De nieuwe MacBooks zijn in elk geval opnieuw veel beter dan degene die jij hebt (2017 dus die met die touch bar veronderstel ik?). Die staat erom bekend dat het toetsenbord stuk gaat en ook veel andere issues mee!
De nieuwe modellen zijn opnieuw een duurzame koop waar je in principe jaren en jaren mee voort gaat kunnen. Zeker de pro modellen ben ik bekend mee en zou ik echt aanraden, daar zie ik eigenlijk nooit echte problemen mee. Prijs ligt wellicht wel een stuk hoger, daar heb ik geen idee van.
Ik ben zelf geen Apple gebruiker, maar ik zou ze ook juist voor basic gebruik aanraden. Je hoeft dan ook niet heel veel meer uit te zoeken van welk merk/model je aankoopt. Bij Apple zit je wel goed en is er ook niet eindeloos keuze, bij alle andere merken is het heel variabel en zou je eigen moeten de exacte processor etc die erin zit moeten vergelijken. En als dit onderwerp je verder niet boeit is dat gewoon irritant om uit te zoeken.
Windows vind ik zelf zo gigantische rommel, en het wordt alleen maar erger en erger. Dan is MacOS een stuk beter. Updates zijn veel minder vaak problematisch, en het zit in de kost van je toestel. Bij Windows zou je al veel bij moeten betalen voor een pro licensce, om niet een OS te krijgen vol adware en andere rommel waar je niet om gevraagd hebt.
De Lenovo IdeaPads zijn wel ook goede toestellen! Voordeel daarvan voor mijn is dat ze vaak beter te repareren zijn (geheugen zit vaak niet vast gesoldeerd dus dat kun je dan vrij eenvoudig (laten) vervangen. In die zin nog duurzamer.