Studietopic

Mh zit met een probleem.

Ik studeer aan de universiteit en haal tegelijk mijn docentenbevoegdheid in deeltijd. Ik loop dus 2 dagen per week stage en heb 2 klassen volledig overgenomen. En ik vind het best een pittige combi. Ik heb dus 2 klassen (met alles wat daar bij komt kijken: vergaderingen, toetsen, ouders), ik volg een vak wetenschapsfilosofie, ik volg een vak vakdidactiek, ik volg een vak over de stage, en schijf mijn BA scriptie. (En daarnaast nog een bijbaan en een bestuursfunctie bij een landelijke stichting).

En nu kom ik er achter dat ik eigenlijk van september tot februari maar 40 uur hoef les te geven en ik heb in september alleen al 20 uur les gegeven. Als ik zo doorga dan heb ik straks 60 uur te veel les gegeven.

Maar ik vind het zo kut om naar mn begeleider te gaan van ey ik kan het niet aan dus kan je mn klas over nemen. Want het is opzich wel te combineren maar ik heb zoveel stress. Het voelt als falen.

Ik denk niet dat het te combineren is. Je moet het niet zien als falen maar als voor jezelf opkomen. Die school gebruikt jou nu en je moet je niet laten gebruiken. Je bent meer waard dan dat. Het beste wat je nu voor jezelf kunt doen is zeggen dat je nog maar 20 uur gaat lesgeven. Niemand gaat je er namelijk op aanspreken als je die vakken niet haalt dus dat moet je zelf doen.

2 likes

Als ik lees wat je allemaal doet klinkt het wel als veel en ik snap dat je stress hebt! Je faalt echt niet als je bij je begeleider aangeeft dat je graag wat minder uren les zou willen geven in die periode. Eerlijk gezegd denk ik dat je daar meer aan hebt dan alsmaar door blijven werken terwijl je al stress ervaart. Misschien kun je eens bespreken wat de mogelijkheden zijn, je bent stagiaire dus het zou niet zo moeten zijn dat ze compleet afhankelijk van je zijn. Ik wil je absoluut niet de les lezen hoor, maar het is super knap dat je dit allemaal kan combineren en het is geen schande als je wel een stapje terug zou doen.

Haha eens! Het lijkt ook vaak een sport om alles zo ingewikkeld mogelijk op te schrijven

1 like

Overwegende dat het in casu de facto niet onverstaanbaar wordt haha

@anon44204370 ik moest voor verbintenissenrecht een hele bundel vol Latijnse adagia studeren, de hel. Zogezegd om voor de rechtbank geen flaters te begaan. Euh, how about gewoon in het Nederlands spreken, zou ook al helpen

3 likes

Inderdaad!! De advocaat van m’n moeder schreef altijd van die superingewikkelde constructies en lange zinnen met moeilijke woorden, maar dan wel vol dt-fouten en andere grammaticale fouten :roll_eyes:. Zeg het dan in begrijpbaar Nederlands zonder fouten, dat komt stukken beter over.

4 likes

Ah nee ik houd er juist van. Voel me dan extra slim, haha.

2 likes

Ik maak ouderwetse kaartjes, misschien heb je daar wat aan? Doe ik ook met de arresten. Ik heb nu Internationaal Privaatrecht en daar houden ze ook van Latijn + van een miljoen arresten. Die kaartjes neem ik dan mee en als ik even ergens zit te wachten o.i.d. doe ik snel even die kaartjes. Je hebt er ook apps voor maar ik doe het liever zo.

1 like

Was even vergeten hoe irritant het is dat als je denkt het perfecte artikel gevonden te hebben, je geen toegang hebt tot het artikel en ook nergens echt kan vinden, behalve citaten.

1 like

Wat voor artikel zoek je? Ik kan wel even kijken of het mij lukt via mijn school (of vrijdag op werk als het iets medisch is)?

Het is inderdaad medisch ik stuur je even een privé bericht!

Mijn studiegenoten zitten zo erg te zeiken over alles en ik vraag me echt af of zij nu enorme zeikerds zijn of dat ik niet hard genoeg bezig ben/het allemaal onderschat.

1 like

Ik heb nog één week tot de deadline voor mijn onderzoeksplan van mijn afstudeeronderzoek en het bestand is van mijn laptop verdwenen en ik heb geen back-up :slightly_smiling_face: :slightly_smiling_face: :slightly_smiling_face:

Gelukkig had ik nog niet heel veel uitgetypt en heb ik in mijn notitieboekje veel aantekeningen gemaakt, maar ik er zijn wel wat uren werk voor niks geweest.

Mijn stagebegeleidster heeft al drie weken al mn mails genegeerd en nu ineens stuurt ze feedback op álles maar ik weet nooit wat ik er mee moet? Inhoudelijk ingaan op een stageverslag van drie weken geleden vind ik echt onzin

Ik moest gister een paper schrijven over objectiviteitsvarianten. En ik had er zo’n geen zin in want super saai onderwerp. Maar uiteindelijk ben ik echt trots op het resultaat en hoop ik echt dat ik een hoog cijfer krijg.
Maar die docent geeft altijd ontzettend lage cijfers dus mehhh

Mijn stagebegeleidster van school stuurt me zulke wollige mails. Net eentje met iets van ‘Ik weet niet of er een antwoord is op deze vraag, maar denk er over na…’
Ja wat denk je dat ik heel de dag doe op mn stage?

Jahoor! Je kan altijd zeggen hoi ik start pas vanaf januari maar wilde alvast zien hoe het er hier allemaal aan toe gaat, helemaal niet gek

1 like

Ik zou gewoon bespreken wat je met de feedback moet doen. Ik hoef zelf mijn reflectieverslagen niet aan te passen, maar moet de feedback meenemen in een volgend verslag.

Ik doe nu mijn afstudeerstage. Duurt t/m juli, maar heb het er echt niet naar mijn zin. Slechte start gehad doordat ik geen begeleiding had. Nu heb ik wel begeleiding, maar merk dat ik er niet meer goed in kom. Feedback die ik in het begin kreeg was alleen maar negatief en ik werd er super onzeker van. Ik merk dat ik mij nu niet op mijn gemak voel op mijn stage, heb steeds het gevoel dat ik alles fout doe en zie iedere dag ontzettend tegen mijn stage op. Normaal zou ik gewoon doorzetten omdat ik weet dat het tijdelijk is, maar ik twijfel ontzettend want als ik nu stop kan ik in februari een nieuwe stage starten en heb ik maar een half jaar vertraging. Als ik doorga en aan het einde van mijn stage te horen krijg dat het onvoldoende is heb ik een heel jaar vertraging. Ik heb altijd wel moeite met de start van een nieuwe stage, dus misschien wordt het nog wel beter. Maar heb wel nog nooit eerder zo tegen stage opgezien iedere dag.

Na hoeveel dagen vinden jullie dat je een docent kun bellen als hij/zij niet terugmailt? Ik heb een week geleden gemaild en nog geen antwoord, maar het is eigenlijk wel dringend. Die docent verleent mij echter een gunst dus ik wil ook niet te heftig overkomen.

Nu al wel hoor, vind een week een goede termijn (hanteer ik zelf ook voor collega’s die ik niet even persoonlijk kan aanschieten). Als je bellen heftig vindt eventueel nog een keer mailen en indien nodig eind van de week bellen? Weet niet hoeveel haast erachter zit.

@tukker hier zou ook niemand dat raar vinden! Bij onze presentaties schuiven soms ook mensen van andere afdelingen aan als het onderwerp ze aanspreekt en daar wordt altijd super enthousiast op gereageerd. En heb zelf ook al een keer gepresenteerd nog voordat mijn contract was ingegaan.

2 likes