Aah was er al bang voor! Teleurstellend, maar goed om te weten Dankje voor je berichtje
Ik zou zelf ook niet blijven om in het weekend aan een opdracht te werken maar snap ook dat jij hier geen colleges voor wil missen. Moeten jullie allebei mee naar die afspraken? Anders doen jullie er allebei en aantal en plan jij die van jou gewoon in het weekend, dan kan zij altijd nog kijken wat ze doet. En als het nut heeft af en toe skypen in het weekend, lijkt me dat zij bij haar ouders wel iets aan de opdracht kan doen.
Ah dat maakt het wel echt lastig ja! Ik ben zelf ook vrijwel ieder weekend bij mijn ouders want ik voel me daar gewoon veel prettiger dus ik herken haar situatie wel haha. Komt inderdaad niet super veel voor, vooral in latere studiejaren niet.
Ik ben wel student assistent geweest. Natuurlijk is het wel een afwisseling van niet zo’n boeiende klusjes met leukere dingen (zoals onderzoek waar je aan kan bijdragen). Minst boeiende vond ik mailtjes sturen over vanalles. Maar de nieuwe online leeromgeving uitvogelen en lesmateriaal voorbereiden vond i op zich ook wel leuk. Moet wel zeggen dat het bij mij ging om een uur of 5 per week en ik afwisseling had met mijn scriptie. Kan me voorstellen dat dat ook meespeelt
Ja, voor verschillende projecten/afdelingen/medewerkers, en de verhouding leuk en minder leuk werk verschilde enorm. Maar zelfs van de projecten waarbij ik het vervelendste werk moest doen (eindeloos readers maken, respondenten bellen voor interviews) heb ik veel geleerd. Vind de universiteit ook een leuke en stimulerende werkomgeving, je kan vaak als student-assistent ook leuke dingen meepakken (bijv periodieke onderzoeksbijeenkomsten of kerstfeestjes waarbij je hoogleraren uit hun plaat zien gaan haha🕺) dus ik zou het sowieso aanraden. O ja en het betaalt goed en staat goed op je cv dus zeker voor gaan zou ik zeggen.
@anon81733682 @Pandabeer
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik ging er eigenlijk vanuit dat het onbetaald was, maar wie weet klopt dat niet. Het staat idd goed op je cv dus dat is al heel mooi meegenomen.
Ik denk dat deze specifieke functie meer mailtje sturen en dingen voor vakken online zetten/controleren is (meer de wat minder spannende dingen). Maar het is idd alsnog altijd goed om extra ervaring op te doen!
Toch sowieso even reageren op de vacature en duimen dat ik niet te weinig ervaring heb.
Ik zou ervoor gaan als ik het zo hoor! Meestal is het betaald en zoals werd aangegeven betaald het dan ook nog eens goed. Ik mocht gewoon mijn uren die ik maakte declareren.
Ik ben het eigenlijk niet eens met de reacties die je tot nu toe hebt gekregen. Als het doordeweeks niet mogelijk is om samen aan een project te werken omdat je anders college mist dan vind ik het heel onvolwassen om je sociale activiteiten voorrang te geven aan je studie. (Ik zeg niet dat ik dat niet een miljoen keer heb gedaan maar het is wel onvolwassen en moet niet ten koste gaan van anderen. Hoe belangrijk je ouders zien ook is, het blijft een sociale activiteit je groepswerk afkrijgen zou voorrang moeten hebben vind ik.)
Ik zou denk ik vooral vragen hoe zij het dan wil oplossen eigenlijk.
@En_17_Anderen
Ik vind niet dat het moet, want een student is inderdaad volwassen, maar ik vind het wel heel sympathiek als een docent er de tijd voor neemt. Ik snap dat veel docenten het niet doen want vaak hebben die het druk genoeg maar ik vind niet dat je ze een leerproces ontneemt ofzo als je ze daarmee helpt. Er wordt door docenten vaak een beetje gedaan alsof je het later ook allemaal alleen moet doen, terwijl je op je werk ook vaak genoeg herinnerd wordt aan deadlines. (Als je voor jezelf werkt is dat misschien anders.)
Ik vind de dingen die je noemt eigenlijk echt hun eigen verantwoordelijkheid. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik mij erger aan het steeds schoolser wordend karakter van het hoger onderwijs en met name het hbo. Als ergens centraal in een PowerPoint, mail, online omgeving of syllabus staat vermeld hoe en wat, dan vind ik dat zij het toch echt zelf moeten kunnen uitzoeken.
Ik denk dat je je ook kunt afvragen of ze het wel echt vergeet. In mijn ervaring als slacker student was ik me vaak wel bewust van deadlines maar dacht ik ‘Nou ja het is vanavond borrel dus dan doe ik het volgend jaar wel.’
(Tenzij het dus een groepsproject was want dat kun je niet maken.)
Gelukkig maar! (Niet van de studieschuld maar die mentaliteit van mij sloeg natuurlijk nergens op.)
Heeft iemand tips om anatomie en fysiologie in te studeren?
Ik heb mijn punten terug van een vak met open en multiple choice vragen met oa een deel anatomie en fysiologie. In totaal was ik wel geslaagd maar mijn punt voor de open vragen van anatomie was onvoldoende. De stampvragen met definities opnoemen had ik wel goed, maar vanaf ik zelf iets moet uitleggen (een bepaald proces of welk gevolg x volgt wanneer y gebeurt), dan lukt het niet meer. Ik heb ook vaak dat als de docent iets uitlegt ik het wel snap op het moment zelf, maar als ik het zelf moet proberen uit te leggen, dan ben ik vaak te oppervlakkig in mijn antwoord.
Aah, superbedankt voor je antwoord! De manier waarop je processen leert, klinkt ook zo logisch maar ik denk dat ik inderdaad te passief leer en mezelf niet actief bevraag.
Ik moest voor het vorig vak vooral de grote lijnen van het menselijk lichaam op cel- en weefselniveau kennen maar de komende periodes gaan we steeds een specifiek orgaanstelsel in detail bespreken!
Ik moet in januari nog een toets van statistiek herkansen en heb vandaag een andere toets van statistiek gehad en die heb ik hoogstwaarschijnlijk ook niet gehaald. Ben er zo slecht in, het is echt mijn struikelvak. Al mijn andere vakken heb ik wel met een zevens en achten afgesloten dus baal hier van. Als ik een vak niet haal moet ik ook stoppen met mijn pre master En wij hebben per vak maar 1 herkansing
de moed is echt in mn schoenen gezakt
Ik heb inhoudelijk geen info voor je, maar weet wel dat tandheelkunde heel moeilijk is om in te komen, veel aanmeldingen en weinig plaatsen. Of het tegenwoordig per loting of decentrale selectie is weet ik niet zeker. Ook iets om rekening mee te houden misschien!
Heel lief! Dankjewel! Alle hulp is welkom
Ik kan het ook aanraden om (statistiek) principes te YouTuben! Vaak werken zulke filmpjes ook goed. Zo heb ik al m’n statistiek vakken, maar ook calculus, mechanica en dynamica geleerd en gehaald met hoge cijfers zelfs!
Dat is goed om te weten, bedankt!
Thanks voor de tip! Heb je nog aanraders qua youtubers?
Oeh is al weer echt een poosje geleden. Heb even gezocht in m’n whatsapp geschiedenis en vond dat iemand dit van m’n master aanraadde:
“ REALLLY basic explanation, understanding why how when you should do something” gaf m’n studiegenoot aan en zij is echt heel erg eager to learn dus denk dat je met dit filmpje en andere filmpjes van hem verder komt iig. Als dit niet helpt wil ik wel even zoeken naar wat ik allemaal gebruikt heb.
Edit: ik weet iig dat ik zijn filmpjes ook over anocva/ancova gekeken had en dat het hielp. En vind dat Andy Field ook heel chill en simpel in z’n boek uitlegt wat je nou wanneer doet, waarom en hoe dat dan moet in spss. Heb evt nog een digitale versie van een boek van hem mocht je dat willen!