Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Ik had dit ook, zie het tech-topic!

2 likes

@Perzik zo lukte het mij

1 like

Dank je wel!! Gelukt, heel blij mee

1 like

Ik probeer op insta een post met meerdere foto’s te maken (om op mijn profiel te plaatsen, dus geen story ofzo), maar wanneer ik de foto’s begin te bewerken (basic dingen zoals contrast en bijsnijden, enkel wat je op de app kan) beginnen de foto’s gek te doen. Sommige worden wit of zwart of ze flikkeren of ze zijn opeens schuin of ze keren terug naar hun onge-editte staat. Weet iemand wat ik kan doen? Als ik ze als concept op sla, dan blijven ze gek doen. Heb de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ik kan screenshots proberen tonen als het niet duidelijk is.

Dat heb ik ook wel eens, maar bij mij is vaak de app afsluiten en helemaal opnieuw beginnen (dus geen concept opslaan maar vanaf 0) wel de oplossing. En soms mijn scherm draaien, (en terug draaien). Maar gezien je de app al hebt verwijderd en opnieuw geïnstalleerd weet ik niet of dit wel gaat werken.

Ik wou gisteren iets kijken via de Videoland app op tv maar klopt het dat die geen chromecast connectie meer kan maken?

Heb je de nieuwe app of de oude? Ik heb gister nog gekeken dus misschien is er een storing ofzo

De nieuwe app. Chronecast ook helemaal opnieuw ingesteld omdat die op een nieuwe tv aangesloten werd.

Verder niet zo’n groot probleem want heb dalijk mijn eigen tv weer waar de app al op zit maar vroeg me af of meerderen dit hadden!

Weet iemand hoe het werkt met blokkeren op whatsapp/telefoon?

• Als iemand mij heeft geblokkeerd en ik stuur berichten, komen die berichten dan aan op het moment at iemand je deblokkeert of komen ze gewoon nooit aan?
  • Als je in gezamelijke whatsappgroepen zit, ziet die persoon dan nog wel jou berichten in die groep/zie ik haar berichten?
  • Kun je iemand ook blokkeren op je telefoon? Zodat smsjes ook niet binnenkomen?

Ik kom er met googlen niet helemaal uit, dus als iemand iets kan zeggen over bovenstaande vragen zou dat heel chill zijn.

1 like

Ik weet niet hoe je gezocht hebt want ik vind het meteen duidelijk terug?

1. Die berichten komen nooit meer toe op Whatsapp

Berichten, oproepen en statusupdates die zijn verzonden door een geblokkeerd contact zijn niet zichtbaar op je telefoon en worden nooit afgeleverd.

1. Je blijft elkaars berichten zien in group chats

Als je een contact blokkeert, ziet die gebruiker nog wel de berichten die je verstuurt in een groep waar jullie allebei in zitten en je ziet ook de berichten van het contact in die groep. Neem niet deel aan groepen met mensen waarmee je niet wilt communiceren.

1. Kan volgens mij wel: Gesprekken en berichten blokkeren of markeren als spam - Android - Google Voice Help of eens googlen voor iOs indien iPhone. En/of je provider contacteren om dat nummer te blokkeren
2 likes

dank je wel

1 like

Mijn Spotify-app op de televisie heeft sinds een week ofzo echt zo’n godsgruwelijk irritant bug: elke keer als ik een nummer kies in een afspeellijst (op een willekeurige plek in de afspeellijst) speelt ie het nummer af en begint ie, als dat nummer is afgelopen, vervolgens weer bij het eerste nummer in de afspeellijst? Echt zo fucking irritant. Ik heb al naar de instellingen gekeken en daar staat niets raars tussen. Ook de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en dat hielp ook niet. Iemand die dit herkent?

Zelfde probleem gehad op mijn Android! Lijkt nu opeens weer verholpen…

Ik hoop dat iemand hier de oplossing heeft. Google en de zoekfunctie helpen me niet verder.

Wil m’n iPhone zo instellen dat m’n ouders en m’n man me altijd kunnen bereiken. Dus ook in de nacht. Maar dan graag wel alleen bij herhaalde oproepen, ik ga namelijk ook wel eens behoorlijk vroeg naar bed.
Ik weet dat er een functie in de focus slaap bestaat waarbij je herhaalde oproepen kan toestaan van geselecteerde personen, maar de eerste oproep wordt dan direct doorgeschakeld naar de VM. De tweede komt er dan inderdaad met beltoon doorheen.
Maar ik zou graag een optie willen waarbij de eerste oproep niet direct doorgaat naar de VM, weet zeker dat m’n ouders bijv. gelijk nogmaals gaan bellen dan.

Iemand een andere oplossing hiervoor?

Ik zie nergens dat de eerste oproep naar vm gaat bij deze focus?

1 like

Nee, gek hè? Ik ook niet. Maar ik test het met m’n man en dat gebeurt dus wel.
Dus was benieuwd of iemand hier een betere oplossing bedacht heeft.

1 like

Als je het maantje hebt aanstaan gaat de eerste altijd naar de voicemail

1 like

Ik heb dit net ook ff getest maar bij mij is dit niet het geval @fullmoon

2 likes

O hmmm nou excuus dan voor de foute info

1 like

Ik heb het nooit getest maar zouden de nummers die je dan bij “sta oproepen toe van” niet sowieso gewoon meteen doorkomen en overige nummers pas bij herhaalde oproepen?

Ik denk zelf ook wel vaker dat ik s nachts gewoon t internet etc eruit wil gooien of mn telefoon op vliegtuigstand zetten oid, maar dan ben ik bang dat ik het niet merk als er iets is. Maar dat slaat nergens op want nu staat alles op stil dus merk ik sowieso niets :smiling_face_with_tear::sweat_smile:

2 likes