Studietopic

Ik heb een cijfer teruggekregen en hij valt heel erg tegen. Had echt een hoog cijfer verwacht. Ik ben benieuwd naar de inzage, want ik snap gewoon niet hoe het kan.

ik heb me gister ingeschreven bij de OU voor een premaster Rechten.
Ben heel benieuwd hoe ik dit allemaal ga combineren met een baby, werk etc


Dankje voor de tip, heb de eerste lesweek meteen een afspraak :blush:

1 like

Misschien kan je wel vragen aan de docent of er een tweede moment afesproken kan worden, misschien zitten anderen wel in dezelfde situatie dan kan er een gezamenlijk alternatief moment gekozen worden? Althans dat is hoe het hier dan meestal gaat

Dat kan ik inderdaad wel vragen ja, ik ben niet de enige met het probleem. Dacht zelf aan hoorcollege laten opnemen, maar vind ik niet heel fijn. Bedankt voor het meedenken!

1 like

Ik heb hetzelfde. Voel me ook altijd zo depressief en ellendig tijdens tentamenperiodes. Komt denk vooral omdat ik dan amper sociaal contact heb, dagen aan het stampen ben en me dus ga afvragen waarom ik het ĂŒberhaupt doe. :roll_eyes: Ik haal wel okĂ© cijfers maar alsnog vind ik het vreselijk.

Als het goed is, nog twee tentamens in mijn leven te gaan en dan NOOIT meer :pray:

2 likes

Ik kom even ‘uithuilen’ hier.

Heb gisteren mijn scriptie voorstel opgestuurd naar mijn begeleider en vandaag feedback gekregen per mail en het voelt echt een beetje als een faal dat er dingen anders moeten. Ik snap dat het erbij hoort en dat het helemaal niet raar is, maar ik schaam me gewoon zo erg dat ik het zelfs moeilijk vind om het nu te verbeteren. Zit al de hele avond aan de eettafel om eraan te werken maar het gaat helemaal niet. Zo stom


Oh nee joh niet balen!! Juist leuk, met een goede begeleider kan je werk echt naar een hoger niveau worden getild. Ik promoveer nu en krijg nog steeds veel feedback op mijn werk - hoort erbij en ik lees ook regelmatig werk van een van mijn begeleiders waar ik feedback op heb (terwijl zij zooo goed is en ik echt naar haar opkijk). Feedback is niet per se dat je iets verkeerd doet hoor. Succes!!

Omg meiden ik heb een 7. Dit was echt mijn moeilijkste vak ever.

16 likes

Kakkie. Ik moet toch instellingscollegegeld betalen ipv wettelijk collegegeld en dat scheelt voor de cursus die ik voor prĂ© master moet doen al €400 :confused: :pensive:

Gefeliciteerd! :tada::tada:

1 like

Wat goed!!

1 like

Vraagje, als jullie mensen gaan interviewen voor je scriptie geven jullie dan een (klein) cadeautje achteraf, en zo ja; wat voor een cadeautje? Een reep chocola/doosje luxe chocolaatjes is dat leuk?

Ik heb een doosje merci gegeven aan de persoon die ik heb geinterviewd.

1 like

Goeie, dank je!

Ja! Een reep chocola doet het vrij goed. Of gewoon tijdens het interviewen snoepjes op tafel zetten en voor koffie zorgen als het gewoon medestudenten zijn.

1 like

Ik had vandaag een gesprek met m’n scriptiebegeleider en toen zag ik op haar tafel een cv van iemand liggen met echt teeeeeringveel ervaring. Allemaal relevante en interessante dingen zoals assistent bij projecten, studentassistent, ze had allemaal artikelen geschreven en gepubliceerd etc. En nu denk ik echt: hoe ga ik in hemelsnaam aan een baan komen?! Ik zit in zo’n kansloze sector (kunstgeschiedenis) en wil het liefst een onderzoeksmaster doen, maar ik heb letterlijk 0 ervaring met onderzoeken en heb ook nog nooit iets gepubliceerd, terwijl ik wel echt van schrijven en onderzoek doen houd. Ik heb wel vaker van dit soort paniekgedachtes, vooral als ik dan ook aan m’n enorme studieschuld denk, en dan kalmeer ik mezelf meestal met de gedachte dat ik altijd nog kassawerk kan doen of les kan geven op een middelbare school maar dat wil ik helemaal niet. Het gesprek met m’ begeleider was ook kut want ze bonjourde me na een kwartier al haar kamer uit en vond m’ ideeĂ«n niet goed omdat het niets nieuws toevoegde en nu moet ik me focussen op een latere periode waar ik niks van afweet :tired_face:
Nou goed, frustraties en paniek alom dus haha

Ja klopt. Ik overdrijf ook haha, maargoed dat andere meisje heeft dat dus al wel gedaan en denk ik meteen AHH dat moet ik ook!!

Ah maar je hebt nog tijd om je onderzoeksvaardigheden bij te spijkeren! Misschien een onderzoeksstage of summer school in de zomer?

En voor onderzoeksmasters kijken ze (hier iig) vooral naar je cijfers, gevolgde vakken en motivatie. Niemand verwacht van bachelor studenten dat ze iets hebben gepubliceerd!

1 like

Zit er hier ook iemand die een hele creatieve studie doet met opdrachten? Ik moet sfeerverslagen en interviews etc. uitwerken en heel weinig echt ‘studeren’, maar heb echt een schop onder mn kont nodig soms en zoek ook een onafhankelijk iemand om mee te sparren over mn opdrachten
 anyone?