“Dat ben ik eens.” Hoor ik vaak.
Dat ben ik MET JE eens!
Hi hi is nog veel erger!
Ugh ja ik doe dat ook haha. Besef het me (op WhatsApp) alleen pas nadat ik het bericht verzonden heb, en voel me dan zo suf en onderdanig
Als je het hebt over ‘een paar dingen’ is er meestal wel iemand die dan zegt: ‘Een paar is twee.’
Een paar is niet altijd twee en kan ook enkele betekenen
Oh wat erg ik heb een collega die continu deze fout maakt, kan het niet aan
Oeh nog even en dan wordt dit als goed Nederlands gezien. Grappig hoe taal veranderd.
Verandert
Haha alleen al alle forummers die er eentje gekocht hebben zouden genoeg moeten hebben opgebracht om een extra check over deze advertentie te kunnen bekostigen
Mijn collega’s gebruiken het woord “verantwoording” in plaats van “verantwoordelijkheid”.
“Hij zal de verantwoording dragen”.
Dit gebeurt bij ons ook! Niemand wil verantwoordelijk zijn maar er wil al helemaal niemand verantwoording afleggen, dus tsja.
Huh
Nog even lekker laat hierop inhakend, wisten jullie dat er in NL ook een wet is die werken waar je wilT heet?!
Wat jij wil
Oei nou mijn nekharen gaan er in ieder geval van overeind staan… de wetgever twijfelde kennelijk ook want hij heette eerst de “wet werken waar je wil” maar die naam is dus ergens in de behandelingsprocedure aangepast.
Maar daarom heet dit topic toch ook ‘taalergernissen’ en niet ‘taalfouten’. Je kunt je aan iets ergeren wat niet fout is
Ik huil ook als ik kuffer voor cover hoor
Linda reclame gehoord?
Dat niet maar ik keek verplicht RTL Boulevard en daar houden ze van kuffers