Studietopic

Hier ook nog een student, de forever student :grimacing:

Ben het soms ook zo ontzettend zat na 8jr studeren, maaar als ik dan aan het ouwehoeren ben met mn vriendinnen die allemaal fulltime werken besef ik me wel hoe heerlijk die flexibiliteit is als je studeert.

Ik hoef nog maar 1 tentamen en mn scriptie (twv 30 punten) maar ik ben die scriptie zo ver voor me uit aan het schuiven de hele tijd omdat ik, denk ik, bang ben voor het niet studerende leventje… ik geniet er op de 1 of andere manier ook wel heel erg van!

2 likes

Ja jezus, dat heb ik dus ook. Heb voor mezelf maar bedacht dat het ok is om eerst een goed aantal jaar ervaring op te doen, met als vooruitzicht op den duur iets voor mezelf te beginnen. Of het moet blijken dat ik een baan, zonder eigen bedrijf, toch opeens super leuk vind voor de rest of my lijf, maar kan het me gewoon niet voorstellen…

En what is up met aaaallll dat gesamenwerk bij studies, word er vaak zo moe van. Hoopte dat het in mn master minder zou zijn dan in mn bachelor, maar dat valt vies tegen… is dat bij iedereen zo?

2 likes

Haha ik heb hetzelfde! Ik studeer zelf nu ook 7 jaar (opgewerkt van mbo naar uni) en sommige vriendinnen die nu werken missen het studeren… raar maar waar.

Het is ook vooral de vrijheid, ik heb echt maar 14 uur les per week op de uni en de rest is thuisstudie :slight_smile:

1 like

Omg! Heb gewoon een 9 voor mijn eerste hoofdstuk van mijn scriptie :star_struck:. Wil nu echt minimaal die 8,5 voor mijn scriptie!

10 likes

wat goed! heb je nog studeer/scriptietips voor de iets meer falende mensen onder ons? het lukt mij maar niet om echt lekker ermee bezig te zijn

Wat goed!

1 like

Ik maak het mezelf altijd zo comfortabel mogelijk en schrijf ook met muziek op de achtergrond. Ik schrijf altijd eerst de paragraaf en herschrijf het daarna meestal nog 2/3 keer (niet alles natuurlijk maar vooral zinnen die niet lekker lopen). Weet niet wat voor scriptie je schrijft maar ik doe een literatuuronderzoek en daarbij is het vooral er voor gaan zitten en er (veel) tijd insteken. Scripties met SPSS heb ik hele slechte ervaring mee :frowning:ļø. Heb ik toentertijd gehaald met een 6. Gewoon gaan schrijven!! Het zijn de laatste loodjes. Schouders eronder en GAAN!

1 like

Ik heb net de machtiging voor m’n collegegeld ingestuurd. Mijn ouders zijn een beetje boos dus ik moet het nu voor het eerst in tijden zelf betalen en dat is toch wel een flinke klap geld

Ze zijn boos omdat ik ben gestopt met die vorige studie! Zij hebben dat toen voor me betaald zegmaar. En ja ik heb er nooit rekening mee gehouden dat ik ging stoppen ofzo dus ook geen spaargeld.

wat een lekker positief berichtje, ben er meteen weer voor gaan zitten haha thanks :blush:
ik doe een kwalitatief onderzoek en ben nu ook bezig met de literatuur. merk dat ik vooral moeite heb met het beginnen van schrijven, maar goed, je hebt gelijk, ik moet gewoon schrijven. beter iets op papier waar ik nog vier keer aan kan sleutelen dan helemaal niks.

Ja ik denk gewoon maximaal. Vind ik op zich niet erg, ik vind het alleen jammer dat ik zo weinig overhoud. Maar ja, education is key, ik kom er wel!

1 like

Ik heb hier wel weer behoefte aan! We kunnen ook een apart scriptietopic maken als mensen dat fijn vinden? Het maakt mij niet zoveel uit, ik schrijf wel een scriptie nu maar vind gezamenlijk topic ook prima.

Ik ben op zoek naar wat fijne studieplaylists voornamelijk! Werk nu in een kantoortuin waar ik me totaaaaal niet kan focussen zonder muziek. Ik luister vaak naar de Reading Playlist van Spotify of het Movements-album van Booka Shade tijdens het studeren, maar ben wel op zoek naar iets nieuws.

2 likes

Ik kan heel goed werken met mellow bars, maar kan me voorstellen dat je dat niks vindt!

1 like

Scriptietopic lijkt mij ook wel wat!
Ben bezig met mijn masterscriptie, en tot nu toe gaat alles nog heel voorspoedig en vlieg ik er doorheen. Maar kan me niet voorstellen dat er geen punt gaat komen dat ik helemaal vastloop. We’ll see!

1 like

Ik heb gister mijn scriptie ingeleverd. Over een maand is de presentatie en ik moet ook nog een ander eindverslag inleveren. De motivatie is op dit moment alleen ver te zoeken.

4 likes

Als ik dit topic lees krijg ik stiekem wel weer zin om te studeren.

Maar anderzijds, ik word 26 als ik begin met een nieuwe studie. Had al een flink niveauverschil op het mbo, gemiddeld 4 jaar leeftijdsverschil en die kinderen waren ook echt groen. Hoop dat het bij m’n komende studie minder is (al zal het leeftijdsverschil nog hoger zijn).

Ik wil trouwens HBO communicatie gaan doen op hogeschool Rotterdam, iemand ervaring met een soortgelijke opleiding?

Ik ben aan het leren voor mijn tentamen over syntax en ik snap er af en toe echt helemaal niks van en ik voel de paniek gewoon toeslaan. Willen jullie alsjeblieft heel hard voor mij duimen dinsdag want ik zal het echt nodig hebben :frowning:

1 like

Heel veel succes :four_leaf_clover: Je kan ā€˜t!

1 like

Wat lief, dankjewel! Ik ben nu weer aan het studeren binnen terwijl het zonnetje buiten schijnt. Pff, nog 10 dagen volhouden en dan ga ik ZO hard genieten van de studie-vrije periode… Als ik mijn tentamens haal dan. Kan echt niet wachten haha.

2 likes

Oh nou hoi allemaal! Ben zelf ook bezig met mijn scriptie, inmiddels al een halfjaar (vooronderzoek en kwalitatief onderzoek) en nu moet ik dus echt gaan schrijven, merk dat ik behoorlijk vast loop en mijn motivatie wordt elke dag minder.