Nou t is al een behoorlijke tijd geleden dus heel goed weet ik het niet meer wat betreft persoonlijk gebruik, maar ik heb nu wel een iphone (15) voor werk en ik vind vooral de camera echt mindere kwaliteit vergeleken met mn Samsung. Daarnaast vind ik m ook trager in gebruik, met name qua openen van apps. Uiteindelijk zijn het allebei telefoons met vergelijkbare functies natuurlijk, maar qua duurzaamheid wil ik nooit meer terug naar apple, elke 2 jaar een nieuwe telefoon is imo een beetje overdaad. En de integratie met google apps vind ik fijn, maar dat zal tegenwoordig op een iphone ook wel goed kunnen denk ik.
Hoi, ik heb een vraag over een video: er zijn videos opgenomen op een OSMO DJI. Deze zijn, op 1 video na, van sd kaart naar harde schijf overgezet. De videos zijn hd en tussen de 2 en 17 gb groot. Een van de videos is niet op harde schijf gezet en per ongeluk van de sd kaart verwijderd, de OSMO is daarna gebruikt en er is nieuwe video gemaakt. Er is een pro versie van disk drill gebruikt om de sd kaart te scannen, deze geeft de ontbrekende video in /trashes weer en heeft het bestand gerecovered tot een .mp4 bestand van ongeveer 10gb. Het probleem is nu dat geen enkel programma dat ik heb, browsers, mediaplayers, adobe media encoder etc het bestand kan openen. Ik heb geprobeerd de extensie te veranderen, prullenbak op de computer is ook geleegd tijdens het lezen van de sd kaart dus ook hier verschijnt de video niet.
Heeft iemand nog tips?
Ik kan dit morgen even navragen op mijn werk als het nog nodig is, daar zitten mensen die heel veel weten van première
Oh wat lief, ja, het is nog nodig!
Je zou het programma handbrake kunnen installeren (plaatje met een ananas) en daar gooi je het bestandje dan in en dan bij preset kun je een andere bestandsindeling kiezen en dan bovenin op de groene knop ‘start encode’
Laat maar weten of dat lukt!
Ik heb nu elke zoveel dagen/weken dat mijn wekkergeluid superzacht is en ik er niet eens wakker van word.
Als ik dan in de instellingen kijk, staat het schuifje ook helemaal naar links, in plaats van hoe dat nu staat.
Meer mensen die hier last van hebben of weten wat ik hieraan zou kunnen?
M’n telefoon staat wel altijd op stil (gewoon dat schuifje aan de zijkant, niet op Niet storen oid).
Heb je je volume dan niet zachter gezet met de knopjes aan de linkerkant? Daarmee beïnvloed je ook geluid van je wekker.
Maar ‘Wijzig met knoppen’ staat uit, dus dat zou dan niet moeten kunnen toch?
Of geldt die optie weer niet voor je wekker?
O hmm dat weet ik ook niet, sorry. Ik weet alleen dat ik bewustaltijd die knoppen aanpas als ik m’n wekker zet. Ben me al een paar keer kapot geschrokken als dat volume per ongeluk hoog stond haha
Staat hij bij jou dan automatisch ook op maximaal in de instellingen onder Horen en voelen?
Verandert dat mee/is dat niet dezelfde instelling?
Nee want mijn geluid staat altijd uit. En dat blijft zo, behalve voor de wekker
Zijn hier mensen die na langdurig Macbook gebruik naar Windows (of een ander systeem) zijn geswitcht? Mijn Macbook uit 2017 is al lang een langzame dood aan het sterven, vooral omdat het zo’n klote-toetsenbord heeft dat niet goed werkt. Ik kan hem alleen nog gebruiken met een extern toetsenbord en aan de kabel, wat wel steeds irritanter wordt. (en ook kut trouwens want mijn vorige Macbook heeft het veel langer goed gedaan en was ook makkelijker te repareren) Updates gaan ook niet meer, nog zo’n Apple scam.
Ik vraag me nu af of het het geld waard is om weer een Macbook te kopen of dat ik niet gewoon over moet op een goedkoper model met Windows oid. Ik ben niet gehecht aan het merk omdat ik het cool vind ofzo maar werk al sinds 2008 op Macbooks dus ik ben het wel echt gewend. Ik doe weinig interessants op mijn laptop, geen programmeren of foto’s bewerken of games ofzo. Het moet gewoon eenvoudig en goed te gebruiken zijn. Is een Macbook dan eigenlijk onzinnig veel geld uitgeven of zijn ze in verhouding wel echt nog gebruiksvriendelijker dan alternatieven?
Ik ben echt een MacBook meid maar als je er niets anders dan internetten, e-mailen en tekstverwerking op doet lijkt het mij inderdaad wel echt onnodig (dat is in principe ook wat ik op m’n laptop doe en love it, maar het is wel onnodig duur). Wat mij betreft is macOS mooier, intuïtiever, minder omslachtig etc en dus gebruiksvriendelijker dan Windows maar het is ook weer niet zo dat Windows niet te gebruiken is gebruik je op je werk ook macOS? Ik moest op werk meestal met Windows werken en vond dat ook prima.
Tegelijkertijd vind het het geld 1x in de 6-8 jaar nog wel waard - maar niet uit noodzaak dus.
Ik gebruik op mijn werk Windows maar dat is niet echt te vergelijken omdat we in zo’n tot op het bot beveiligde omgeving werken wat sowieso mega kut is. Ik vind het iets minder prettig werken maar ja vind ik het 500 euro minder prettig werken, dat weet ik niet. Het is een HP en dat vind ik wel een rampzalige trackpad hebben dus die zou ik sowieso niet kopen. Een Chromebook wil ik ook niet want ik wil wel gewoon alle software kunnen installeren.
Via Coolblue kom ik dan uit op Lenovo IdeaPads, die zijn wel heel goedkoop. Ik ben echt geïndoctrineerd door Steve Jobs want denk dan meteen dat goedkoop duurkoop is
Ik ben ook een Mac-liefhebber en als ik het voor het zeggen zou hebben zou ik dat altijd gebruiken maar ik heb nu een Lenovo op werk en dat vind ik een prima model. Even snel gekeken en het is een Thinkbook, ik weet niet wat het verschil is met de IdeaPad.
Vroeger voelde alles zo plastic maar dat is nu ook niet meer. En ja het is niet geweldig gebruiksvriendelijk maar het werkt wel prima voor simpele dingen. En gezien je ervaring met Windows op je werk denk ik niet dat je er veel moeite mee hebt.
De nieuwe MacBooks zijn in elk geval opnieuw veel beter dan degene die jij hebt (2017 dus die met die touch bar veronderstel ik?). Die staat erom bekend dat het toetsenbord stuk gaat en ook veel andere issues mee!
De nieuwe modellen zijn opnieuw een duurzame koop waar je in principe jaren en jaren mee voort gaat kunnen. Zeker de pro modellen ben ik bekend mee en zou ik echt aanraden, daar zie ik eigenlijk nooit echte problemen mee. Prijs ligt wellicht wel een stuk hoger, daar heb ik geen idee van.
Ik ben zelf geen Apple gebruiker, maar ik zou ze ook juist voor basic gebruik aanraden. Je hoeft dan ook niet heel veel meer uit te zoeken van welk merk/model je aankoopt. Bij Apple zit je wel goed en is er ook niet eindeloos keuze, bij alle andere merken is het heel variabel en zou je eigen moeten de exacte processor etc die erin zit moeten vergelijken. En als dit onderwerp je verder niet boeit is dat gewoon irritant om uit te zoeken.
Windows vind ik zelf zo gigantische rommel, en het wordt alleen maar erger en erger. Dan is MacOS een stuk beter. Updates zijn veel minder vaak problematisch, en het zit in de kost van je toestel. Bij Windows zou je al veel bij moeten betalen voor een pro licensce, om niet een OS te krijgen vol adware en andere rommel waar je niet om gevraagd hebt.
De Lenovo IdeaPads zijn wel ook goede toestellen! Voordeel daarvan voor mijn is dat ze vaak beter te repareren zijn (geheugen zit vaak niet vast gesoldeerd dus dat kun je dan vrij eenvoudig (laten) vervangen. In die zin nog duurzamer.
Ja ik heb idd die ene rampzalige uit 2017!
Super fijn deze informatie, dank je!!
Ik doe ook alleen basic bitch dingen op m’n macbook maar moet er niet aan denken om die om te ruilen voor een windows. Raak altijd geïrriteerd als ik bij mijn moeder via de windows wat moet printen