Mijn hele (pré)master is in het Engels en ik ben nu zo gewend aan in het Engels schrijven, dat ik soms echt moet nadenken over hoe ik iets in het Nederlands moet formuleren
Ik had dit ook in de master na m’n Engelse bachelor scriptje :’) …
Is er hier misschien iemand die mijn verslag zou willen checken op spelfouten alsjeblieft? Na het al zo’n vijf keer te hebben gelezen zie ik mijn eigen fouten niet meer. Het gaat om een verslag (in het Engels) van 3 pagina’s lang. Normaal checkt een vriend van me mijn verslag, maar hij heeft het op het moment heel druk dus daarom vraag ik het even hier
Ik denk idd dat die pauze knop gebruiken ook geen ramp is (al gebruik ik hem dan helaas soms om iets anders te gaan doen). Als je zo alles beter kan volgen en meer tijd hebt om iets belangrijks op te schijven is het juist super handig, dan hoef je minder daarna te doen om uit te zoeken wat je gemist hebt (aka het onduidelijke boek lezen wat veel te langdradig is, maar uiteindelijk moet dat helaas toch).
Helaas was mijn eerste online hoorcollege 3 uur lang zonder pauze (dat is langer dan normaal). Wellicht ging hij op in z’n verhaal en werd juist niet gestoord door steeds minder oplettende studenten en dode gezichten haha
Maar liever dat dan iemand die het zowat voorleest!
Pfff hoe motiveren jullie jezelf zo in deze tijd? Ik heb volgende week twee tentamens en een deadline, maar het lukt me maar niet om er écht aan te zitten. Vroeg opstaan (8 uur) lukt me, ontbijten en douchen lukt me, voor de laptop zitten lukt me, maar om dan echt de artikelen te lezen, te samenvatten en geconcentreerd hoorcolleges kijken gaat me echt super slecht af. Ik zit de hele tijd maar op andere nutteloze websites (voornamelijk online shoppen en vervolgens weer alles wegklikken )… Ik denk ook elke keer: ohh ik heb toch nog al die vrije dagen niks te doen… dus de druk voelt helemaal niet hoog dus ik zit alles zwaar uit te stellen, terwijl ik natuurlijk ondertussen wel stress voel
Ik heb geen tips, maar ik wil je laten weten dat ik precies hetzelfde ervaar. Een aantal van mijn tentamens zijn verplaatst naar het laatste blok maar 3 tentamens niet. Ik moet nog mega veel doen, maar ik voel echt absoluut geen druk terwijl ik alles wel echt wil halen. Zo heb ik 1 seizoen van Love Island UK afgekeken en Mocro Maffia.
Edit: het irritantste is dat ik dus wel stress voel, maar blijkbaar niet erg genoeg om daadwerkelijk iets te gaan doen.
Ik wil wel!
Ja hoor, stuur maar!
Ja ik denk dat we in hetzelfde schuitje zitten, op zich wel fijn om te weten dat er meer mensen mee struggelen. Ik probeer soms ook wel tegen mezelf te zeggen dat het oke is om niet goed te kunnen concentreren en iedereen moet wennen aan zo thuis studeren.
Ik zeg dit nu wel heel mooi maar ondertussen heb ik ook vaak het idee dat ik de enige van mijn studiegenoten ben die dit zo ervaart, dan beeld ik me hun allemaal studerend in en mezelf als een persoon die maar een beetje wat zit aan te pappen. Erg frustrerend.
Ben jij over het algemeen ook iemand die vaak last minute begint? of begin je normaal wel op tijd? Ik ben al van mezelf namelijk een uitsteller dus deze situatie helpt daar ook echt niet bij
Ik ben wel heel radicaal maar op mijn niet werkdagen sta ik meestal om 5 uur op en dan ga ik tot 12 uur gewoon door met alleen wat vers fruit en yogurt en plaspauzes.
Oh wauw, ik weet niet of ik zulke toewijding heb haha. Als ik dat kon, dan had ik nu allang veel minder te hoeven doen voor mn tentamens!
Maar dan ben je ong 6/7 uur achter elkaar bezig? Voelt het dan ‘‘af’’ voor de rest van de dag?
Dan doe ik voor de rest van de dag niks meer aan dat studiewerk.
Is goed!
Ik begin normaal gesproken ook last minute met tentamens voorbereiden. Ik moet ook echt wennen aan thuiswerken en online colleges/werkgroepen bijwonen.
Is het een idee om anders een vriendin of studiegenoot te vragen om “samen” te studeren door middel van Skype/Zoom? Dan heb je misschien meer die sociale controle die soms ook net dat duwtje in de rug geeft.
@vitaminwater @Dombo Heel erg bedankt voor het lezen van mijn verslag en de goede opmerkingen. Super lief
Dit maakt mijn verslag een stuk beter!!
Mocht je nog iemand nodig hebben ik wil het ook nog wel voor je doorlezen!
Inmiddels hebben al 3 mensen mijn verslag doorgelezen en ik heb alle feedback toegepast, dus het is denk ik wel prima zo! Toch heel erg bedankt
Ik heb binnenkort een thuistentamen met zo’n mega big brother programma dat je trackt. Ben echt zenuwachtig.