Huh wat? Nee joh. Nog nooit gehoord. Niet normaal. Niet oké. Wat betekent het überhaupt?
is een letterlijke vertaling uit het Engels, of eigenlijk het Spiritueels
voor hetzelfde geldt
wtf man
Op de een of andere manier moet ik daar altijd over nadenken. Zo van is het nou van het werkwoord gelden of van
Krijg het er niet in haha
Dat mensen ‘chique’ schrijven als het ‘chic’ moet zijn. ‘We gaan chique gekleed.’ Je zegt toch ook niet: ‘We gaan mooie gekleed.’ Nouuuu dan
Als het dan toch over intenties gaat (ging), hier gaat een ergernis aan de vorm gepaard aan een aan de inhoud: het werkwoord ‘manifesteren’ is toch helemaal niet bedoeld om overgankelijk (met een lijdend voorwerp) te gebruiken?
Dingen manifesteren zichzelf waneer het hen uitkomt, je kunt ze niet manifesteren. Je ziet al aan het werkwoord dat dit een onzinnig idee is.
Begrijpen jullie wat ik bedoel?
Ja klopt van geen kant, het is ook nog eens een reflexief werkwoord dus iets manifesteert zich. Dan zou het in dit gebruik iets moeten worden als ‘ik manifesteer me’ (aan wie of wat?) en dat slaat ook nergens op. De dingen manifesteren zich AAN jou. Maarja alles is maakbaar in het leven dus we gaan toch verdomme niet lafjes zitten afwachten tot die dingen zich eindelijk aan ons manifesteren, wij manifesteren ze zelf wel. Succes is een keuze!
Dit pareltje op Facebook (jaja, of all places); wat leuk dat X langs is geweesd.
GEWEESD? Excuse you!?
Jaar later, maar mijn collega zegt dit dus letterlijk. “Aantal X stoelen” ipv “een X aantal stoelen”. Ik erger me hier dan ook weer onredelijk aan.
Van de week op facebook: Helt ipv held.
Ik merk dat ik soms ook verkeerd ga of onnodig lang moet nadenken omdat ik het ooit fout heb gelezen. En dan begin ik te twijfelen wat juist is.
Bijvoorbeeld ‘na aanleiding van’ en ‘naar aanleiding van’
Hoefde ik eerder nooit over na te denken. Maar volgens mij hier gelezen dat mensen na en naar verkeerd gebruiken. Dat blijft dan hangen.
Ik snap dit echt niet, het zijn twee compleet verschillende woorden met compleet verschillende betekenissen. D/t-fouten, onjuist spatiegebruik, als/dan-fouten, dat kan ik ergens nog begrijpen. Maar ik ga na mijn moeder?! Na haar wat?
@Trivia ik doe dat dus Ik weet hoe het hoort, maar op de een of andere manier krijg ik het nooit in een keer goed mijn strot uit. Alleen als ik er echt bewust over nadenk, maar dat doe ik meestal niet tijdens het praten
Überhaupt mensen die dit woord verkeerd uitspreken. norMAlitair, niet normaLIter
‘Het is corona’, maar dan vooral in officiële aangelegenheden of op tv. Ik zeg het zelf wel eens in mijn persoonlijke leven maar ik vind het eigenlijk niet klinken. Het is coronatijd of de coronacrisis of wat dan ook. Maar dit tijdperk is niet corona.
Oh ja die vind ik ook echt heel irritant… In aanvulling daarop ‘de Corona’. Bijvoorbeeld ‘dat komt door de Corona’. De Coronawat…
Ik zeg het dus verkeerd. Bedankt, weer wat geleerd!
Oeps dit zeg ik dan ook altijd fout! Goed om te weten.
ja echt vreselijk, ik verbeter ook iedereen die de corona zegt. moet je dat maar niet zeggen
Als iemand “in eerste instantie” zegt terwijl er helemaal geen tweede instantie is
Zo’n holle frase dan
Nee het is norMAliter, niet norMAlitair.
Je spreekt het uit als tair.