Studietopic

Ik weet niet hoeveel keuzeruimte je hebt, maar soms zou je bijvoorbeeld dan nog twee minors o.i.d. kunnen doen of bepaalde ruimte /keuzevakken kunnen kiezen die een interdisciplinair karakter hebben om het voor jezelf een beetje leuk te houden als het toch geen geweldig idee blijkt om te switchen van studie / geen andere optie je echt leuk genoeg vindt.

Twee vriendinnen van mij waren na 2 jaar eigenlijk hun studie helemaal zat en hebben uiteindelijk gewoon een master gedaan in een compleet andere richting. In plaats te stoppen en te beginnen met een compleet nieuwe studie. Wat ik eigenlijk heel simpel wilde zeggen, is dat er zoveel mogelijkheden zijn. :stuck_out_tongue:

1 like

Ja, er is heel veel keuze om het ā€˜in te richtenā€™ zoals jij wil op de uni, dat is wel fijn. Daarom ga ik ook eens overleggen met mijn mentor wat mogelijk is en ook wat que studiepunten mag (niet dat ik er te veel heb, dat mag niet haha). Thanks voor je antwoord!

Ik heb net een paper ingeleverd waar ik tegenop keek, heel blij nu. Nu geef ik mezelf vrij voor vandaag :stuck_out_tongue:

1 like

Ik ben onderweg naar mijn ouders om daar te studeren. Ik ga daar even het forum blokkeren enz.

Ik moet deze week een hele belangrijke opdracht maken (heb nog niks), terwijl dat eigenlijk mission impossible is om het binnen een week te maken. Daarnaast moet ik om niet in tijdnood te komen eigenlijk ook al een begin maken aan twee andere (kleinere) opdrachten. :tired_face:

Er zit nogal wat druk achter, want als ik niet alle studiepunten van dit jaar meteen haal, mag ik mijn minor niet gaan doen.

Succes! You can do it :raised_hands:t2:

Voor mensen die nog wat studiemotivatie zoeken: Ways To Study en LilyLike op Youtube! Altijd als ik hun videoā€™s heb bekeken heb ik wat meer motivatie om wat te gaan doen voor mijn studie. :blush:

2 likes

Zo herkenbaar allemaal. Ik ben het studeren ook helemaal zat. Hopelijk begin juli mijn tweede bachelor binnen en dan nog 1 jaar master en dan ben ik er na 6 jaar studeren ook helemaal klaar mee :disappointed_relieved:

Hier ook nog een student, de forever student :grimacing:

Ben het soms ook zo ontzettend zat na 8jr studeren, maaar als ik dan aan het ouwehoeren ben met mn vriendinnen die allemaal fulltime werken besef ik me wel hoe heerlijk die flexibiliteit is als je studeert.

Ik hoef nog maar 1 tentamen en mn scriptie (twv 30 punten) maar ik ben die scriptie zo ver voor me uit aan het schuiven de hele tijd omdat ik, denk ik, bang ben voor het niet studerende leventjeā€¦ ik geniet er op de 1 of andere manier ook wel heel erg van!

2 likes

Ja jezus, dat heb ik dus ook. Heb voor mezelf maar bedacht dat het ok is om eerst een goed aantal jaar ervaring op te doen, met als vooruitzicht op den duur iets voor mezelf te beginnen. Of het moet blijken dat ik een baan, zonder eigen bedrijf, toch opeens super leuk vind voor de rest of my lijf, maar kan het me gewoon niet voorstellenā€¦

En what is up met aaaallll dat gesamenwerk bij studies, word er vaak zo moe van. Hoopte dat het in mn master minder zou zijn dan in mn bachelor, maar dat valt vies tegenā€¦ is dat bij iedereen zo?

2 likes

Haha ik heb hetzelfde! Ik studeer zelf nu ook 7 jaar (opgewerkt van mbo naar uni) en sommige vriendinnen die nu werken missen het studerenā€¦ raar maar waar.

Het is ook vooral de vrijheid, ik heb echt maar 14 uur les per week op de uni en de rest is thuisstudie :slight_smile:

1 like

Klinkt herkenbaar, wat frustrerend! Waarschijnlijk ben jij iemand die wel snel begrijpt hoe iets in elkaar steekt en hebben die anderen wat meer uitleg nodig. Hopelijk is het snel afgelopen voor je!

Ik heb echt een top SLBā€™er, die man verdient een lintje voor zijn empathie. Zojuist krijg ik mijn beoordeling terug van iets waarin ik moest reflecteren. We moeten dan een heel mooi vormgegeven iets opleveren. Normaal gesproken steek ik daar best wel wat tijd en moeite in, maar nu heb ik niet meer dan nodig gedaan. Krijg ik gewoon (weer) een 9!? Echt heel relaxed, dit motiveert me wel een klein beetje.

3 likes

Omg! Heb gewoon een 9 voor mijn eerste hoofdstuk van mijn scriptie :star_struck:. Wil nu echt minimaal die 8,5 voor mijn scriptie!

10 likes

Wow gefeliciteerd! Lekker bezig

1 like

wat goed! heb je nog studeer/scriptietips voor de iets meer falende mensen onder ons? het lukt mij maar niet om echt lekker ermee bezig te zijn

Wat goed!

1 like

Ik maak het mezelf altijd zo comfortabel mogelijk en schrijf ook met muziek op de achtergrond. Ik schrijf altijd eerst de paragraaf en herschrijf het daarna meestal nog 2/3 keer (niet alles natuurlijk maar vooral zinnen die niet lekker lopen). Weet niet wat voor scriptie je schrijft maar ik doe een literatuuronderzoek en daarbij is het vooral er voor gaan zitten en er (veel) tijd insteken. Scripties met SPSS heb ik hele slechte ervaring mee :frowning:ļø. Heb ik toentertijd gehaald met een 6. Gewoon gaan schrijven!! Het zijn de laatste loodjes. Schouders eronder en GAAN!

1 like

Ik heb net de machtiging voor mā€™n collegegeld ingestuurd. Mijn ouders zijn een beetje boos dus ik moet het nu voor het eerst in tijden zelf betalen en dat is toch wel een flinke klap geld

Zijn je ouders boos vanwege iets studiegerelateerds of iets anders?
Edit: Trekken ze nog wel bij of niet bedoel ik eigenlijk.

Ze zijn boos omdat ik ben gestopt met die vorige studie! Zij hebben dat toen voor me betaald zegmaar. En ja ik heb er nooit rekening mee gehouden dat ik ging stoppen ofzo dus ook geen spaargeld.

Ah ja dan snap ik het. Niet dat van het boos zijn (trekt wel bij denk ik als ze zien dat dit je gelukkiger maakt), maar dat over het geld. Moet je (erg veel) gaan bijlenen?

wat een lekker positief berichtje, ben er meteen weer voor gaan zitten haha thanks :blush:
ik doe een kwalitatief onderzoek en ben nu ook bezig met de literatuur. merk dat ik vooral moeite heb met het beginnen van schrijven, maar goed, je hebt gelijk, ik moet gewoon schrijven. beter iets op papier waar ik nog vier keer aan kan sleutelen dan helemaal niks.