Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Ik heb ook de SE en je kunt gewoon bandjes wisselen! Ik heb een zwarte en zo’n stoffen van Apple zelf. Ben er blij mee! Heb ‘m nu een maand ofzo

1 like

@mikselke ah Thanks top! De SE is ook wat leuker geprijsd, ik ga er even over nadenken :relaxed:

Ik had dit laatst ook. Cookies al verwijderd?

Kan je de Outlook-app op je telefoon installeren? Misschien werkt dat beter dan via de browser.

1 like

Ik moet ook elke 24 uur opnieuw inloggen via Microsoft Authenticator, ofwel met mijn wachtwoord, ofwel met een cijfercode, en ik gebruik ook de app. Dus wie weet werkt het bij jou ook! Succes!

2 likes

Ik heb de laatste tijd dat mijn appjes pas binnenkomen als ik WhatsApp open. Dus als iemand mij appt ziet die eerst ook maar 1 vinkje, tot ik dus WhatsApp open. Er is niks mis met m’n internet. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen of hebben anderen dit ook?

Zoals je het vertelt lijkt het er bijna op alsof hij op de achtergrond niet door draait. Heb je bij de batterij besparing gekeken? Soms zet deze een beperking op apps op de achtergrond draaien.

Staat me ook bij dat er een databeperking op een app kan staan (dit vind je onder apps-> Whatsapp).

Tot zo ver mijn hersenspinsels haha. Hoop dat je het vindt, want lijkt me heel irritant.

3 likes

Ik had een paar weken geleden hetzelfde. Heel irritant! Alle instellingen stonden verder goed dus ik heb Whatsapp verwijderd en opnieuw gedownload en dit heeft bij mij geholpen gelukkig. Ik heb wel eerst een backup van mijn gegevens en gesprekken gemaakt zodat ik die niet kwijt was.

2 likes

Heb even gekeken maar dat is het helaas niet. En wbt internet, ik krijg ook gewoon andere meldingen binnen van andere social media-kanalen, dus daar licht het ook niet aan

@nello

Ik zoek een laptop die goed tegen een stootje kan en een hoge luchtvochtigheid (98 % gemiddeld). In de nacht kan ik hem wel in een dry box leggen. MIjn huidige laptop was onderop gebroken en ik denk dat er daardoor toch teveel vocht binnenkwam en toen is hij gecrasht. Voor de meeste laptops kan je nu selecteren op wat hij allemaal aankan qua programma’s, maar niet echt hoe de buitenkant eruit ziet. Any ideas?

Misschien kun je vragen wat anderen in jouw land gebruiken? Die hebben vast hetzelfde probleem

1 like

Die hebben allemaal hetzelfde probleem, waarbij een laptop gemiddeld maar een jaar of 2 mee gaat. En die doen ook maar wat haha, weinig verstand van laptops…

Oh balen! Dan idd hopen dat iemand hier een goede tip heeft. Echt zonde zeg, zeker als iedereen om de twee jaar zijn laptop weg moet gooien

Deze is gelijk wel heel duur, maar misschien kan je zoeken op rugged of robuuste laptops? Vraag me nu wel af waar je woont haha, 98% lijkt me heftig

https://store.acer.com/nl-nl/acer-enduro-n7-pro-fully-rugged-laptop-en714-51w-zwart-nr-r14eh-001?awc=17133_1641260018_2d960404a08aa4e59cf386264350c3e8&utm_source=aw&utm_medium=Awin&utm_campaign=559319

1 like

Ja dat is iets boven budget, maar die zoektermen ga ik zeker gebruiken! Thanks! Ik woon in Costa Rica.

1 like

Bedankt voor de tips!

Heeft iemand een tip voor een app voor de iPhone waarmee ik dubbele foto’s automatisch kan verwijderen? Ik wil mijn bibliotheek met 20.000 foto’s opschonen…

Ik heb oude usb sticks gevonden met fotos erop. De thumbnails laat hij goed zien, maar als ik een foto open dan toont ie alleen de eerste balkjes en vervolgens een gekleurd vlak. Google vertelt met dat mijn bestanden ‘corrupt’ zijn en moeten worden gefixt, maar ik wil me er zelf niet aan wagen. Is er een Nederlandse service die dit kan fixen?

Edit: ik vond de website informatique.nl. Iemand daar ervaring mee?

Wat vervelend! Ik heb nooit iets laten fixen via informatique, maar ik ken ze wel. Zijn een bekende ‘grote’ partij in de omgeving. Zelf dus niks mee gedaan, maar mensen in mijn omgeving wel en die zijn positief. Hopelijk lukt ‘t om de foto’s te redden

1 like

Dankjewel! Hier heb ik echt veel aan!

1 like