Misschien allemaal open deuren hoor, maar ik zit ff na te denken wat mij helpt me te motiveren in deze tijd. Lijstjes maken per dag, dan weet je precies hoeveel je nog kan uitstellen. Hoe uitgebreider de lijstjes hoe beter, want meer afstrepen. Lijstjes wel behapbaar maken. Prioriteiten stellen en onbelangrijke dingen niet doen. 's ochtends meteen op je werkplek gaan zitten.
Ik slaap zelf elke dag uit (want veel te laat naar bed) en dan begin ik rond half 12/12 uur. Ik werk dan meestal tot 5/6 uur. Wat het voor mij wel makkelijker maakt is dat ik de vakken die ik nu heb wel leuk vind.
Belangrijke tip is waarschijnlijk nog niet te veel druk op jezelf leggen om elke dag productief te zijn. Af en toe een dagje niks of weinig doen is ook niet erg.
Ow wat houd dat precies in dan? Ik snap dat je nerveus bent!
Ik ben echt benieuwd of mijn school ook zoiets gaat toepassen⦠ze zijn super vaag over de aankomende tentamen periode, ook o.a. omdat ze nog niet zeker zijn hoe ze de tentamens gaan afnemen i.v.m. fraude.
Je moet tentamen maken achter je computerscherm terwijl de camera en je telefoon aanstaan en het programma kan ook in je computer (dus bijv. je bureaublad en internetpaginaās) kijken. Bij onregelmatigheden zoals wanneer je opstaat, spiekt of te lang naar 1 punt kijkt krijgt de docent een bericht en kunnen ze de opname checken.
Mijn afstudeerstage (zorg) is stopgezet tot minstens juni⦠Ik vraag me echt af wat gaat gebeuren, of ze soepelere eisen gaan stellen of toch studievertraging oplopen Zo balen nu ik zo dicht bij een diploma ben.
Ik vind dit echt zoān gekke manier van doen? Misschien heb ik enorm geluk dat mijn tentamens vrij makkelijk omgezet kunnen worden naar take home tentamens, door dat er veel essayvragen gesteld kunnen worden (en kijkend naar mijn laatste cijfer ook een stukje strenger wordt gerekend). Maar wat jij beschrijft, en ook eerder is beschreven, vind ik echt een beetje privacy invadingā¦
Oef, hier zou ik echt enorm zenuwachtig van worden⦠Ik heb een hekel aan de gymzaal met rijen tafels en stoelen rond tentamentijd. Word daar altijd nerveus van⦠maar dit is gewoon nog erger. Echt zoān Big Brother is watching you gevoel
Sorry ik heb je nou echt totaal niet natuurlijk. Hopelijk gaat het helemaal goed en misschien bevalt je dit wel tov een ānormaalā tentamen good luck!
Ja dit is een rekenvak dus helaas gaat dat niet maar ik snap wat je bedoelt!
Ja dat denk ik dus ook. Plus dan kijk je dus lang naar 1 punt omdat je nadenkt en dan gaan ze dat misschien bij je navragen en dan zeg je āik was aan het nadenkenā en dan? Ik denk dat jet meer is zodat je niet je boek erbij kunt pakken of kunt overleggen maar verder lijkt het me nogal veel werk en niet helemaal effectief. Maar goed, ik moet het er mee doen.
Nee je telefoon moet er niet bij. Je moet het op je laptop maken. Ik doe overigens ook rechten maar heb nu veel fiscale vakken en rekenvakken en daar zou je ook geen 10 kunnen halen met je boek erbij dus ik vind het allemaal een beetje overdreven.
Ik doe een master met ongeveer 30 andere studenten (hierdoor is het bijv. ook mogelijk om
mondelinge tentamens te doen via skype) maar dit programma wordt nu zover ik weet door de hele faculteit ingezet.
Ik weet niet hoe ze dat qua kosten doen maar ik weet wel dat ze vertraging zo veel mogelijk proberen te voorkomen omdat anders alle studenten die vertraging hebben zich gaan beroepen op het profileringsfonds en dat is ook een dure grap.
*Als jij trouwens bang bent voor de kwaliteit, ben ik bang dat we nu tentamens maken waarvan later misschien gezegd wordt dat het toch niet voldoet aan de kwaliteitseisen ofzo en dat qe dan alsnog volgend jaar terug mogen komen.
Bij mijn studie geven ze dus trouwens (nog voor corona) ook take home tentamens/opdrachten waarvan ze dus weten dat studenten gaan samenwerken maar dat is niet erg/daar is de opdracht op gemaakt/doet niet af aan de kwaliteit van de toetsing. Dat lijkt me het beste maar ik snap dat je dan weer meer nakijktijd hebt.
Het zou dus niet eens in mij opkomen om een tentamen door een ander te laten maken maar ik ben ook echt een enorme schijtert wat spieken betreft.
@vitaminwater @Dombo Ik heb nog een 8,0 gehaald voor mijn verslag! Dus dankjewel voor het lezen/geven van feedback
Netjes!
Wat goed!
Groepsproject gaat echt dramatisch hier⦠Morgenavond is de deadline en er moet nog idioot veel gebeuren, ik ben de enige die stress lijkt te hebben en voel me zoals gewoonlijk weer de zeikmoeder in die groepsapp. Niet dat dat me veel boeit, want blijkbaar is dat nodig. 1 iemand negeert al 2 weken lang terwijl ze wel alles gelezen heeft, heb haar nu afgebrand in die app en als ze nu weer skipt haal ik haar naam van het voorblad. En de anderen reageren ook zoooo traag. Ik ga niet alles nog last-minute doen en ik doe niet aan nachtwerk, dus dan zoeken ze het maar uit. Dit herkansen zou wel mega kut zijn, want volgend blok begint gewoon een nieuw groepsproject met deze zelfde mensen
Ik zou de docent proberen op te bellen op een schappelijk tijdstip als je het nummer hebt/kan vinden. En de situatie gewoon netjes uitleggen dat jij wilt weten waar je aan toe bent i.v.m. de mogelijkheid tot herkansen.
Kan je je niet gewoon voor de zekerheid aanmelden voor dat feedbackgesprek en erbij melden dat je dit voor de zekerheid doet, in afwachting van je cijfer etc? En als het je geruststelt eventueel nog een mailtje er achteraan naar het secretariaat.
Ik zou verder niet zo stressen overigens, als je het netjes hebt aangegeven via de geƫigende kanalen wordt er naderhand heus wel een mouw aan gepast als de docent zelf niet op tijd was. Het is echt megadruk nu voor docenten die ineens online moeten lesgeven, waar studenten dan vaak (begrijpelijk) ook nog allerlei extra vragen en opmerkingen over hebben, en dit vaak ook nog moeten combineren met de zorg voor hun eventuele kinderen. Daarnaast heeft mijn universiteit in ieder geval alle termijnen voor het aanleveren van cijfers, regelen van inzages etc totaal laten gaan.
Het is aan jou wat je met advies van anderen doet hĆØ, maar brutalen hebben vaak wel de halve wereld en weten vaak waar ze aan toe zijn. Ik heb deze rare periode al vaak genoeg gehad dat studenten mij op een minder gebruikelijke manier contacteerden en ik neem ze dat niet het kwalijk. Veel dingen zijn atm onduidelijker dan sta ik ze graag te woord.
Op het gebied van onderwijs doe ik het graag op zān Cyrus en daar horen soms fitties bij. Maar voor jezelf opkomen is misschien nog een waardevollere les die je kan leren dan het diploma waarvoor je de schoolbanken in bent gedoken.
Ik heb ook zoān vak, standaard hoorcolleges van 3:45 uur zonder pauze vind het lastig om wekelijks die opname te bekijken, omdat je gewoon weet dat tegen het einde vd opname ofwel je hele ochtend ofwel je hele middag voorbij is
Ik ben vorige week begonnen met mijn thesis en ik krijg echt zoveel stress door studiegenoten die al meer hebben gedaan dan ik/al weten wat ze precies gaan onderzoeken