Studietopic

Ik ben op dit moment een planning aan het maken voor mijn masterscriptie, maar ik heb geen idee hoelang je over onderdelen doet… Heeft hier iemand ervaring met het schrijven van een masterscriptie die misschien een voorbeeld heeft qua tijdsverdeling?
(Het is een onderzoek gefocust op social media. Ik ben van plan om surveys te gaan verspreiden.)

Thanks, zal daar even wat tutorials van bekijken!

1 like

Ik kan evt een voorbeeld sturen via PM als je dat fijn vindt? Onderschat je survey niet, daar had ik twee weken voor gepland maar werden er vier. Misschien kun je per hoofdstuk een deadline stellen (inleiding, literatuurstudie met literatuurlijst, methode met vragenlijst en plan van analyse, resultaten, conclusie/discussie, eindconcept) - ik kon bijvoorbeeld maar zes keer met mijn begeleider afspreken dus daar had ik mijn planning naar gemaakt. Ik was het langst bezig met literatuurstudie en discussie.

1 like

Ah dat zou heel fijn zijn!
Ja daar ben ik inderdaad ook bang voor, dat het langer duurt dan gepland dus daar ga ik sowieso rekening mee houden.

@nello Jij ook bedankt voor je tips!

1 like

Ik kan je geen PM sturen, wil je anders mij een bericht sturen of je profiel open zetten?

Is er iemand die Fiscaal recht studeert en die ik straks wellicht wat vragen kan stellen?

Pfff, ik heb een prof die echt amper iets gedaan heeft voor de distance learning die we nu hebben. Ja, “studeer het boek” en af en toe zet hij een ppt online, verder amper/geen communicatie. Na veel vragen van studenten heeft hij ook audio toegevoegd aan de ppt, opgesteld en voorgelezen door zijn assistent, maar haar Engels is echt verschrikkelijk, veel grammaticale fouten en de uitspraak trekt op niets (het vak wordt in het Engels gedoceerd), dus daar heb je ook niet veel aan.

Gisteren is er een lange e-mail van hem gepost in onze Whatsapp-groep, waarin hij antwoordt op 1 student. Blijkbaar moeten we een deel niet kennen (werd nooit gecommuniceerd) en hij heeft het ook nog over dat het voor hem ook een frustrerende periode was, met alle vragen van de studenten. Ik kan hier echt zo slecht tegen. Dat is toch totaal niet professioneel, daar hebben studenten toch geen boodschap aan. Ik kan me hier echt aan ergeren. Maar ik geniet wel van de reacties van m’n medestudenten hierop :joy:.

Je ziet toch wel een heel duidelijk verschil nu, tussen de verschillende proffen. Een andere prof heeft 2-3 weken de tijd genomen om alles uit te zoeken, heeft in tussentijd ppt’s met (goeie) audio gepost en is daarna overgegaan op online lessen. Hij communiceert ook heel duidelijk en vaak, ook als hij dingen nog niet weet, maar er bv. mee bezig is. En hij heeft het vaak over onze mentale gezondheid, had voor de laatste les een hele tekst voorbereid over deze uitzonderlijke omstandigheden. Echt een wereld van verschil. En het grappige is dat ik bij de eerste (toen nog fysieke) lessen het juist omgekeerd had ingeschat. De lessen van de eerste prof waren echt interessant gebracht (terwijl hij nu dus niets doet) en de tweede prof leek vooral zijn eigen cursus voor te lezen (en hij is nu dus heel erg begaan met studenten en schakelde heel snel naar de online manier van werken).

1 like

Ik kom er net achter dat ik over 11 dagen geen lessen en opdrachten meer heb, alleen nog herkansingen etc afwachten. Dus vanaf dan eigenlijk al zomervakantie :scream: Ik kijk er zo naar uit om eindelijk klaar te zijn met dit jaar en weer een veel leger hoofd te hebben :tada: Mijn motivatie is nu ook echt niet meer aanwezig.

Succes iedereen met de laatste loodjes, nog even volhouden! :muscle:t4:

5 likes

Is er hier iemand die handig is in SPSS? ik kom ergens niet uit wbt een groepsvariabele aanmaken en heb ook geen flauw idee hoe ik op google gericht kan zoeken met dit probleem, dus hopelijk is er hier iemand aan wie ik het misschien even kan uitleggen en die me kan helpen? :crossed_fingers:

Ja ik doe onderzoek naar het verschil tussen twee gemiddelden van een groep. Ik heb even een aantal dingen veranderd wegens anonimiteit dus het slaat nu even nergens op maar het gaat om het probleem voor spss haha. Ik heb dus data van respondenten, en hiervan heb ik een dummy variabele aangemaakt op basis van hun seksualiteit. Dit heb ik gedaan door 0 = heteroseksueel en 1 = niet heteroseksueel (lhbt community). Nu wil ik het verschil tussen gemiddelden op mentale welzijn vergelijken binnen die groep van lhbt community, maar dan op basis van of ze een vaste baan hebben of geen vaste baan. Ik wil dus een variabele aanmaken voor lhbt community (dus repsondenten die 1 hebben gescoord op sexuality) en die daarnaast ook 0 óf 1 hebben gescoord op het feit of ze een vaste baan hebben of niet (vaste baan = 1, geen vaste baan = 0). Als ik deze variabele dan heb aangemaakt kan ik namelijk die verschillen op mentale welzijn vergelijken. Hopelijk volg je het nog haha.

Edit: misschien is er dan een andere manier om deze variabele aan te maken waar ik geen weet van heb, ik heb ook geen flauw idee hoe ik gericht kan zoeken op het internet voor dit probleem en ik heb al duizenden filmpjes bekeken

Ik zou dan moeten kijken naar example 3 denk ik? dit is geloof ik wel wat meer voor de geavanceerderen onder ons haha. Ik snap er eerlijk gezegd niet zo veel van. Zou dit dan een variabele creëren onder de lhbters die vervolgens in twee groepen komen: lhbters met een vaste baan en lhbters zonder vaste baan? waarna ik die twee groepen dan kan vergelijken via een independent t test? of kan ik beter een andere test gebruiken?

Net mail gehad dat het volgende studiejaar weer online gaat worden… tentamens en lessen 100% online. Ook gaan de klassen uit maximaal 10 mensen bestaan die ongeveer uit hetzelfde postcodegebied komen. Ondertussen moet ik wel vanaf november t/m januari fulltime stage gaan lopen die ik in de zomervakantie zelf moet gaan zoeken. Meh.

Nu bezig met het laatste groepsproject afronden en dan heb ik later deze week zo goed als zomervakantie!

1 like

Wow heftige (en snelle) beslissing. Ben benieuwd of er nog universiteiten zullen volgen.

Idem! Ik volg vakken in een opleiding die enorm internationaal is, met heel veel buitenlandse studenten. Ik ben heel benieuwd wat ze voor het volgend semester zullen beslissen.

Wel heftig, die beslissing. Meteen het hele jaar, @Crystalfire.

Ben bang dat er zeker nog meer gaan volgen. Ik zit op een hogeschool, maar ik had al gelezen dat de universiteit Leiden tot februari ook al alles online doet.

1 like

Hier hebben de Belgische uniefs nog niks beslist (en communiceren sowieso erg vaag en slecht :roll_eyes:). Maar wellicht zullen ze ook wel volgen, zeker met die ‘tweede piek’ in het vooruitzicht. :frowning:

Heb nog 2,5 dag om een essay uit de grond te stampen en dat moet opzich prima lukken want de lijn van het verhaal heb ik al… maar beginnen ho maar. Waaaarom stel ik altijd alles uit?? :sweat_smile: Mijn motivatie is ook zo laag, terwijl als ik nog even 4 maanden knal ik mijn diploma heb. De laatste loodjes wegen echt het zwaarst. Oké nonsens genoeg geklaagd ga iets doen!!!

2 likes

Ik heb echt 0,0 motivatie voor school. Ik volg twee bachelors, dus moet volgend jaar sowieso ook naar school en ik merk dat ik daardoor een beetje laks word.

Ik heb morgen een opdracht die ik moet maken, maar ik heb 0 colleges en werkgroepen gevolgd voor dat vak (mega dom i know). Nu probeer ik een samenvatting te lezen maar het is ZO SAAI. Het gaat ook over civil en common law onder andere en ik vind dat zulke verschrikkelijke onderwerpen. Sorry voor mijn negativiteit, maar ik moest het gewoon even kwijt.

ik schaam me al 2 weken zo erg voor hetgeen ik ingeleverd heb in de eerste ronde dat ik de feedback van de docent niet durf te bekijken en nu stel ik het zo erg uit. straks kom ik helemaal in de knoei. het stomme is dat het over 2 weken ingeleverd moet en ik al 2 weken heb verspild en ik weet gewoon dat ik nog steeds genoeg tijd heb en daardoor begin ik niet.
maar heb ook nog een tentamen en moet het prsenteren en ik wil gewoon van de stress af.
gvr

het is gewoon teveeeeel.
waarom ben ik zo. als ik nou gewoon wat meer moeite had gedaan had ik wat redelijks kunnen inleveren en concrete feedback kunnen ontvangen.
ik kan zelf niet eens meer wijs uit wat ik heb geschreven. arme juf.
weet niet hoe ik dit moet oplossen.

1 like