Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Ik zat al even te zoeken naar een passender topic, maar dat kon ik niet vinden.

Ik wil een nieuwe televisie kopen, maar er is zoveel aanbod. Hebben jullie nog aan- of afraders, op tips om op te letten?
Ik wil max 700 euro uitgeven, iets van 55 inch en ik ga hem gebruiken voor gamen en films. Dus het liefst met een hoge beeldverversing (hz/fps). Graag ook met een optische audio-aansluiting. Ik kwam zelf op deze uit, maar ben even benieuwd of er mensen zijn die er verstand van hebben haha.

https://www.coolblue.nl/product/947034/samsung-qled-55q74d-2024.html

1 like

Als ik je vereisten zie, dan heb je volgens mij wel de goedkoopste optie bij Coolblue te pakken die daar aan voldoet. Ik zou die zelf ook kiezen als ik voor je moest kiezen.

Enige waar ik nog aan denk;

• bedenk of 55 inch niet te groot is. Ik dacht “hoe groter hoe beter” (wel passend in de woonkamer), heb nu ook 55 inch, maar had toch liever 1 maatje kleiner gehad.
  • elk merk tv werkt met een ander besturingssysteem. Als dat je nog uitmaakt, zou ik even kijken of je dat bij deze tv fijn vindt.
2 likes

Ja het formaat twijfel ik ook over haha, ik zou liever niet een hele grote televisie hebben, maar ik zit wel dik 4 meter van dat ding af. Dus ik heb toch wel iets van formaat nodig vrees ik.

2 likes

Ik heb een iets te kleine tv voor mijn woonkamer maar ik trek dan gewoon het kastje aan waar die op staat en na het tv kijken duw ik die weer naar de muur. Misschien is dat nog een optie.

1 like

Dat is bij mij helaas geen optie! Maar ik denk dat 55 inch niet per se veel te groot zal zijn. Dat ga ik in de winkel nog even bekijken haha.

3 likes

Ik heb denk ik de voorloper van jouw tv, uit 2021. Ik vind het een heel fijne tv, ook handig met de app te bedienen, goed beeld en dat zal inmiddels nog wel beter zijn. 55 inch is groot maar ik vind het niet te groot, maar wellicht ben ik ook lichtelijk tokkie. Vooral als je vier meter van de tv af zit is het fijn.

2 likes

Ik heb onlangs ook een nieuwe tv gekocht en kocht deze: https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_samsung-50du7100-crystal-uhd-2024-2024-1807231.html

In de winkel adviseerden ze dat televisies van Samsung geüpdatet blijven qua apps enzo, en dat dat bij bijv Philips de laatste jaren echt veel slechter is geworden. Dus daar zou je naar kunnen kijken qua gebruik met apps enzo, welke je prettig vindt.

2 likes

Ja alsjeblieft koop geen Philips. Heb nog nooit zo’n vreselijke tv gehad en klantenservice is ook 3x niks. @George

3 likes

Ik zou hem ook gewoon even uittekenen op karton of wat blaadjes aan elkaar plakken. In de winkel is echt een heel ander beeld en alleen een meetlintje is ook lastig te zien.

3 likes

Op mijn laptop heb ik heel veel foto’s staan die ik graag wil overzetten op mijn iPhone.
Via ICloud gaat het super langzaam en op wetransfer kun je ook niet al te grote bestanden overzetten gratis.

Waar kan ik gratis en snel bestanden betrouwbaar overzetten?

Heeft iemand misschien nog de oplossing? Na een softwareupdate bij mijn samsung a52s heb ik geen bereik meer op mijn telefoon. Alle stappen van samsung zelf al doorlopen. Heeft iemand misschien nog de tip? Anders zit er weinig anders op dan een nieuwe telefoon kopen…

Wat bedoel je met geen bereik? Kan je niet meer bellen, niet meer gebeld worden, appen? Doet je wifi het wel?

Heb je Odido? Die hebben op dit moment een storing met in ieder geval internet. Weet niet of mobiele telefonie daar ook last van heeft maar als je echt pas net een update hebt gedaan en je hebt Odido kan dat het ook nog zijn

1 like

@Luzarl @Petje
Bedankt voor het meedenken maar ik heb dus geen bereik, gewoon geen netwerk. Ik kan niet meer bellen, gebeld worden en ook niet meer mobiel internetten. Dat tekentje is gewoon volledig verdwenen na die softwareupdate.
Wifi doet het inderdaad nog wel gewoon.

Kun je de update niet meer terugdraaien?
Google zegt dit:
Stap 1: Navigeer naar de Instellingen. Stap 2: Ga naar Systeem > Geavanceerd > Systeemupdate. Stap 3: Tik op Geïnstalleerde updategeschiedenis weergeven. Stap 4: Zoek het menupictogram in de rechterbovenhoek van het scherm en selecteer Updates verwijderen.

1 like

Is je telefoon opnieuw opgestart na de update? Misschien is daarbij je simkaart vergrendeld.

Dat wilde ik ook zeggen ja

Mijn telefoon geeft dat dan aan, als de simkaart vergrendeld is. maar je kunt altijd proberen je simkaart er eens uit en weer in te doen @Fotorolletje

Ik heb iets soortgelijks, maar begon bij mij al voor de update. Ik heb Odido. Soms heb ik wel bereik, bijvoorbeeld rondom mijn eigen huis, maar als ik bij mijn vriend ben kan ik niks. Mijn vriend heeft ook Odido en nergens last van. Ik hoorde ook al iemand anders die bij Odido zit en soortgelijke problemen ervaart. Super vervelend, want je kan er niks mee.

Volgens mij heeft odido altijd storing. Zodra het kan ga ik weer terug naar kpn. Dan maar iets duurder.