Oh wat jammer. Ik vond hem sowieso ook al een beetje aan de dure kant. Hoop maar dat ie dan wel heel fijn is!
Heb je al Google scholar, kluwer navigator en sdu/opmaat geprobeerd? Met die heilige drie eenheid vond ik bijna alle nlse rechtenbronnen (maar ben niet zo thuis in 't fiscale)
Is het gelukt?
Ik heb die bankenbelasting gevonden via de database van mijn universiteit, als je je email naar me stuurt in een pb kan ik hem naar je mailen?
Lief dat je het vraagt! Het is zo goed als af nu, alleen de bijlages moeten er nog in. Morgen afmaken!
Loop met de rest nog steeds achter haha
Inplannen als in gewoon inplannen wanneer je het leest voordat je college hebt?
Maar dan heb je al heel veel gedaan toch?! Kan je dat ook afsluiten. En altijd motoverend om te bedenken dat je al iets af hebt!
Yessss kan niet wachten tot ik mijn eindgesprek heb gehad en mijn stage klaar is. En dan spookt het inderdaad niet in mān hoofd!
Heb even snel teruggelezen of jij hier dingen gepost had van waar je mee bezig was, maar ik kon het zo snel niet vinden. Maar je zit hier vast niet voor niets! Gaat het goed?
Wat lief dat je dat vraagt! Ja het gaat wel okee. Doe een master Kunstgeschiedenis en het is heel erg veel. Had maandag even een inzinking want zag echt niet wanneer ik alles moest doen de komende weken. Ik werk twee dagen en op die avonden kan ik me moeilijk tot leeswerk aanzetten. Maar vandaag ging een hoorcollege niet door waardoor ik de hele dag vrij was en ik heb echt veel kunnen doen. Dat voelt dan even zo fijn!
Heb je je eindgesprek binnenkort? Succes alvast! En heb je een leuke stage?
Ik zou per hoofdstuk aanraden, dat vind ik logischer en dan stop je ook niet middenin een verhaal of artikel met lezen. Dan kun je de volgende dag gewoon fris beginnen aan andere dingen. Je kunt timen hoelang je erover doet, in mijn ervaring verschilt dat heel erg per soort tekst en schrijver, en op een gegeven moment heb je zelf wel door waar je langer over doet en wat je zo gelezen hebt.
Hoe veel tijd ik besteed aan de artikelen die ik moest lezen was ook afhankelijk van wat ik er vervolgens mee moest doen. Als het slechts het bespreken was van de artikelen tijdens een college en ze niet terugkwamen in een tentamen en/of paper dan las ik ze vaak de avond daarvoor of soms gewoon een uurtje voor het college. Dan zat het nog het meest vers in mijn hoofd en meestal markeerde ik gewoon de belangrijkste passages. Als het een boek was van 200 paginaās etc begon ik natuurlijk wel eerder
Voor een tentamen begon ik vaak pas 2 a 3 dagen daarvoor met leren en dan werd het echt een soort bitchy bootcamp waarin ik de hele dag zoān 10 - 12 uur ermee bezig was. Maar dat is nogal een uitzonderlijke manier van leren. De meeste studiegenoten maakten braaf samenvattingen per week en begonnen toch ruim een week van te voren met leren. Iedere dag 2 a 3 weken aan materiaal en dan steeds meer herhalen. (Ik deed vrijwel nooit aan samenvattingen omdat ik te perfectionistisch ben en dan net 1 dag van te voren eindelijk klaar was met het maken van samenvattingen die ik goed genoeg vond om dan te gaan stampen.
Als ik een opdracht moet doen met bepaalde artikelen scan ik ze vaak al een paar weken van te voren zodat ik al voor mijzelf duidelijk heb wat ik wil gaan doen (of dat ik nog iets moet vragen). Ik doe dus eigenlijk alleen een uitgebreide voorbereiding als ik een paper moet schrijven. En alles categoriseer ik gewoon op week en college.
Ai dat is zo rot he! Ik nader nu ook een beetje zoān punt en je kunt je dan zo opgejaagd voelen dat je uiteindelijk maar vlucht in andere bezigheden en niets doet. Wat natuurlijk niet helpt. Maar fijn dat je vandaag iig veel hebt kunnen doen!!
Ja mijn stage is heel erg leuk, ik blijf er ook actief als vrijwilliger, maar het idee dat die opdrachten klaar zijn zal zoān opluchting zijn.
Ik vind het de laatste dagen super lastig om mezelf te motiveren en daadwerkelijk wat nuttigs te doen, en als ik al iets nuttigs doe ben ik daarna niet tevreden omdat ik eigenlijk meer op de planning had staan. Voel me er echt een beetje meh door en hoop dat ik mezelf in het weekend kan herpakken.
Heeft iemand heel toevallig een samenvatting van policy paradox van deborah stone? Als ik mijn docent mag geloven is dit een veelgebruikt boek in verschillende vakgebieden. Kan online wel wat vinden maar ik heb het liever gratis hihaho
Man, zit nu weer bij mijn hoorcollege maar het is gewoon niet te volgen⦠Vorige week hadden we een gastcollege en dat was zo chill, on-point. Hopelijk red ik het tentamen met het boek en ander materiaalā¦
Ik heb besloten dat ik ga stoppen met het honoursprogramma dat ik de afgelopen twee jaar gevolgd heb. Ik wist eigenlijk niet meer waarom ik het deed. Ik vind het niet leuk en ik heb het niet echt nodig voor mijn cv, want ik wil waarschijnlijk een andere richting op gaan. Het geeft me wel veel rust, want als ik was doorgegaan had ik nog een extra vak van 6 EC moeten volgen, een pleittraject in het Engels en had ik een nog 6 EC moeten doen ter vervanging van een minorvak dat is uitgevallen (super kut halverwege het blok hoorde we dat een vak van mijn minor niet doorgaat). Ik heb nog genoeg studiepunten van het honoursprogramma om dat minorvak te vervangen. Genoeg zelfs om lage cijfers te halen voor mijn minorvakken en toch cum laude te kunnen slagen. Even wat van mijn studiegerelateerde hersenspinsels.
ik heb dat boek wel gebruikt, zal even kijken of ik er nog samenvattingen/aantekeningen van heb. Vrees helaas van niet maar wie weet. Vond het overigens een leuk boek en niet heel lastig om te lezen, mocht je overwegen het aan te schaffen/te gaan lezen.
Goed dat je de keuze hebt gemaakt! Beter om je te focussen op je andere vakken nu.
mehh ik heb echt een ENORME studiedip mede omdat de tentamens eraan komen, mede omdat ik gewoon elke week weer verlang naar het weekend omdat ik gewoon echt heel erg slecht ben in hele dagen voor mn laptop zitten schrijven en studeren.
Daarnaast komt dat ik nog steeds twijfel aan mn masterkeuze terwijl ik al ben begonnen en in principe in augustus klaar ben, maar weet ook niet welke kant ik precies op wil. Iemand leuke banen/tips/manieren om in een werkgebied te komen dat te maken heeft met iets van duurzaamheid/gezondheid/voeding? ik doe nu iets in de richting van ontwikkelingssamenwerking. Opzich valt er denk ik wel een combinatie te maken maar ik weet gewoon niet zo goed hoe en waar. Ik denk wel dat een bepaalde droombaan me heel erg zou kunnen motiveren namelijk
ik heb tegenwoordig lectures van 4!!! uur met een 20min break. Is toch allang wetenschappelijk aangetoond dat dat helemaal geen zin heeft?