Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Hoe bedoel je linken?

Ik via mijn Google agenda heel fijn omdat ik daar meerdere agenda’s kan toevoegen in 1 overzicht. Ieder met een eigen kleurtje.

3 likes

Dit heb ik ook op mn iphone!

1 like

Dat de informatie vanuit verschillende systemen in 1 agenda komen te staan. Ik heb nu dus bv een werkagenda van Outlook en een persoonlijke agenda van Gmail.

In Google agenda kun je gewoon inloggen met verschillende e-mailadressen, ik heb Outlook en Gmail er beide in staan.

2 likes

Ik doe dit in iCal. Gmail incl gedeelde agenda’s en twee outlook accounts. Gaat prima!

3 likes

Voor mensen met een iPhone; laden jullie je telefoon op tot de volgens apple aanbevolen 80% of gewoon tot 100%?

‘s nachts boven de 80 en overdag niet

3 likes

Die van mij stopt vanzelf bij 80 ‘s nachts

2 likes

Tot 90%

3 likes

@Madam-Mikmak @Luzarl merken jullie daar iets van qua “gezondheid” van de batterij?

100% bij 98 cycli. Iphone 16

Dus nee ik kan er nog niet veel over zeggen :relaxed:

1 like

Elke ochtend? Want het klopt dat een iPhone af en toe wel naar de 100% oplaadt voor de gezondheid van je batterij

1 like

Via de Instellingen kun je ook zien wanneer hij laadt, bij mij laadt ie ook gedurende de nacht bij:

3 likes

Welke iphone heb je?

Ik heb het idee dat als ik mn wekker zet om 7 hij dan vanaf half 7 pas begint met het volladen. Maar weet niet of ik dat verzin hoor

Ik zie nu dus dat mijn batterijconditie al 87% is terwijl dat rotding van mei 2024 is. En dan heb ik geoptimaliseerd opladen ingeschakeld. Terwijl ik niet het idee heb dat de batterij bagger is maar ik lees overal dat 85% de ondergrens is :upside_down_face:

Ik heb al een paar keer gehad dat ik dingen die ik met Apple Pay heb betaald, retour in de winkel en dat ik dan mijn geld niet terug krijg, nu ook weer. Heb echt geen idee waar dat geld wel naartoe gaat want heb al met meerdere klantenservices gebeld en die beweren dat het bedrag wel is teruggestuurd. Er staat ook maar 1 pas in mijn Wallet dus het kan ook niet opeens op een andere rekening worden gestort. Iemand hier ook wel eens last van gehad?

Wat gek? Ik heb die van mij sinds december 2023 en hij zit nu op 86% maar eigenlijk al best lang heb ik het idee.

Moet zeggen dat ik wel een tyfus hoge schermtijd heb. :grimacing:

Mijne zit op 76% (meer dan 4 jaar oud) en merk de laatste weken pas dat 'ie echt een beetje op begint te raken, dus ik denk dat je met 87% nog wel even vooruit kan

3 likes

Dan heb je geoptimaliseerd opladen aan en dan gaat ie inderdaad eerst naar 80 en dan wacht hij tot vlak voordat je normaal wakker wordt om de resterende 20% bij te laden.

Vanaf de 16 (denk ik?? Of 15) kun je ook instellen hoeveel procent je max wil laden. Maar dan laad ie dus wel echt maar tot zoveel procent en dus niet tot 100. Alleen heel soms om de batterij te onderhouden.

@mikselke gebruik je een snellader of vaak draadloos laden? Want dat schijnt een behoorlijke invloed te hebben. En als je telefoon regelmatig warm wordt door bijvoorbeeld in de zon te laten liggen etc.

2 likes