Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Ik heb een oude iPod touch waarvan ik de muziek op mijn laptop wil zetten. Heeft iemand dit recent nog gedaan en de tip hoe ik dit kan doen? Heb voor mijn gevoel alles al geprobeerd, vind het ook prima om een programma te moeten kopen, zolang ik maar weet dat het werkt.

Volgens mij kun je van een iPod alleen de muziek in iTunes zetten maar niet opslaan op je laptop als bestand. Je kunt het dan wel gewoon via iTunes luisteren

Zou je ook weten hoe dat moet? Uiteindelijk wil ik de muziek van die iPod op mijn iPhone zetten, dus als ik het in iTunes kan opslaan zou het ook prima zijn.

Oh uhhhh, echt 100 jaar geleden dat ik iTunes gebruikt heb haha. Reservekopie maken misschien? Volgens mij kun je dan aanvinken wat je wil kopiëren, zou je ook alleen muziek aan moeten kunnen vinden lijkt me.

Zou je het lettertype niet op kunnen slaan in de master? Dus in de master een extra slide toevoegen met jouw lettertype als default. Change the default font in PowerPoint

Kan komen omdat je tekst te lang is. Whatsapp staat een Max aantal tekens toe per bericht

1 like

Geen idee hoe je er voor kan zorgen dat hij dat helemaal niet meer doet maar als workaround kan je proberen om je gekopieerde tekst eerst in de url-balk van je browser te plakken en het van daaruit opnieuw te kopiëren?

Ik gebruik geen whatsapp browser maar mijn macbook doet dit automatisch als ik van word naar mail knip en plak. Super irritant! Maar ik denk dus dat 't een Apple dingetje is. Voor mail gebruik ik wel een webbrowser die heel erg lijkt op whatsapp (eigen systeem van mijn werkgever). Lijkt alsof 'ie zelf een screenshot ervan maakt ipv kopieert als platte tekst.

Welke toets combinatie gebruik je?

Ik ben niet Canvastas maar ben nu wel benieuwd of het hier aan kan liggen omdat ik hetzelfde probleem heb. Ik gebruik command + c en command + v. Is er een alternatief?

Nee, maar ik wilde het even bij mijn eigen Macbook uit proberen en zeker weten dat ik dezelfde toetscombinatie gebruik, maar ik heb het ook. Ik kan bij toetsenbord instellingen ook niets vinden, dus ben bang dat het een Word dingetje is? Als ik bijvoorbeeld kopieer uit een notitie, doet mijn Macbook dit niet.

Ik heb net ontdekt dat als ik de tekst plak met mijn (losse, niet Apple) muis en dan kies voor plakken en stijl aanpassen, je de tekst in de mail in de opmaak plakt zoals die in het word document was. Met een toetsencombinatie lukt dit vooralsnog niet. Ik heb 't plakken als afbeelding probleem vanuit alle Office programmas (excel, ppt, word, Teams) die ik gebruik en niet vanuit eigen Apple apps (notities, safari, Libre) dus lijkt inderdaad echt aan de microsoft-apple relatie te liggen.


e

1 like

Meh onze printer doet het niet meer. Hij krijgt geen stroom meer. Google helpt niet echt, iemand enig idee?

Volgens Apple zou dit dan de toetscombinatie moeten zijn

Ik heb het nog niet geprobeerd.

1 like

Mocht je dit nog niet geprobeerd hebben:
Kijk even of je de stroomkabel van de printer los kan maken, en of een ander apparaat (bijvoorbeeld een beeldscherm) in huis hetzelfde type kabel heeft. Zo ja, dan zou je kunnen kijken of het met die kabel wel lukt.
Probeer nog even een ander stopcontact / stekkerdoos. Check of er niet ergens een schakelaar zit om ofwel de printer, ofwel de stekkerdoos aan of uit te zetten. Dat zijn de algemene dingen die je kunt doen.

Mocht je het exacte typenummer weten van de printer, dan wil ik wel even meekijken of er nog mogelijk gerichtere oplossingen zijn.

Helaas niks anders met zon stekker, ander stopcontact geprobeerd. We vonden waar t snoertje in gaat erg los zitten en dat kon je er blijkbaar uithalen maar daar zit alles in principe gewoon vast. Het is een canon MG7150 maar zie ook net dat ie blijkbaar al 7,5 jaar oud is. Maar hij deed t van de week nog. Nieuwe computer, het snoer wat naar de pc gaat eruit gehaald want wifi en nieuwe pc heeft er volgens mij geen ruimte voor. En is gewoon onnodig.

Maar nieuwe printers die ik zie hebben allemaal duur inkt, zo stom.

1 like

Dit ziet eruit alsof je 3 handen nodig hebt :sweat_smile:

1 like

Hmm daar vind ik inderdaad weinig over.
Er zijn nog wat algemene dingen die je kunt doen:

  • Powerknop ingedrukt houden tot er iets gebeurt
  • Stroomkabel er een uur uit laten en dan opnieuw aansluiten
  • Proberen op te starten zonder de cartridge er in, in sommige gevallen kan een defecte cartridge kortsluiting veroorzaken
  • Kijk of de printer gedetecteerd wordt door de computer als ie wel met een kabel wordt aangesloten

Mocht bovenstaande allemaal niet helpen, dan zou je nog contact kunnen zoeken met Canon zelf, al weet ik niet of er op een printer van 7,5 jaar oud nog ondersteuning wordt geboden.
Hopelijk krijg je hem alsnog aan de praat.

@Feather Als ik een dergelijke toetscombinatie moet doen op Apple plaats ik mijn linkerwijsvinger op Command, linkermiddelvinger op Option, en linkerringvinger op Shift. Met je rechterhand kan je dan de V bedienen.

1 like

Ik voel mij 104.
Ik wil een mail doorsturen via Gmail maar ook een gedeelte van de mail eruit halen. Dit lijkt niet te lukken omdat ik de mail niet kan bewerken. Alleen een nieuwe schrijven. Iemand een idee?

Waarom kan dat niet? Krijg je een bepaalde melding ofzo? Als ik de cursor in het scherm zet kan ik gewoon dingen verwijderen uit het oorspronkelijke bericht