Taalergernissen

Omg shawl :rofl: Who does that

Moet meteen aan het woord ijskast denken :money_mouth_face:

1 like

Uhhh ik doe dat hahaha :joy: ik vind sjaal kinderlijk hahaha

En ik vind het ook heel irritant dat mijn moeder nog buro en kado schrijft. Verder ben ik heel normaal gelukkig

1 like

Bij shawl moet ik denken aan twee totaal verschillende dingen: zo’n oudbollig klein, zijden sjaaltje die de outfit van Gerda afmaakt (ik kan helaas geen referentie foto vinden) óf zo’n luxe, dure, wollen ding (shawl dus) van Acné of zo. Andere opties zijn er in mijn hoofd eigenlijk niet.

• shawl
  • sjaal

0 stemmers

3 likes

Past goed in dit topic :smile:

1 like

Hahahaha, ja! Bedankt dat je me erop wijst

1 like

ik vind cover uitspreken als ‘kuvver’ zo lelijk. ik hoor mensen uit de magazinewereld dat altijd doen dus wellicht is het daar normaal maar het klinkt echt irritant

11 likes

Ohja dat vind ik ook altijd van ontzettOnd, hoorde ik Robert ten Brink vroeger altijd zeggen op tv :smiling_face_with_tear:

2 likes

altijd als iemand dit benoemt moet ik beginnen over lucia rijker haha. zij is niet alleen kampioen boksen maar ook kampioen daarin

omg ik zag haar pas op schiphol trouwens en ze glimlachte lief toen we oogcontact maakten dus love haar wel geen haat naar lucia

5 likes

Wij noemden hem thuis ook: Robbort ton Bronk

14 likes

Hier in de omgeving zeggen en schrijven mensen heel vaak ‘joun’ of ‘jouwn’ en ik vind dit zo vreselijke klinken. Net las ik het in een social media post van een kapper, dus niet alleen kinderen die dit fout doen.

7 likes

Ja, ik heb het op het forum ook wel eens voorbij zien komen. Is dat spreektaal die/dialect dat schrijftaal geworden is of zo?

Huh, ik ken dit helemaal niet. Is dit dan als “jouwn” boek? Of hoe wordt dit gebruikt?

eerder bijv ‘mijn boek of het jouwne?’

Ik ken dit vanuit West-Friesland, maar ik heb het alleen mensen horen zeggen, niet zien schrijven. Jounes is hier ook nog wel een mooie variant op (= de jouwe)

2 likes

ja! is dat joun tas? ik zeg dit ook haha

1 like

Ik ken dit alleen als ‘de mijne en de joune’, dus gewoon dat je die n achter jou doortrekt omdat mijn ook met een n eindigt zegmaar. Maar ja wel echt meer een ding voor kinderen om zo te praten.

1 like

‘als een jekko’ vind ik zo’n gare uitspraak

4 likes

Deze kom ik net tegen:

1 like

In dezelfde categorie: gas op die lolly

1 like