Studietopic

Oh ik noemde maar een getal hoor, al is het 1 persoon of zijn het er een miljoen, als ik er zelf nog iets aan heb vind ik het prima.

1 like

Ik heb maandag de eerste deadline voor mijn master (afgelopen dinsdag begonnen) en vind het echt lastig om te beginnen. Niet zozeer een gebrek aan motivatie maar meer dat ik dan toegeef aan het feit dat ik nu masterstudent ben ofzo.

Hebben jullie aanraders voor een externe harde schijf? Ik heb er geen verstand van, maar moet er eentje kopen van school

Vind ik niet brutaal, ik zou gewoon een nette brief sturen met een open sollicitatie voor een stage en dan de periode aangeven waarin je beschikbaar bent en wat je nodig hebt qua begeleiding en dat soort info. Wie weet

Wat jij zegt inderdaad, en indien ze worden gegeven ook de hoorcolleges volgen. En naar de werkgroepen gaan. Daar heb ik het op dit moment ook wel druk genoeg mee, dus tijd om echt tussendoor veel te herhalen per week heb ik niet. Ik doe dat dan gewoon in de tentamenperiode, en hoop dan dat dat genoeg is

1 like

Iemand motivatie- of productiviteitstips (mogen ook youtubers ofzo zijn)? Ik heb volgende week meerdere deadlines maar eraan werken gaat moeizaam.

Oh nee dat bedoelde ik niet! Dat stuk sloeg meer op de joggingbroekendiscussie dan op haar kleding.

Korter, mand: ik zie zelf kleding heel erg als een onderdeel van mijn attitude naar de docent maar als een ander daar anders over denkt of een ander idee heeft van wat netjes is wie ben ik dan om daar over te oordelen? Ik ben niet een soort autoriteit op het gebied van wat gepast is naar college.

In het algemeen vind ik wel dat mede-studenten, los van kleding, soms wel wat meer respect mogen tonen naar de docenten.

Ja precies dit. Of typen op hun laptop en dat ze dan het whatsappgeluidje zijn vergeten uit te zetten, met hun hoofd op hun armen gaan liggen terwijl het college nog bezig is, etc. Mega in discussie gaan over een cijfer en dan niet omdat ze denken dat er echt een fout is gemaakt/ze het goede antwoord hebben maar gewoon letterlijk: ‘Doe niet zo flauw man, ik heb nog maar 2 tienden nodig.’
Gelukkig is het merendeel niet zo, maar ik zie het wel vaker dan heel soms.

2 likes

Ik vind eerlijk gezegd dat je je naar school/uni gewoon fatsoenlijk hoort te kleden. Nu is fatsoenlijk een vrij brede marge. Maar ik vind je chill-outfit best disrespectvol naar de docent (dan kom je dus duidelijk niet met een actieve ik-wil-wat-leren houding). Net als dat ik hoge knie laarzen met een kort rokje en crop-top een bijzondere keuze vindt (je staat niet in Villa Thalia).

1 like

Sorry, totaal geen inhoudelijke reactie, maar ik zie het woord disrespectvol zo vaak voorbij komen en vraag me oprecht af waar het vandaan komt dat mensen dit niet-bestaande woord zo vaak gebruiken? Zeg je dan bijv. ook ‘disgevoelig’ als je gevoelloos bedoelt? Oprechte vraag dit!

2 likes

Het is gewoon het Engelse woord op een soort NL schrijfwijze?

1 like

Denk dat ik teveel rap geluisterd hebt. Dit is het enige woord waar ik dis voor zeg. Zelf nooit bij stil gestaan.

Hahahah nee tuurlijk niet. Dit is een verkeerde vertaling van het Engelse woord en juist omdat het zo vaak gebruikt wordt, gebruikt iedereen het. Komt wel vaker voor in taal toch.

2 likes

Wow! Dat zou voor mij echt de hel zijn want onze colleges worden niet opgenomen en ik kan niet snel schrijven.

Ik voel me bijna een beetje een sukkel/nerd dat ik dit zeg maar ik heb ook gewoon vaak echt wel ontzag voor de docent. Vaak hebben die mensen mega veel betekent voor het vak. (Niet dat je anders wel op je telefoon moet zitten maar toch.)

Maar goed misschien moeten we dit voortzetten in het studietopic als we nog verder willen kletsen.

4 likes
Off topic geklets over studies

Haha een van mijn docenten pakte dit wel goed aan. Bij ons werd er ook niets opgenomen, maar de powerpoints kwamen wel online. Alle specifieke details die bijvoorbeeld niet in het boek stonden kwamen dan wel in het hoorcollege voorbij, maar die dia’s kregen een andere kleur en die haalde ze uit de powerpoint voor ze hem online zette. Zo was je wel verplicht om goed op te letten, anders miste je belangrijke stof voor de toets. Misschien een beetje kinderachtig, maar bij haar hoorcolleges was het altijd muisstil en dat vond ik echt fijn.

4 likes

Oh wat ik allemaal aan outfits gezien heb tijdens m’n studie… ook gewoon mensen die op een larp-weekend gingen en op vrijdag alvast hun outfit naar college aanhadden

6 likes

Inmiddels moeten de ontgroeningen in mijn oude studentenstad volgens mij voor aanvang van het collegejaar beginnen, maar ik heb in werkgroepen gezeten met mensen die al dagen of langer ~niet mochten douchen~ en een of ander goor besmeurd oversized wit shirt over al hun kleding moesten dragen. Daar zit je dan naast iemand die naar de vloer van een kroeg ruikt je college te volgen :nauseated_face:

2 likes

Jammer genoeg helpt ontgroening voor het academiejaar start niet wanneer ze lookshampoo in hun haar gekregen hebben, dit ruik je nog weken achteraf :cry:

Ik vind dat zo dom. Wat wil je daar als ontgroenend persoon ook mee bereiken? Ik ben zelf helemaal niet tegen ontgroeningen maar wel tegen alle dingen denkel als doel hebben om iemand te vernederen. Althans, ik weet niet wat voor ander doel dit zou kunnen hebben.

*Ik ben echt niet per se het braafje van de klas hoor en ik verveel me ook wel eens tijdens college, maar ik snap gewoon niet hoe je je zo kunt gedragen naar iemand die voor jou les staat te geven. Ga dan niet.

Het heet gewoon studietopic
Ik doe overigens ook wel eens andere dingen in de les. Maar wij hebben nog aanwezigheidsplicht, haha