Naast de tips van @tukker hangt het er ook vanaf hoe productief je zelf bent de hele dag denk ik. Ik heb per week zo’n 3 dagen van 10:00-17:00 eraan gezeten en echt de hele tijd doorgewerkt op een lunchpauze na en ik vond dat echt prima te doen, liep goed op schema.
Denk dat het vooral ook afhankelijk is van hoeveel van je weekend je op wilt geven.
Hier nog een die binnekort gaat beginnen aan der thesis. Officieel halverwege maart, 30 ects op papier, maar ga per 1 februari al fulltime aan het project zitten om extra tijd te hebben zonder dat het meetelt in hoe lang ik bezig ben want moet binnen 100 werkdagen afstuderen.
Scheelt dat ik al sinds september bij het bedrijf twee opdrachten doe en het bedrijf al semi ken. Moet eerlijk gezegd wachten tot ik kan beginnen, eindelijk helemaal alleen een project doen. Nu alleen nog bedenken wat ik exact ga doen. Neig nu naar een methode ontwikkelen om beter te kunnen digitaliseren en daardoor engagement te verhogen maar klinkt ook weer als te veel willen binnen een korte periode.
Ik heb vandaag mijn 1e mini scriptie afgerond.
Eind maart de opvolger hiervan. Nu even relaxen.
Ik heb hem samen met een studiegenoot gedaan, wat ik heel fijn vond.
Succes allemaal!
Het is inderdaad wel weinig maar ja voor rechten kun je ook eigenlijk alleen maar literatuuronderzoek doen. Ik vond de bachelorscriptie trouwens heel leuk om te doen en erg meevallen, maar volgens mij was ik de enige. Bij ons maakt je onderwerp heel erg uit voor je cijfer. Mijn docent zei achteraf dat mijn onderwerp niet origineel was en ik daardoor ‘niet hoger kon halen dan een 7’. (Terwijl wij een onderwerp moesten kiezen uit een lijst en gewoon had gekozen wat ik het leukst vond.) Goede communicatie met je begeleider is dus denk ik wel key. Vooraf aangeven dat je voor een hoog cijfer wil gaan.
@Booklover wij hadden oefenrechtbank (waar je als notarieel student dus ‘niets’ aan hebt eigenlijk en scriptie.)
@MakeFezHappen het ligt eraan wat je normaal doet denk ik. Voor 2 normale vakken staat ook 40 uur per week en ik ken eigenlijk alleen maar studenten die naast hun studie werken. Als het een baan in je vakgebied is zou ik het zeker doen.
Dit klinkt als mijn opleiding haha Met de nieuwe regeling moeten ze ook in 100 dagen afstuderen, met de oude regeling is uit lopen makkelijker. Maar ik loop waarschijnlijk maar 1 week uit, dus helemaal top
Ik ben over 10 weken trouwens klaar met mijn scriptie, maar moet over een maand alles al inleveren om dan goedkeuring te krijgen of ik mag afstuderen in april. Maar dit weekend dus even orde scheppen in de chaos en dan weer verder aan het verslag.
ja goeie!! Ga ik ook proberen
Toevallig een studie aan de tu? Want die goedkeuring komt me ook wel erg bekend voor haha.
Gelukkig valt er bij ons om de regels heen te werken om die 100 dagen te verlengen.
Ja Zal wel heel toevallig zijn haha Mocht je dezelfde studie doen, ik doe de mastervariant die begint met strategic
Moet wel zeggen dat ik zo veel jaar geleden begonnen ben dat al mijn vrienden op de studie al zijn afgestudeerd dus dat ik eigenlijk al 1.5 jaar bijna niet meer in het gebouw kom.
Haha nee joh. Dan doen we dezelfde master…
Nadat ik mijn onderzoeksvoorstel ongeveer af heb, kom ik erachter dat er recentelijk precies hetzelfde onderzoek is gedaan… Nu kan ik dus weer helemaal opnieuw beginnen en ik zie er zo ongelofelijk tegenop. Vorig jaar is mijn onderzoeksvoorstel ook al afgekeurd. Ik kan gewoon geen scriptie schrijven denk ik.
Dat zegt niets over jouw schrijfkwalitieiten hoor. Dit laatste is gewoon ontzettend veel pech.
Ik studeer aan de TU! Echt dubbele master misschien niet: heb voordat ik begon met afstuderen een jaar Marketing Management in Rotterdam erbij gedaan (en huidige master op pauze gezet want had alles qua vakken al afgerond). Was vooral leuk, maar heb er wel wat aan denk ik. Maar was meer verdieping van kennis op wat ik al wist dan echt vernieuwend. Ik ben blij met mijn keuze, maar of ik het aanraad is puur persoonlijk. Doordat ik weinig contacturen had kon ik ernaast prima werken trouwens.
Ik ga ook m’n bachelorscriptie schrijven deze periode! Stelt bar weinig voor bij ons, 7,5ECTS, 6000 woorden en 10 weken. Heb al wel een onderwerp, had alleen eigenlijk deze week m’n voorstel af willen hebben maar door wat persoonlijk gedoe begon ik later dan gepland aan m’n stageverslag dus die heb ik pas sinds vandaag klaar dus dat ga ik niet meer redden
Ik zit in hetzelfde schuitje en het voelt zoooo uitzichtloos op dit moment. Succes nog even!!
Morgen mijn laatste examen (cardiologie) en dan een weekje vakantie.
Was voor mij precies de lastigste examenperiode in 5 jaar dus ik kijk er erg naar uit!!
Ik zit er echt doorheen, zowel fysiek als mentaal.
Heb net 4 weken met 10 examens erop zitten, maar het is helemaal niet zo gegaan als ik verwacht had. Ik ben dit jaar begonnen aan een vervolgopleiding aan de uni en wist dat ik het veel zwaarder zou hebben dan ik gewend had, ook meer contacturen dus minder vrije tijd om al wat te studeren, maar door bepaalde omstandigheden in november heb ik 3 lesweken gemist. Ik merkte dit zoo erg en kon me ook helemaal niet focussen… schaam me er een beetje voor in mn omgeving, durf bijna niet te zeggen dat het zo enorm slecht ging.
Iedereen heeft momenten dat het minder gaat, ik vond het ook moeilijk om te zeggen dat ik studievertraging ging oplopen maar gelukkig pakten mijn ouders het heel lief en begripvol op. Studeren is enorm stressvol en het is heel begrijpelijk dat een omschakeling naar een ander niveau pittig is, maar dat went echt!
Hmm ja, ik vraag me soms af voor wie of wat ik hier eigenlijk mee voortdoe omdat het me minder interesseert dan mijn vorige studie. Voordien haalde ik nog motivatie uit het feit dat ik mn moeder trots wou maken en dat ik haar het gevoel wou geven dat alles in orde zou komen met me, maar ze is er jammer genoeg niet meer sinds november en ben mn vader eerder al verloren. Mn vriend steunt me wel nu maar dat is toch anders. Het is ook zo’n hectische periode geweest aangezien ik nog thuis woon (en de woonst nu dus moet verkopen en andere zaken moet regelen) terwijl ik me echt probeer te focussen op mn studie. Heb een identiteitscrisis of zo, weet niet goed meer wat ik nu zelf echt wil
Super logisch dat het je allemaal een beetje te veel geworden is, dat is ook niet niks zo alles bij elkaar! Heb je al eens met je studieadviseur gepraat? Wellicht dat die je kan helpen, zowel met kijken wat deze studie je kan bregen (en je dus mss wat motivatie terut vindt) als met een eventuele planning om het haalbaar voor je te houden met alles wat er in je priveleven speelt?
Ga ik zeker eens doen! Had informatie opgezocht ivm de situatie maar kon niets vinden om eventueel een aantal examens uitgesteld af te leggen oid, maar toen ik hierover meer info vroeg kreeg ik een nogal bruusk antwoord dat ik enkel mijn studiegeld gespreid kan betalen (reeds betaald dus dat hoefde helemaal niet…). Ik ga morgen kijken of ik iemand anders alsnog kan contacteren! Scheelt wel weer dat de druk er nu even af is, hoop alles in juni op orde te hebben