Studietopic

Wanneer je moet studeren maar al 3x aan nieuwe aantekeningen bent begonnen omdat je niet mooi genoeg hebt geschreven. Who cares Flamoes. Over drie weken verbrand je dit schrift en kijkt niemand er ooit meer naar. :upside_down_face:

4 likes

Ik heb een soortgelijk onderzoek moeten doen, kwalitatief met ook deze hoofdstukken er in. Mijn scriptie (had een 9,2) staat niet online, maar als je wil kan ik je wel stukken van die hoofdstukken sturen zodat je wat voorbeelden hebt? Je mag me een pm sturen!

1 like

Mehhh het studieleven gaat weer beginnen, ik ga naar m’n 2e jaar. Gelukkig propedeuse meteen gehaald! Morgen wordt het collegegeld in 1x afgeschreven :sweat: En ik heb net wat 1e jaars boeken verkocht, nu kan ik meteen de nieuwe boeken kopen en moet m’n Adobe creative cloud licentie nog vernieuwen.

Vandaag zou de introweek normaal beginnen, maar ik heb nog geen idee in welke klas ik zit en wat m’n rooster is :+1:t3:

1 like

Ik heb helemaal geen zin om weer met het collegejaar te beginnen, ik vind al dat alleen thuis studeren maar stom en beleef er veel minder plezier aan op deze manier. :frown: Ik ga ook aan een nieuwe studie beginnen (master) en vind het best lastig dat ik zo niet echt makkelijk medestudenten kan ontmoeten, dat gaat online toch minder goed dan in het echt. Ik ken ook verder niemand anders die deze master gaat doen want het is een vrij kleine richting. Er is ook geen centraal openingsmoment of introductie, alleen een eerste (online) openingscollege op maandagochtend en that’s it. Zo jammer.

Heeft je master een studievereniging? Ik weet dat onze studievereniging dingetjes mag organiseren zoals een diner op 1,5 meter en online pubquiz enzo. Misschien kun je zo toch mensen ontmoeten?

@Flamoes daar had ik niet eens aan gedacht, goede tip dankjewel!

@Santeria ja dat is wel slim! Ik ga m’n master in dezelfde stad doen als m’n bachelor dus heb gelukkig hier wel al een vriendengroep en basis opgebouwd, maar ik zou toch ook graag wat mensen van mijn eigen studie beter leren kennen om daar mee te kunnen sparren en studiegerelateerde dingen mee te kunnen bespreken! Wel leuk dat je je ergens gaat aanmelden, wat voor sport wil je doen?

Ik hoop ook dat we snel weer veel onderwijs op de uni kunnen volgen, thuis studeren en online colleges volgen is echt niks voor mij. Ik mis de UB zelfs… hahaha

Ik mag ook een master gaan volgen :tada:
Hopelijk krijg ik het nog rond om de pre-master te gaan doen per 1 september, inschrijfdeadline is voor de 31ste haha.
Ik ben nu afhankelijk van mijn werk en dan pas kan ik mij aanmelden.En dan zou ik in februari starten met de master.

Ik ga dit doen naast mijn baan van 32 uur per week, naar ik denk dat het wel haalbaar is.

Succes allemaal!!

6 likes

Wat heftig, 32 uur ernaast werken! Ga je je master gewoon voltijd doen?

Ik moet volgend jaar nog ƩƩn bachelortentamen maken (mijn uni heeft vanwege COVID een regeling dat je toch alvast aan je master mag beginnen als je een paar studiepunten mist) en ik heb daar al stress over haha, hoe ik dat allemaal naast mijn reguliere studielast moet gaan doen :joy:

Het is ook echt een heel moeilijk vak dat me totaal niet ligt dus ik zweet nu al een beetje voor die periode.

Wow, 32 uur ernaast werken lijkt me wel zwaar. Als ik het goed begrijp ga je een deeltijd pre-master doen? Dan alsnog wel zwaar

@Dombo @Filia

Er wordt nog gekeken of ik het deels in werktijd kan doen.
Ik ga het volgen aan de open universiteit, in deeltijd, op vrijdagavond.

Ik heb sowieso iedere woensdag en het weekend vrij en richting mijn scriptie wil ik bijv. Bepaalde verlofuren inzetten.

Ik weet dat het pittig gaat worden maar voor nu is er veelal motoviatie dat overheerst haha.

2 likes

Ja, dat zal inderdaad wel de reden zijn en dat snap ik ook! Is alleen gewoon heel vervelend dat ik de komende weken nu ook weinig ingepland ben op mijn werk omdat ik mijn beschikbaarheid gewoon helemaal niet kon opgeven.

Heb mijn rooster hoor! En inmiddels meer duidelijkheid over of we opnames krijgen of online live les

Nou ik werd vanochtend wakker met een klassenmail! Dus ook rooster kunnen zien. Alles in blok 1 is 100% online zo te zien en introductie is er helemaal niet.

1 like

Ik heb vanochtend een online Introductiebijeenkomst gehad voor mijn nieuwe opleiding (tweede BA), en echt alles wat er mis kon gaan ging mis, haha. Microfoons deden het niet, camera’s deden het niet, mensen zaten in de verkeerde sessie, sessies werden ineens beĆ«indigd… Oh, ben zo benieuwd hoe dit straks zal gaan tijdens de online colleges.

1 like

Mijn rooster staat inmiddels online, maar bij alles staat ā€œonline class: see blackboard for more informationā€, alleen de vakken staan nog niet op blackboard dus nu weet ik alsnog niks :crazy_face:

Ik vind het ook heel vervelend dat er nog geen rooster is! Hij komt normaal gezien 14 september online, maar ik kan maar beslissen welke (en hoeveel) vakken ik dit jaar ga volgen als ik weet hoe het met de lessen zit. En ik merk dat ik het lastig vind om die controle los te laten en gewoon te wachten. Misschien ook omdat dit een eindeloze zomer lijkt, zonder reizen e.d.

1 like

Nou tenzij mijn werkgever nog 1600 euro erbij betaalt kan ik pas in februari starten met mijn pre-master.
Op zich geen groot drama,maar het voelt toch even als een domper en een vertraging in mijn plannen.

Ik werk op het hbo en de klassen en roosters worden bij ons pas 28 aug bekend gemaakt. Staat aangegeven ergens maar niemand leest dat natuurlijk. Hele afdeling had vakantie tm gisteren dus nu wordt alles opgestart en klassen gemaakt enz, wat een gedoe

Ik vind jullie allemaal echt heel dedicated hoor. Meestal ging ik 1 september eens kijken wat het rooster was en kocht ik mijn boeken in de eerste lesweek. :flushed: (Niet dat ik nu zo’n goed voorbeeld ben.)

5 likes

Ah ik hoorde net dat alle lessen weer online worden gegeven. Aan de ene kant vind ik dat chill want dat scheelt voor mij 3 uur reizen op een dag. Maar aan de andere kant mis ik de sociale interactie met mijn klasgenoten dan wel en ik zit dan 5-6 dagen alleen maar thuis, achter mijn laptop. Mehhhh :expressionless:

1 like