Studietopic

Ik denk dat er in jouw geval heel veel mogelijk is in overleg met de decaan of studieloopbaanbegeleider (lang woord, haha). Lekker kort antwoord hoor maar precies zoals je zegt, in elke situatie zijn er wel weer haken en ogen
@En_17_Anderen ik doe trouwens wel hbo, dus is niet te vergelijken met de uni en les in een collegezaal

1 like

Ik ben zo blij dat mijn studie geen aanwezigheidsplicht heeft.
ik heb echt de concentratie niet om een hoorcollege te volgen.

2 likes

Dat studenten komen zolang je je les interessant genoeg maakt is wel wat kort door de bocht vind ik. Natuurlijk moet je je lessen interessant en afwisselend maken, maar je kan nu eenmaal niet alles leuk maken voor iedereen. Alle studenten hebben andere interesses dus je zult altijd vakken hebben die je niet leuk vindt of waarvan je het nut (nog) niet in ziet. En dan kan je als docent hard je best doen en het zo interessant mogelijk maken voor iedereen, maar er blijven altijd studenten die je vak niet leuk vinden of die niet willen/kunnen begrijpen waarom het wel een nuttig onderdeel is van het curriculum.

Ik vind het ergens wel logisch. Wij hebben heeel veel groepsopdrachten en je naait elkaar gewoon als je er niet bent. En sommige studenten zijn 16, die hebben gewoon vastigheid nodig. Maar ik moet wel zeggen dat ze er niet heel streng op zijn. Ik ben er altijd maar ik haal maximaal 93% omdat soms het systeem er weer uit ligt of de docent vergeet het of wat dan ook

Ik ben ongeveer een maand geleden begonnen met mijn pre-master en had vandaag mijn eerste (online) toets waar ik 75% goed van moest hebben om een voldoende te halen. Guess who 72% goed had :cry::cry: Echt een goed begin dit…not

Maar ja dan komen ze niet en dan halen ze het niet. Jammer voor ze toch? (Of ze halen het op eigen kracht, ook goed.)

@Jauregui
Ik denk dat als je van te voren contact opneemt met de opleiding er heel veel mogelijk is. Iemand die ik ken heeft daar ook last van en die mocht bijv. de studie in deeltijd volgen terwijl de studie eigenlijk officieel niet in deeltijd werd gegeven en had geen aanwezigheidsplicht. (Dat was trouwens de F.o.n.tys in T.il.b.urg maar ik weet dat ze bijna overal soepeler zijn als je van te voren zelf contact opneemt.)

1 like

Super lief! Maar baal er wel van, want het is echt een klein verschil.

Nog even over de discussie over kleding van studenten/docenten, en of dat respectloos zou zijn naar docenten:


:biggrin:

7 likes

Haha! Nou bij ons geven ze er wel echt om hoor. De docenten zijn ook altijd in pak.

Wat geniaal trouwens die stokjes. Dan worden je vingers niet oranje.

4 likes

Ik heb drie maanden geleden gesolliciteerd voor een stage die in april-mei is. Ik dacht dat het een probleem zou zijn dat ik geen master-cijfers zou hebben maar dat was het niet.

Misschien kun je een kop koffie drinken met een recruiter om dit te bespreken voor je solliciteert.

Een stage is overigens twee maanden toch? Dus als het echt je droomkantoor is en ze willen je pas in de master dan zou ik je niet laten tegenhouden door uitloop/je leeftijd. Vaak kun je ook nog de zomer na je master stage lopen overigens. Maar dat kun je ook vragen bij die kop koffie.

1 like

In dat geval zou ik veel naar kantoorbezoeken e.d. gaan. Althans bij mij organiseert de studievereniging die en dan kun je overal binnenkijken. En de Step Inhousedagen.

*veel kantoren hebben ook business courses. St.i.bb.e gaat bijv binnenkort naar Londen. Als je geen tijd hebt voor meerdere stages is dat ook een hele goede manier om een kantoor te leren kennen.

2 likes

Ik had de eerste week alweer behoefte aan vakantie. Het probleem is vooral dat er zoveel in oktober is, 2 eindtentamens én mijn scriptie. Daarnaast moet ik ook gaan oriënteren op de arbeidsmarkt, aangezien ik aan het afstuderen ben. Gelukkig ligt een vak me heel goed waardoor ik daar wat minder zorgen om hoef te maken.

1 like

Het valt mij ook zwaar! Heb de eerste deadlines gehad maar merk dat ik nog steeds moet wennen en inkomen

Mij valt het ontzettend zwaar! Ik maak lange dagen omdat ik lang moet reizen (4,5 uur per dag zonder vertraging) maar mijn lessen (op 1 vak na) zijn ongelofelijk saai en langzaam. Het is gewoon niet uitdagend.

Tegelijkertijd lig ik al enorm achter omdat ik me niet kan zetten tot al die opdrachten die ik moet maken, want er wordt dus wel verwacht dat ik veel doe thuis. Ik zit ook totaal niet lekker in mijn vel dus dat heeft er absoluut mee te maken, maar ik weet dus ook even niet meer hoe ik het moet aanpakken. Een nadeel van veel van mijn opdrachten is dat je bezig kunt blijven en het niet altijd heel duidelijk ‘en nu is het af’ is. Ik heb geen tentamens meer en hoe onzinnig die ik ook vond, ik mis ze omdat ik daar wel structuur uithaalde.

1 like

Ik vond het echt super zwaar maar heb ook mijn eerste cijfer al terug en dat is het wel waard.
Ik moet nog maar één jaar dus heb mezelf gewoon voorgenomen dat ik er nog een paar maanden echt voor moet gaan. Ik plan bijv. van zondagavond tot woensdagavond bewust niks in. Ik ben ook teruggegaan naar 1,5-2 dagen werken.

Ja bij ons adviseren ze om maar 12 uur werk ernaast te doen dus daar zou je dan ver boven zitten met 36 uur stage. Tijdens mijn bachelor deed ik er ook super veel naast hoor (ook een miljoen jaar over gedaan) maar voor de 7 maanden die de master duurt zet ik het allemaal even op een laag pitje.

1 like

Ohja dat is een heel ander verhaal. Volgens mij is het een soort natuurwet dat medische studenten bijna dood gaan van de werkdruk.

1 like

Gelukkig vindt iedereen het hier zwaar. Ik ook zoo. Ik loop nu 40 uur per week stage en elke dag 07:00 uiterlijk op, ben dat gewoon niet meer gewend. Vorig jaar kon ik elke dag om 09:00 op. Maar ik ben wel blij dat ik nu stage loop, de rest van dit jaar gaat me veel minder zwaar vallen

Wanneer ben je nu waarschijnlijk klaar? :slight_smile:

Ik vind het zo bewonderenswaardig hoe alles weet te combineren veel uren werken, nog veel studeren braaf in de bieb en ook nog aan je gezondheid werken. Ik had dat never nooit volgehouden. :stuck_out_tongue:

5 likes