Ja hoor, stuur maar!
Ja ik denk dat we in hetzelfde schuitje zitten, op zich wel fijn om te weten dat er meer mensen mee struggelen. Ik probeer soms ook wel tegen mezelf te zeggen dat het oke is om niet goed te kunnen concentreren en iedereen moet wennen aan zo thuis studeren.
Ik zeg dit nu wel heel mooi maar ondertussen heb ik ook vaak het idee dat ik de enige van mijn studiegenoten ben die dit zo ervaart, dan beeld ik me hun allemaal studerend in en mezelf als een persoon die maar een beetje wat zit aan te pappen. Erg frustrerend.
Ben jij over het algemeen ook iemand die vaak last minute begint? of begin je normaal wel op tijd? Ik ben al van mezelf namelijk een uitsteller dus deze situatie helpt daar ook echt niet bij
Ik ben wel heel radicaal maar op mijn niet werkdagen sta ik meestal om 5 uur op en dan ga ik tot 12 uur gewoon door met alleen wat vers fruit en yogurt en plaspauzes.
Oh wauw, ik weet niet of ik zulke toewijding heb haha. Als ik dat kon, dan had ik nu allang veel minder te hoeven doen voor mn tentamens!
Maar dan ben je ong 6/7 uur achter elkaar bezig? Voelt het dan āāafāā voor de rest van de dag?
Dan doe ik voor de rest van de dag niks meer aan dat studiewerk.
Is goed!
Ik begin normaal gesproken ook last minute met tentamens voorbereiden. Ik moet ook echt wennen aan thuiswerken en online colleges/werkgroepen bijwonen.
Is het een idee om anders een vriendin of studiegenoot te vragen om āsamenā te studeren door middel van Skype/Zoom? Dan heb je misschien meer die sociale controle die soms ook net dat duwtje in de rug geeft.
@vitaminwater @Dombo Heel erg bedankt voor het lezen van mijn verslag en de goede opmerkingen. Super lief
Dit maakt mijn verslag een stuk beter!!
Mocht je nog iemand nodig hebben ik wil het ook nog wel voor je doorlezen!
Inmiddels hebben al 3 mensen mijn verslag doorgelezen en ik heb alle feedback toegepast, dus het is denk ik wel prima zo! Toch heel erg bedankt
Ik heb binnenkort een thuistentamen met zoān mega big brother programma dat je trackt. Ben echt zenuwachtig.
Misschien allemaal open deuren hoor, maar ik zit ff na te denken wat mij helpt me te motiveren in deze tijd. Lijstjes maken per dag, dan weet je precies hoeveel je nog kan uitstellen. Hoe uitgebreider de lijstjes hoe beter, want meer afstrepen. Lijstjes wel behapbaar maken. Prioriteiten stellen en onbelangrijke dingen niet doen. 's ochtends meteen op je werkplek gaan zitten.
Ik slaap zelf elke dag uit (want veel te laat naar bed) en dan begin ik rond half 12/12 uur. Ik werk dan meestal tot 5/6 uur. Wat het voor mij wel makkelijker maakt is dat ik de vakken die ik nu heb wel leuk vind.
Belangrijke tip is waarschijnlijk nog niet te veel druk op jezelf leggen om elke dag productief te zijn. Af en toe een dagje niks of weinig doen is ook niet erg.
Ow wat houd dat precies in dan? Ik snap dat je nerveus bent!
Ik ben echt benieuwd of mijn school ook zoiets gaat toepassen⦠ze zijn super vaag over de aankomende tentamen periode, ook o.a. omdat ze nog niet zeker zijn hoe ze de tentamens gaan afnemen i.v.m. fraude.
Je moet tentamen maken achter je computerscherm terwijl de camera en je telefoon aanstaan en het programma kan ook in je computer (dus bijv. je bureaublad en internetpaginaās) kijken. Bij onregelmatigheden zoals wanneer je opstaat, spiekt of te lang naar 1 punt kijkt krijgt de docent een bericht en kunnen ze de opname checken.
Mijn afstudeerstage (zorg) is stopgezet tot minstens juni⦠Ik vraag me echt af wat gaat gebeuren, of ze soepelere eisen gaan stellen of toch studievertraging oplopen Zo balen nu ik zo dicht bij een diploma ben.
Ik vind dit echt zoān gekke manier van doen? Misschien heb ik enorm geluk dat mijn tentamens vrij makkelijk omgezet kunnen worden naar take home tentamens, door dat er veel essayvragen gesteld kunnen worden (en kijkend naar mijn laatste cijfer ook een stukje strenger wordt gerekend). Maar wat jij beschrijft, en ook eerder is beschreven, vind ik echt een beetje privacy invadingā¦
Oef, hier zou ik echt enorm zenuwachtig van worden⦠Ik heb een hekel aan de gymzaal met rijen tafels en stoelen rond tentamentijd. Word daar altijd nerveus van⦠maar dit is gewoon nog erger. Echt zoān Big Brother is watching you gevoel
Sorry ik heb je nou echt totaal niet natuurlijk. Hopelijk gaat het helemaal goed en misschien bevalt je dit wel tov een ānormaalā tentamen good luck!
Ja dit is een rekenvak dus helaas gaat dat niet maar ik snap wat je bedoelt!