Studietopic

Ik heb zo’n zin om weer te gaan studeren!

4 likes

Het lekkere weer helpt inderdaad niet echt mee…Ik ben aan het soggen in de zon, ga vanavond wel wat proberen te doen.

1 like

same :frowning_face:

Blehh, hoelang ben jij al bezig? Bij mij begint de struggle elke ochtend met wel/geen bieb. Antwoord is helaas 9 vd 10 keer geen bieb, terwijl ik weet dat ik niets doe thuis :(.

1 like

haha ik heb hetzelfde… probeer toch altijd thuis (want chille lunch en constant thee) maar merk dat het in de bieb beter gaat, alleen ga ik daar dus amper heen. ik probeer nu met timers te werken en 's ochtends meteen een (hele realistische) to-do-list te maken. maar vind alles wat ik schrijf niet mooi en niet lekker lopen… de dataverzameling is gelukkig wel leuk om te doen! maar wel erg tijdrovend

jij hebt je data dus al? interviews?

Haha de argumenten van constant thee en gratis eten laten mij ook altijd thuis blijven. Hoe doe jij het met timers, 45 min studeren 15 min rust? Heb je studiegenoten/vrienden die het voor je kunnen lezen en tips geven qua structuur ofzo?

Ja, heb 3 maanden onderzoek gedaan en ben er emotioneel best bij betrokken. Waardoor ik nu behoorlijk wat druk voel en vrees dat ik daar niet aan kan voldoen, waardoor ik alles uitstel…

Hebben jullie aanraders voor een lekkere studielaptop? Ik heb mijn huidige al vijf jaar en met het oog op mijn nieuwe studie is hij echt aan vervanging toe!

Asus Zenbook :heart:

2 likes

Ik stuur je ff een instabericht!

1 like

Ik loop zo vreselijk achter met mn scriptie. Nouja stageverslag want moet er volgend jaar weer een schrijven, maar het is groter dan mijn bachelorscriptie en mijn god wat een drama. Alles gaat al weken mis en pfff. Kan echt niet wachten tot het over is :grimacing:

Ja same, ik moet het ook deze week inleveren…
en dan heb ik weer andere deadlines pffff

Is serieus wel echt een investering voor je toekomst! Ik heb btw alles zelf moeten betalen… heeft me echt zoveel geld gekost

1 like

Ik wil je eventueel wel helpen met transcripten maken

1 like

Oh als je 38 dagen hebt, dan heb je nog wel even hoor! Ugh ja dat transcriberen was echt veel en saai werk, ik deed dat ook altijd meteen na een interview. Als je komende paar weken even hard door werkt, komt het echt wel goed!

Dat snap ik helemaal! Veel succes ermee!

1 like

Ik heb al mijn vakken gehaald en moet alleen nog die stomme scriptie schrijven. Het gaat alleen een beetje langzaam, maar ooit komt hij wel af. Heb het nu ook wel gehad met studeren, dus ik ben blij wanneer ik klaar ben straks

3 likes

Heel veel succes, komt echt goed!

@RupiKaur heel veel succes vandaag, je kan het!

1 like

Ik twijfel de laatste tijd heel erg over mijn studie. Ik heb mijn hbo diploma maar dat werk wil ik niet doen. Nu doe ik een pre-master en daar twijfel ik over. Ik wordt opgeleid om leiding te geven maar eigenlijk wil ik gewoon met de doelgroep zelf werken. Het zijn allebei sociale opleidingen trouwens.
Oké beetje vaag verhaal ivm herkenbaarheid, maar ik weet niet wat ik moet doen. Als ik stop wordt ik al helemaal ongelukkig met het werk dat ik dan kan doen :weary:

Gebruik je de premaster om uiteindelijk aan je master te kunnen beginnen? Past die master wel beter bij waar jij naar opzoek bent? Je kan met behulp van stage’s ook vrij goed een eigen wending geven aan je studie richting, misschien dat dat helpt.

Ja het plan is inderdaad om hierna meteen de master te doen. Ik heb in dit vakgebied eigenlijk nog helemaal geen stage gelopen en daarom twijfel ik ineens of het wel wat voor mij is. Ik twijfel ook heel erg of ik wel een masterscriptie kan maken, voelt alsof ik daar echt te weinig kennis voor heb. Ik heb daar ook gewoon geen zin in als ik daar nu aan denk. Moet nog een half jaar pre master maar maak me echt nu al druk om die scriptie…
Oh en ik wil inderdaad wel een bepaalde stage kiezen die me dan wel leuk lijkt dus dat ga ik zeker doen! Ga alleen pas in mn master jaar stagelopen over een half jaar