Studietopic

Het ligt er volgens mij aan of je al een bachelordiploma hebt (maakt dus niet uit hbo of uni) Zo ja, dan ga je wel instellingsgeld betalen! Tenzij je reeds behaalde bsc diploma niet in onderwijs/gezondheidszorg valt en je als volgende studie wel een onderwijs/gezondheidszorg opleiding wil gaan doen. Tenminste, dat is wat ik altijs heb gehoord hierover.

1 like

Als je niet eerder een opleiding het hoger onderwijs hebt voltooid die volgens het CROHO-register onder onderwijs of gezondheid valt dan betaal je geen instellingsgeld. Ik betaal voor mijn 2e bachelor gewoon het normale tarief wat betreft colleggeld.

1 like

Als ervaringsdeskundige wil ik nog even bevestigen wat iedereen zegt. Ik doe nu de (versnelde deeltijd) pabo maar ik heb al een WO bachelor. Zoals iedereen zegt, betaal je voor een hbo-opleiding in het onderwijs wettelijk collegegeld. Mijn studiegenoten die al een bachelor/master
onderwijs/pedagogische wetenschappen oid hebben, moeten wel instellingscollegeld betalen. Als je een niet-onderwijs of zorggerichte opleiding hbo wilt gaan doen, betaal je helaas ook instellingscollegeld. Misschien kan je op zoek gaan naar een traineeship als je dit niet redt?

Vergeet niet dat je waarschijnlijk ook vrijstellingen kan krijgen voor onderzoeksgerichte vakken e.d. dus misschien kan je je studie versneld doen? Dat scheelt ook weer geld!

1 like

dank iedereen! @anon42392789 @Croque @Floepsie

Ik wist niet zeker of ze met een graad onderscheid maakten tussen hbo/wo, dus bedankt voor jullie input!

1 like

Heeft iemand ervaring met het volgen van een opleiding bij instellingen zoals Schoevers/Capabel/Tio?

Iemand ervaring met de opleiding apotheekassistent?

HRM bij Schoevers of Sociaal Werker bij Capabel! Ik zie dat Schoevers nog wel genoemd wordt in vacatures maar dat is met name bij de opleiding directiesecretaresse.

Ik heb helaas geen havo diploma en heb recentelijk de 21+ test niet gehaald dus ik ben nu op zoek naar alternatieven.

Is er iemand, bijvoorbeeld een student sociologie, die mij kan helpen aan literatuur/artikelen over sociale invloed/social influence? Ik heb eigenlijk een duidelijke/bondige uitleg nodig wat sociale invloed precies inhoudt. Ik kan online echt geen goede of relevante bronnen vinden. Wel gekeken in de online mediatheek van mijn opleiding, alleen alle boeken waar er wellicht iets over in staat zijn uitgeleend.

Mag zowel in het Nederlands als Engels zijn! :smiley:

Nou beide zijn welkom, maar ik moet het uiteindelijk ook als bron/literatuur gebruiken voor mijn scriptie! Dus als je iets weet, heel graag! :flushed:

Ik wilde dus graag aan een post-master beginnen in september, maar door corona (online colleges) heb ik het uitgesteld. Nu had ik gehoopt dat ze ook in februari zouden starten, maar dat is helaas niet zo. Ik hoop dat ik volgend jaar deze motivatie nog heb :grimacing:

Ik moet binnen 3 weken mijn laatste tentamen maken maar niemand weet wanneer, waar en hoe. :face_with_hand_over_mouth: Geef me maar een 7, dan praten we nergens meer over.

4 likes

Lastig! Ik zou zeggen sowieso proberen toch? Ik heb zelf de keuze moeten maken tussen nu thuis stage lopen of wachten, maar omdat er gewoon geen zicht is op hoe lang het gaat duren heb ik voor het eerste gekozen. Mocht een lab-stage niet lukken zou ik misschien toch voor dat andere gaan? Omdat je niet weet wanneer er weer meer onderzoeken gedaan (kunnen) worden? Even heel pessimistisch maar wie weet wacht je een jaar en is de situatie nog het zelfde.

Haha, nja ik zal nu alvast beginnen met leren dan als je de tijd ervoor hebt! Misschien is 3 weken van te voren beginnen wel vroeg maar dan ben je iig al een beetje voorbereid.

1 like

Jaa ik ben sowieso aan het leren want het kan ook zomaar morgen zijn. :neutral_face::crazy_face:

@Santeria dan zou ik zeker gewoon gaan voor wat je wil!

2 likes

Mmh ik snap de bullet points onder resultatenhoofdstuk niet helemaal maar in de literatuur die ik lees staan dat soort dingen niet in de resultaten. Ben je bezig met iets wat een wetenschappelijk paper zou moeten worden of meer een rapportage wat naar beleidsmakers toe zou moeten?

Ik weet niet hoe letterlijk je het bedoelt maar ik zou in de resultaten eerst nog meer de data laten zien. Dus ‘in interview x komt naar voren dat deze strandwacht zich niet op de hoogte voelt en dat hij zich richt op de veiligheid’, en dan bijv in een andere paragraaf ‘in interview y met een baas ligt de focus op het voorkomen van juridische verantwoordelijkheid’. Zonder die twee observaties al te verbinden zeg maar. Dat kun je misschien al in het einde van je resultatensectie doen, maar zeker ook in je conclusie/discussie. Die aanbevelingen en voordelen moeten ook zeker in je discussie.

1 like

Ik weet niet precies welke soort labwerk je bedoelt, maar misschien kan je PhD’ers benaderen? Zij hebben voorrang op werken in het lab nu, en hun dataverzameling moet doorgaan. Dit geldt wel vooral voor labwerk in de sociale wetenschappen tho (edit: nouja dat weet ik eigenlijk helemaal niet lol).

Wanneer je moet studeren maar al 3x aan nieuwe aantekeningen bent begonnen omdat je niet mooi genoeg hebt geschreven. Who cares Flamoes. Over drie weken verbrand je dit schrift en kijkt niemand er ooit meer naar. :upside_down_face:

4 likes

Ik heb een soortgelijk onderzoek moeten doen, kwalitatief met ook deze hoofdstukken er in. Mijn scriptie (had een 9,2) staat niet online, maar als je wil kan ik je wel stukken van die hoofdstukken sturen zodat je wat voorbeelden hebt? Je mag me een pm sturen!

1 like

Mehhh het studieleven gaat weer beginnen, ik ga naar m’n 2e jaar. Gelukkig propedeuse meteen gehaald! Morgen wordt het collegegeld in 1x afgeschreven :sweat: En ik heb net wat 1e jaars boeken verkocht, nu kan ik meteen de nieuwe boeken kopen en moet m’n Adobe creative cloud licentie nog vernieuwen.

Vandaag zou de introweek normaal beginnen, maar ik heb nog geen idee in welke klas ik zit en wat m’n rooster is :+1:t3:

1 like