Succesful adulting

Kijk aan. Goed bezig!

Ik voel me echt de perfecte huisvrouw, brownies in de oven, brood in de broodbakmachine, was in de droger, tweede lading in de wasmachine, dekbed buiten te luchten, vaatwasser aan, straks nog even het afval buiten zetten en dan laat ik het echte schoonmaken morgen aan mijn vriend over :ok_hand:

1 like

Haha ik zie mezelf hier af en toe posten, maar voor jullie perspectief, wanneer ik hier niet post zou ik elke dag in het unsuccesful adulting topic kunnen posten. Vanmorgen werd ik 20 minuten voor de wekker uitgeslapen wakker (naast mijn date/collega). Ben rustig opgestaan, heb de hond uitgelaten, een ontbijtje gemaakt voor ons allebei, de koffie vast laten lopen. Toen hij opgestaan is heb ik het bed opgemaakt, de gordijnen opengemaakt en nog even gekroeld. We zijn na het ontbijt samen richting werk gegaan, hij met de auto en ik lekker met de fiets.

Soms gaat ineens alles zoals het de bedoeling is. Echt fijn.

1 like

10:23 en ik heb beneden alles opgeruimd, de vaat aangezet en een was aangezet. Boven de badkamer schoongemaakt en opgeruimd. Denk dat ik voor 12:00u klaar ben met alles wat ik vandaag moest doen.

Ja dit is succesful voor mij. Normaal blijf ik tot 11/12 in m’n nest liggen en moet dan moeite doen om rond 14:00 te beginnen met iets haha.

4 likes

Lekker bezig!

Ik heb gisteren voor twee dagen gekookt en nu hoef ik het alleen maar op te warmen.

( Dat ik het op bed ga eten en mezelf de rest van de avond niet meer verplaatst vergeet ik ff )

Nadat ik laatst een week weg was geweest heb ik 1. van tevoren mijn huis schoongemaakt en opgeruimd zodat ik in een fris huis terug zou komen, en 2. toen ik thuis kwam direct mijn koffers uitgepakt ook al was het al tegen 23u en moest ik de volgende dag gewoon meteen weer vroeg werken. Een paar jaar geleden had ik mijn huis gewoon zo gelaten als het was en hadden mijn koffers nog een week of twee-drie met de helft van de spullen er nog in in mijn slaapkamer gelegen.

1 like

Ik had dit paar maanden terug ook gedaan (kwam ook middernacht thuis en volgende dag wekker 0645), opgeruimd van te voren en meteen koffer uitpakken en snel gaan wassen enzo dus ik dacht wow ik kan het wel! Maar later was ik weer wat dagen weggeweest en kwam ik inderdaad in een teringzooi thuis, en heb de koffer dagen laten staan, de was pas een week later gedaan en ik was zelfs 2 dagen vrij na thuiskomst :’)
(Ik heb een vriendin die voor vertrek echt alles helemaal schoonmaakt en alvast haar bed verschoont etc. Ook als ze een weekendje weggaat. Beetje jaloers op haar inzet).

1 like

Ik was vandaag ruim 10 uur op mijn werk (en productief), heb anderhalf uur heen gereisd en anderhalf uur terug, een uur fanatiek gesport, daarna een cv en motivatiebrief nagekeken voor iemand, een aantal dingen voor al m’n huisgenoten en mezelf geregeld, gedoucht en een boodschappenlijstje gemaakt voor morgen direct uit werk om lekker en gezond te koken voor mezelf en een vriendin dus voelde me helemaal on top of the world.

Maar nu ben ik wel zo moe dat ik net vol schoot van de lieve recensie die mijn AirBnB-mensen van vorige week (ik sliep dus bij hun) over me schreven, het is echt tijd voor bed.

O ja en iets minder succesful adulting: ik had een les gegeven en kwam er pas naderhand achter dat ik mijn shirt verkeerd om aan had, voelde al fucking oncomfortabel.

4 likes

Ik heb mijn verjaardagskorting van bol gebruikt om waspoeder te kopen.

3 likes

Ik heb dit jaar ruim op tijd een nieuwe agenda gekocht (in plaats van op zoek te gaan wanneer ik er een nodig heb, wat pas aan het einde van het jaar is wanneer er nauwelijks nog goede agenda’s te koop zijn).

2 likes

alvast veel soep gemaakt dit weekend zodat ik elke dag soep kan meenemen naar mijn werk.

1 like

Ik heb vandaag gewoon de ramen gewassen, dat doe ik echt nooit in de herfst/winter. Wel alleen aan de binnenkant, maar toch.

2 likes

Ik doe as we speak boodschappen met een karretje en voel me echt volwassen (ik ben 35+ en heb 2 kinderen maar dit voelt echt alsof ik mijn leven op orde heb🤷🏼‍♀️)

6 likes

Ik had nooit mijn administratie op orde alle soorten brieven lagen overal en nergens. En nu heb ik een map gekocht en alles netjes geordend.

4 likes

Ik heb gisteren mijn keuken van binnen en buiten schoongemaakt en deels opnieuw ingedeeld. En ik vond het nog leuk ook om te doen. Ben net al een paar keer in de lades en kastjes gaan kijken om van de orde en netheid te genieten. Ben helemaal in mijn nopjes :smile:

5 likes

Kom jemijn keuken ook doen :partying_face:

Ik heb m’n moeder een keer gevraagd of ze me er mee wilde helpen. :see_no_evil:

Sinds m’n snoerloze stofzuiger stofzuig ik (bijna) iedere dag, dat voelt ook zo ‘huishouden op orde’ achtig :grin:

1 like

Ik doe het zo! Heb serieus echt een leuke avond gehad haha! Binnenkort de badkamer :shower:

Haha hetzelfde heb ik met onze dweilrobot. Heeft me bijna mijn huwelijk gekost maar het ding mocht blijven. Maar daardoor hou ik het huis ook netter omdat ik het zo fancy vind dat hij zijn rondjes doet door het huis en het dan gewoon schoon is. Ipv 1x per half jaar dweilen, wordt er minimaal 1x per week gedweild nu :joy:

1 like

Deze week heb ik de waterkoker ontkalkt en de theepot van binnen schoongemaakt. As we speak zit het douchegordijn in de wasmachine :ok_hand:

3 likes