Studietopic

Dat is voor jou ook een mega onzekere situatie ja! Ik heb wat meegekregen over dat het je droommaster is. Ik hoop voor je dat je wordt aangenomen en alles ook gewoon op een normale manier door kan gaan!
Heel spannend je scriptie, veel succes!!

1 like

Dubbelpost, maar ik zie nu je bericht. Ik heb bijles goederenrecht gegeven. Het is wel weer even geleden, maar als je vragen hebt wil ik je wel proberen te helpen!

1 like

Dank je wel! Ik vind het vrij moeilijk om aan te geven waar ik vastloopt, behalve dat het zulke ingewikkelde casussen zijn met A, B, C, D die onderling allemaal verpanden en ik simpelweg nog steeds niet snap wanneer je welk artikel nou gebruikt, er zijn voor mijn gevoel zo ontzettend veel uitzonderingen verspreid door de verschillende BW’s… Ik heb toevallig wel 1 hele specifieke vaag, nav een casus, mag ik je die dm’en?

Yes!

1 like

Veel succes met je tentamen, en in mijn ervaring weet je onder druk altijd meer dan je dacht. Hopelijk komt het met wat hulp van traveljunkie helemaal goed! :four_leaf_clover:

2 likes

Pff dat is echt mega kut, maar als ik jou was zou ik je master niet uitstellen. Het is zo onzeker wanneer het onderwijs weer opgestart wordt en straks stel je je master uit terwijl uit eindelijk delen van het onderwijs misschien wel fysiek zijn. Of je stelt het uit en vervolgens moet het semester/jaar erna ook online. (Persoonlijk denk ik dat niet hoor maar niemand weet wanneer dit eindigt.)

1 like

Doe je HBO of uni? Als je HBO doet heb ik nog wel een samenvatting voor je, misschien dat het helpt om alles eens in andere woorden te lezen?

En als je uni doet, is een “simpele” versie van alles lezen misschien ook wel eens fijn, dus als je de samenvatting wil hebben dan moet je maar even een pb sturen met je email :slight_smile:

@Tamara en @traveljunkie DANK JULLIE WEL. ik heb vanochtend het mondeling tentamen gehad en het ging niet vlekkeloos of super soepel (systeem werkte uiteraard niet dus moest freestylen ipv opdrachten beantwoorden en die toelichten). maar ik heb het gehaald!!!

6 likes

Wat goed! Gefeliciteerd!

1 like

Oooh super! Wat fijn :blush:

1 like

hahaha ik ken het gevoel. hou er ook van om met één ding bezig te zijn. Als dat af is weer het volgende :slight_smile:

2 likes

Ik ben nu opdrachten aan het maken en ik probeerde mezelf wat te sturen erin door met de pomodori timer te werken. Nu merk ik dat eenmaal ik echt in de flow van het werk zit, ik gewoon wil verder doen in plaats van te stoppen.
Met als eindresultaat dat ik nu hongerig en een beetje overprikkeld naar mijn laptop zit te staren nu. Hoe doen jullie dat? Stoppen jullie echt na 25min of maken jullie er dan gewoon 2-3 na elkaar van?

Ik neem dat overprikkelde gevoel voor lief omdat ik het veel lastiger vind om na een pauze weer in die flow te komen, dus ik werk net zolang tot ik zelf merk dat ik een pauze nodig heb. Ik gebruik de app toggl om bij te houden hoe lang ik aan één stuk door studeer/werk. Werkt als een stopwatch in plaats van een timer maar biedt mij wel inzicht in hoe lang ik gemiddeld achter elkaar productief kan zijn!

2 likes

Mijn motivatie is echt zo ver te zoeken maar als ik nu nog heeeel even mijn best doe hoef ik nog maar 3 dagen te studeren. Zo stom dat ik mezelf er gewoon niet toe kan zetten.

1 like

Zou je niet zoom via je telefoon op 4G kunnen doen? Een aantal medestudenten van mij doen dat ook tijdens meetings!

Volgens deze website iig wel! https://www.reviews.org/internet-service/how-much-data-does-zoom-use/

1 like

Is er hier iemand die wiskunde studeert en me een paar goede eerstejaarsboeken kan aanraden? Ik heb vwo wiskunde B kennis, maar wil me graag meer verdiepen in wiskunde. Ik heb nog niet echt een voorkeur qua vakgebied, dus het mag echt een breed basisboek zijn.

Is er iemand die ik een PM mag sturen over een SPSS vraag?
Voor mijn scriptie heb een 3x2 design in een experiment (nominal & ordinal variabelen), en wil met een toets meten of ik een mediating effect heb. Ik heb al mijn data al maar weet niet welke toets ik moet gebruiken.

Wie heeft ervaring met de NOA test (mct-h) voor toelating op een hogeschool en dan met name de oefen testen?

Als je mediate-effect wil aantonen, kun je dan niet beter PROCESS macro gebruiken?
Edit: Als je de macro kent, dan kun je geloof ik model 1 gebruiken.