Taalergernissen

Oh grappig, dat zou het misschien verklaren! In mijn werk is het wel gangbaar

1 like

Maza heeft er sowieso een handje van om de namen van producten verkeerd te schrijven zodat je meteen begrijpt dat het van hen komt. Ze noemen het ook ‘hoemoes’ en echt… aargh.

3 likes

Ik hoor het een man zeggen ‘ik was aan het integreren met een meisje uit een plaats’, waarmee hij bedoelde aan het praten/flirten. Ik ben echt geen taalpurist, maar dit is echt irritant taalgebruik.

3 likes

Zowieso, zowiezo, sobiezo, soieso, zobijzo. Nee.

Gewoon sowieso

9 likes

Ondanks dat in plaats van hoewel (of desondanks). Vind ik zo’n lelijke constructie! Liever één woord gebruiken dat de betekenis gewoon perfect vat dan twee woorden die heel stram samen klinken.

3 likes

Ik herkende dit helemaal niet dus ik was benieuwd… oei :laughing:

18 results for"dit termijn"

1 like

Nouuu dat behoeft enige nuancering, sorry ik had ook duidelijker kunnen zijn. Als je precies op die term zoekt doe je er aanhalingstekens omheen, anders krijg je ook wat er op lijkt. Hoe dan ook: scary!

Ik zie tegenwoordig ook mensen dingen schrijven als: 5 week. Ik weet niet hoor, 5 is meervoud??

5 likes

we wilde niet te lang wachten

12 likes

Oh en deze, net weer in een poll bij opties als nooit-soms-regelmatig-vaak.

Het kan me niets! schelen dat mensen ‘regelmatig’ zeggen wanneer ze ‘geregeld’ bedoelen en ik wou dat ik nooit had geleerd dat dit fout is want het verpest mn leven man :rage:

6 likes

Superlelijk maar ergens snap ik het wel een beetje. Lijkt te passen in het rijtje 5 jaar, 5 uur, 5 kilometer, 5 euro.

3 likes

Een externe partij heeft het in een vrij belangrijk document over “een jongen dat…” :flushed:

5 bier

7 likes

Ik vind dit ook echt de lelijkste fout die er is en ik krijg er gewoon echt oogpijn van. Wie heeft er ineens bedacht dat we geen meervoud meer is? Gebeurt ook alleen bij zwakke werkwoorden.

De rede daarvoor is / geen goede rede

Bewijze van spreken

Enalaatste

6 likes

Nog steeds dat mensen het verschil tussen na en naar niet weten. Het doet gewoon pijn aan mijn ogen en hersenen en mijn gehele lijf.

16 likes

Ja dit vind ik ook echt walgelijk en ik zie dit steeds vaker :sob: :sob: :sob:

1 like

het woord ‘wonderlijk’

ik word er gewoon een beetje misselijk van elke keer als ik het hoor. misschien komt dat door gijs groenteman die het in zowat elke zin gebruikt en het daardoor zo’n lege term lijkt.

1 like

Brr ik hoor het hem zo zeggen met dat temerige toontje.
Thanks for nothing Gijs.

2 likes

nee mijn grootste pet peeve is toch wel ‘hij wilt’ hoor
ohja en ‘error in mijn hoofd’ vind ik ook echt verschrikkelijk trouwens, plz stahp

5 likes