Studietopic

Ja ik denk gewoon maximaal. Vind ik op zich niet erg, ik vind het alleen jammer dat ik zo weinig overhoud. Maar ja, education is key, ik kom er wel!

1 like

Goede instelling! :blush:

@MaFlodder Ik denk trouwens altijd dat ik jou ken. Kun je me even uit die droom helpen of ben jij dat wel echt?

1 like

Ik heb hier wel weer behoefte aan! We kunnen ook een apart scriptietopic maken als mensen dat fijn vinden? Het maakt mij niet zoveel uit, ik schrijf wel een scriptie nu maar vind gezamenlijk topic ook prima.

Ik ben op zoek naar wat fijne studieplaylists voornamelijk! Werk nu in een kantoortuin waar ik me totaaaaal niet kan focussen zonder muziek. Ik luister vaak naar de Reading Playlist van Spotify of het Movements-album van Booka Shade tijdens het studeren, maar ben wel op zoek naar iets nieuws.

2 likes

Ik kan heel goed werken met mellow bars, maar kan me voorstellen dat je dat niks vindt!

1 like

Scriptietopic lijkt mij ook wel wat!
Ben bezig met mijn masterscriptie, en tot nu toe gaat alles nog heel voorspoedig en vlieg ik er doorheen. Maar kan me niet voorstellen dat er geen punt gaat komen dat ik helemaal vastloop. Weā€™ll see!

1 like

Ik heb gister mijn scriptie ingeleverd. Over een maand is de presentatie en ik moet ook nog een ander eindverslag inleveren. De motivatie is op dit moment alleen ver te zoeken.

4 likes

Als ik dit topic lees krijg ik stiekem wel weer zin om te studeren.

Maar anderzijds, ik word 26 als ik begin met een nieuwe studie. Had al een flink niveauverschil op het mbo, gemiddeld 4 jaar leeftijdsverschil en die kinderen waren ook echt groen. Hoop dat het bij mā€™n komende studie minder is (al zal het leeftijdsverschil nog hoger zijn).

Ik wil trouwens HBO communicatie gaan doen op hogeschool Rotterdam, iemand ervaring met een soortgelijke opleiding?

Ik ben aan het leren voor mijn tentamen over syntax en ik snap er af en toe echt helemaal niks van en ik voel de paniek gewoon toeslaan. Willen jullie alsjeblieft heel hard voor mij duimen dinsdag want ik zal het echt nodig hebben :frowning:

1 like

Heel veel succes :four_leaf_clover: Je kan ā€˜t!

1 like

Wat lief, dankjewel! Ik ben nu weer aan het studeren binnen terwijl het zonnetje buiten schijnt. Pff, nog 10 dagen volhouden en dan ga ik ZO hard genieten van de studie-vrije periodeā€¦ Als ik mijn tentamens haal dan. Kan echt niet wachten haha.

2 likes

Oh nou hoi allemaal! Ben zelf ook bezig met mijn scriptie, inmiddels al een halfjaar (vooronderzoek en kwalitatief onderzoek) en nu moet ik dus echt gaan schrijven, merk dat ik behoorlijk vast loop en mijn motivatie wordt elke dag minder.

Ik heb zoā€™n zin om weer te gaan studeren!

4 likes

Het lekkere weer helpt inderdaad niet echt meeā€¦Ik ben aan het soggen in de zon, ga vanavond wel wat proberen te doen.

1 like

same :frowning_face:

Blehh, hoelang ben jij al bezig? Bij mij begint de struggle elke ochtend met wel/geen bieb. Antwoord is helaas 9 vd 10 keer geen bieb, terwijl ik weet dat ik niets doe thuis :(.

1 like

haha ik heb hetzelfdeā€¦ probeer toch altijd thuis (want chille lunch en constant thee) maar merk dat het in de bieb beter gaat, alleen ga ik daar dus amper heen. ik probeer nu met timers te werken en 's ochtends meteen een (hele realistische) to-do-list te maken. maar vind alles wat ik schrijf niet mooi en niet lekker lopenā€¦ de dataverzameling is gelukkig wel leuk om te doen! maar wel erg tijdrovend

jij hebt je data dus al? interviews?

Haha de argumenten van constant thee en gratis eten laten mij ook altijd thuis blijven. Hoe doe jij het met timers, 45 min studeren 15 min rust? Heb je studiegenoten/vrienden die het voor je kunnen lezen en tips geven qua structuur ofzo?

Ja, heb 3 maanden onderzoek gedaan en ben er emotioneel best bij betrokken. Waardoor ik nu behoorlijk wat druk voel en vrees dat ik daar niet aan kan voldoen, waardoor ik alles uitstelā€¦

Hebben jullie aanraders voor een lekkere studielaptop? Ik heb mijn huidige al vijf jaar en met het oog op mijn nieuwe studie is hij echt aan vervanging toe!

Asus Zenbook :heart:ļø

2 likes

Ik stuur je ff een instabericht!

1 like