Ik denk dat een student-psycholoog je beter kan helpen hierbij dan de studieadviseur, die is er toch meer voor de praktische & planmatige dingen en eventueel voor doorverwijzing, toch?
Wat betreft die stage: kan je bellen of langsgaan bij de coordinator? Werkt wellicht beter dan mailen. En ik snap wel de stress maar ik zou proberen op vaste momenten je mailbox te checken, bijv. 's ochtends, rond lunchtijd, en einde van de 'werkādag. Ik doe dit zelf ook sinds mijn mailbox overloopt met mails over allerlei verschillende projecten. Geeft rust want je checkt regelmatig genoeg, maar je bent er op vaste tijden mee bezig en laat het je niet de hele tijd afleiden.
Rot wel van die stage, volgens mij zitten wij in heel andere vakgebieden, anders zou ik graag met je hebben meegedacht. Maar je gaat echt wat vinden! Stagiairs zijn toch vaak een soort extra en gratis werkkrachten (is natuurlijk niet de bedoeling, maar goed). Ik weet de vereisten niet precies, maar wellicht zou je erover kunnen denken om PhDs/post-docs te mailen ipv hoogleraren? Meende dat ergens anders gelezen te hebben en was me al opgevallen: de hoogleraren op mijn afdeling zijn zo druk dat ze echt nauwelijks terugmailen. Ik loop altijd bij ze binnen als ik iets geregeld moet hebben of moet weten. Misschien als je een laag (paar lagen) daaronder gaat, dat het beter gaat? Of rondvragen bij studiegenoten hoe zij het hebben aangepakt en of er nog ruimte is waar zij werken?
Verder, naast je tijd indelen wat betreft bezig zijn met (en: nadenken over) je stage, zou ik ook realistisch kijken naar je weekindeling. Bouw je genoeg tijd in voor ontspanning en doe je dan ook echt dingen die jou ontspannen? Op de bank iets kijken werkt voor mij momenteel bijvoorbeeld heel slecht; rondwandelen met een podcast of sporten werkt wel goed, dus dat probeer ik vaker te doen. Las dat jij nu niet kan sporten maar er zijn misschien wel activiteiten te bedenken waar je meer energie van krijgt dan van op de bank zitten (kan yoga wel? Of anders misschien uitgebreid koken, een boek lezen met je telefoon uit, een bad nemen (als je geen bad hebt ik heb zoān bath bucket gekocht die hier op het forum werd getipt en het is echt zoooān aanrader en kom er ook ultiem ontspannen uit)). En: slaap je genoeg? En heb je een beetje een regelmatig ritme?
Wat betreft studeren/genoeg werk leveren: 2 uur achter elkaar je concentreren is echt niet slecht hoor. Ik probeer zelf vaak de Pomodoro-methode (en dan vaak 50 min werk - 10 min pauze - 50 min werk - 20 min pauze) en dat werkt goed. Niemand is 100% van de tijd effectief en geconcentreerd aan het werk, dat bestaat niet, dus wees ook niet te streng voor jezelf.