ik zie en hoor ineens heel veel mensen ‘huppelepup’ zeggen. echt irritant
Hahaha
Zodrek, die vind ik pas erg. Maar dat is een regio dingetje denk ik?
Denk het wel haha. Is dat dan ‘zo direct’ maar dan verbasterd naar zodrek? Inderdaad erg lelijk.
Ja, dat haha!
Ik las van het weekend deze column (zag hem net ook weer voorbij komen) en moest toen aan toenstraks/zostraks denken haha beetje zelfde kaliber (daarstraks)
En ontopic: ik erger me dus ook echt aan “En eerlijk?”
“En eerlijk?” Geeft me echt tenenkrommende linkedin blog vibes
Ik kreeg een mail van een redelijk fancy (4 sterren) hotel met:
Onderwerp in het Engels
Aanhef in het Duits: liebe kika (heel informeel)
Body in het Duits: Siezen (u-zeggen, formeel)
Geen e-mailhandtekening
Ik erger me aan een bepaalde influencer die consequent het woord spenderen gebruikt in plaats van uitgeven: ‘ik heb m’n geld gespendeerd aan…’
Ik weet niet waarom ik het zo irritant vind, maar elke keer als ik het hoor/lees denk ik, waarom zeg je dat nou??
Om interessanter te klinken ![]()
Ik lees de laatste tijd heel vaak jongentje. Af en toe ook mensen die het daadwerkelijk zo uitspreken.
Ik lees, onder andere ip het forum, geregeld: baadt het niet, dan schaadt het niet. Het is BAAT ![]()
Dat mensen nog steeds continue/continu verkeerd gebruiken.
Chic/chique idem
TIL
ik dacht altijd dat chic gewoon een andere schrijfwijze van chique was, en dat chique voor allebei kon. Maar het is dus een chic pak en het chique pak
Ik kan er niet tegen dat tegenwoordig iedere mening een ‘take’ is. Vind dat zulk irritant internet-taalgebruik.
Heel ander spreekwoord zo
Ja eigenlijk gewoon zoals je het zou uitspreken dus, net als bij continue/continu. Eerst dacht ik ook dat chic/chique gewoon hetzelfde woord was met een andere schrijfwijze, alsof chique de chique versie van chic was 🤣
Dit dacht ik ook
soort shawl vs sjaal
Omg ik dacht dat chic (door die Amerikaanse discoband) altijd de Engelse vorm was van chique, maar dat is helemaal niet zo.