haal. Dan nog iets van 3 weken tot mijn laatste project en mn andere scriptie af moet zijn en dan ben ik HOPELIJK Sparkles MSc LLM :woman_student:

5 likes

Wauw je schreef er twee tegelijk? Wat heftig! Dan mag ik niet klagen eigenlijk haha. En gefeliciteerd met het inleveren van nr 1 :grin:

1 like

Haha ja ik doe ook HBO-V. T is alleen dat dit m’n derde studiepoging is (en die ik dus gewoon af wil maken) en ik gewoon geen flauw idee heb wat ik wel wil? Denk er ook over na om uni te gaan doen maar aan de andere kant heb ik geen zin meer in studeren :upside_down_face:

1 like

Nee, ik vond in de zon zitten belangrijker :roll_eyes: vanavond poging 2…

@Sparkles super knap! Succes nog even!

2 likes

Succes!

1 like

Wat is je onderwerp als ik vragen mag?
Lijkt me nog best een leuk taakje zo’n lijst maken haha!

Hé, toevallig, dat raakt wel een beetje aan mijn onderwerp (Jeugdwet)! In het Engels schrijven lijkt me wel lastig, gelukkig mag mijn scriptie gewoon in het Nederlands. Succes!

Heb deze zomer nog twee herkansingen die ik moet halen wil ik mijn bachelor halen. Als ik 1 vak niet haal heb ik halfjaar vertraging en bij die andere dus een jaar. :cry:

Nou niet helemaal hoor. Ik had vorige zomer mn scriptie voor master 1 voor 60% af maar toen kreeg ik een hersenschudding waar ik erg veel last van had waardoor ik hem niet meer af kreeg. Toen ging ik master 2 doen in september en is de scriptie een beetje blijven liggen door drukte en wat gedoe met mijn supervisor. De afgelopen maanden heb ik hem afgemaakt en tegelijk het eerste deel van mijn andere scriptie gemaakt. Het resultaat is wel dat die tweede nu echt nog een beetje in het beginstadium is (ik heb wel mijn onderwerp, plan en eerste hoofdstuk, maar verder niks), waardoor ik heeeeel veel moet doen in deze 3 weken… Maar ok, ik moet maar denken aan de vakantie die gepland staat de dag na mn deadline als motivatie :ok_hand:

Ik was van plan om een taalcursus deze zomer te gaan volgen maar nu is de eerste les de ochtend voor mijn laatste herkansing (die ik in de middag heb). Wat zouden jullie doen? :thinking: Heb wel nog 4 weken om te leren voor de herkansing en zou wel graag de taalcursus gaan volgen namelijk!

Edit: taalcursus is op dezelfde locatie van mijn tentamen (op de universiteit).