Oké ik moet echt m’n stageverslag afmaken, liever vandaag dan morgen want ik loop ook al weken achter met m’n vakken en afstudeeronderzoek
Ik kom hier dus gierig schooien om meer motivatie ik ga even jullie comments lezen en hoop dat het werkt haha
Het feest is weer begonnen. Over 4 weken beginnen te tentamens weer en ik wilde dit schooljaar goed bezig zijn. Dus ik ga straks al beginnen met het samenvatten van facking veel literatuur
Las laatst wel ergens dat je niet langer dan 40 minuten gerichte concentratie hebt, dus ik wil het mezelf niet te moeilijk maken en ga me daar aan proberen te houden
@Ruth @En_17_Anderen Ik ben deze week ook begonnen met een weekoverzicht (op papier, haha, digitaal werkt dat echt niet voor mij). Ik denk dat ik dat dan maar gaandeweg kijk of het werkt.
Ik ben nu aan het wachten voor een infomoment van een redelijk internationale studie en ik hoor hier al Nederlands, Engels en Frans en ik vind het nu al fantastisch.
Ja dat is wel echt rot. Hoeveel vakken volg je? Ik werk 28 uur pw en hoef gelukkig maar 1 vak, maar ik probeer alles te doen op de dagen dat ik college heb. Dan zit ik er al een beetje in.
Poeh dat is wel flink aanpoten ja! Succes! Je kan het!
Wat vervelend dat je je zo voelt… Wat zou er voor jou moeten veranderen zodat je je wel op je plek voelt daar? Ik heb zelf ook veel moeite mee te komen op mijn nieuwe studie, en voel me soms ook echt niet goed of slim genoeg. Maar als je echt passie hebt in je vak, moet je het blijven volhouden.
Ik begrijp je. Maar wat weerhoudt je om die mensen een berichtje te sturen waar je het wel mee kan vinden? Misschien helpt dat juist om het wat meer te relativeren. En zoals je zegt, als je het gewoon even volhoudt voel je je vast anders. En laat het ‘balen’ ook gewoon toe, het is echt niet raar dat je twijfels hebt als je aan iets nieuws begint. Het is gewoon wennen!
Super! Het klinkt misschien heel cliche, maar probeer je gewoon te focussen op de dingen die je wel leuk vind. Ook vooral buiten je studie om, want als je dingen blijft doen waar je wel energie van krijgt, hou je de vervelende dingen ook veel beter vol
Vooral dit wil ik even benadrukken! Het zorgt ervoor dat de stress van school van je af valt en je aan het begin van de week weer de kracht hebt om te gaan. Het zal nooit hemels worden, maar het helpt wel
Ik heb zojuist een gesprek met mijn decaan gehad, echt een uur lang zitten praten over van alles en nog wat, heel fijn. We hebben het over mijn probleem gehad en het kwam erop neer dat ik het gewoon z’n beloop moest laten en dat ik per periode kijk hoe het gaat. En ook zij vroeg aan mij: waarom zit je niet op de kunstacademie? Je lijkt me daar echt perfect voor. Terwijl ik enkel heb gezegd dat ik hiervoor een kunstzinnige opleiding heb gehad.
Echt iedereen vraagt dat aan mij, van de mensen die mij heel goed kennen en die mijn dromen en passies kennen, zelfs mijn ouders die tegen kunst zijn zeggen dat. Ben nu wel heel erg aan het twijfelen aangezien de kunstacademie al jaren een droom van me is.
Ik zit nu bij een les studievaardigheden maar het is echt zoo gericht op leerlingen die net van de havo komen. Maar ik mag niet weg
Op dat soort momenten ga ik altijd lekker forummer of online shoppen. Heb me er inmiddels bij neergelegd dat sommige dingen wat traag kunnen gaan.
Hahaha ja jullie zijn nu ook mn vrijetijdsbesteding maar die vrouw kijkt me telkens aan
Een familielid van mij die makkelijk een nieuwe omgeving haar nieuwe huis maakt kon ook niet aarden in het Belgische onderwijssysteem. Het was voor haar een combinatie van de manier van lesgeven, de afstandelijke houding en andere verwachtingen van docenten ten opzichte van de Nederlandse manier, hoe en wanneer werd getoest en het feit dat mensen ontzettend samenklonterende waardoor het de Nederlanders vs. de Belgen werd. Vanwege uitgeloot te zijn heeft zij daar net zo lang gezeten totdat ze toch het jaar daarop in Nederland kon starten. Is het niet mogelijk om je studie tijdelijk te beeindigen en te kijken of je in een ander land verder kan? Of ben je om een soortgelijke reden in BE gaan studeren?
Edit: deels mosterd.
Oooooh shit als ik dit had gezien was ik ook naar het M gegaan, was nog zo aan het twijfelen maar uiteindelijk gewoon op kot gebleven!
ik vind het trouwens echt belachelijk dat ze je zo noemen, dat soort mensen ligt mij ook echt niet!
Wauw deze is echt perfect! Zijn die verzendkosten niet heel hoog? Of waar heb je deze gekocht?
Ik gebruik een agenda, een soort bullet journal en vaak nog wat losse blaadjes om alles wat ik moet doen op te schrijven. Klinkt als heel veel en onlogisch maar voor mij werkt het wel haha.
Ja dat zou heel fijn zijn! En haha dat kan ik mij inbeelden, ik kreeg het zelfs in mijn bed niet warm met een kersenpitkussen
@Booklover Leuk om je agenda te zien! Ik ben altijd benieuwd hoe anderen dat doen, dus ik vind het altijd wel leuk om planningen en agenda’s te zien. Ik zal de mijne ook nog eens posten, maar voorlopig is dit voor mij in beide studies de eerste week, dus ik ben momenteel vooral bezig met boeken regelen, administratie en alles overzichtelijk maken voor mezelf.
@Dombo Dat ziet er echt uit als een fijne planner! Jammer van de service, hopelijk duurt het niet te lang meer.
Ik werk momenteel met een weekplanner (een A3-blok) (hier komt alles samen van to do’s en planning, niet alleen qua studie), maand-printables (overzicht van m’n semester, examens, deadlines, etc.) en bullet journal (ik ga hier per vak in bijhouden wat ik moet doen). Ik ga in de bullet journal ook een ruwe tijdsplanning maken, zodat ik die in m’n weekplanner gedetailleerd kan maken, maar wel weet dat ik wat op schema blijf.